وقتی ماشین خراب میشه اولین کاری که میکنیم در گوگل به دنبال راهکار آن یا تعمیرگاه معتمدی نزدیک خودمان میگردیم. خصوصا با خوروهای لوکس و خارجی پیدا کردن یک تعمیرکار حرفهای و باکیفیت اهمیت بیشتری پیدا میکند.
تعمیرگاهها خیلی دیر در حال بروز کردن کسب و کار خودشان هستند و کسانی که مدتی است در حال کار روی این بخش هستند در حال گرفتن سهم بازار از تعمیرگاههای قدیمی و خوشنام قبلی هستند.
ثبت تعمیرگاه در گوگل مپ ، توسعه سایت تعمیرگاه خودرو و رسیدن به رتبههای بالا در نتایج گوگل برای یک تعمیرگاه کارهایی است که بهترین تعمیرگاههای خودروها انجام میدهند.
تماس مخاطب با یک تعمیرگاه خودرو پیش از مراجعه به آن و از وبسایت و شبکههای اجتماعی و حتی تصاویری که از لوکیشن گوگل دریافت میکند خواهد بود. و یک تعمیرگاه خودرو هرچه در این حوزه خود را حرفهای و توانمند نشان دهد میتواند تاثیر اولیه مناسبی روی مخاطب خود داشته باشد و او را با دیدی مثبت به دفتر فیزیکی خود دعوت کند.
از سوی دیگر حضور مخاطبین در فضای دیجیتال رو به افزایش است و با استفاده از ظرفیتهای این فضا میتوان مخاطبین زیادی را با کمک کمپینهای دیجیتال به سمت کسب و کار خود هدایت کرد.
طراحی سایت تعمیرگاه خودرو برای نگهداشت سهم بازار مشتریان
فضای آنلاین و اینترنت نقشی کلیدیتر را در حوزه تعمیر خودرو بازی میکنند و اگر از این ظرفیتها به درستی استفاده نکنیم سهم بازار خود را به رقیبانی تازه نفس که خود را با ابزارهای دیجیتال چابکتر کردهاند واگذار خواهیم کرد.
این همان اتفاقی است که برای آژانسهای گردشگری افتاد و بسیاری از آنها به قدری سهم بازار از دست دادند که با وجود سابقه طولانی و حضور در بهترین نقاط شهر باز هم مشتریان سابق خود نیز از سرویسهای آنلاین برای رزرو اقامتگاه و پروازهای خود استفاده میکردند.
نقش سایت تعمیرگاه خودرو در جذب مشتریان تازه
حتی اگر مخاطب شما در نزدیکی محل دفتر حقوقی قرار داشته باشد ابتدا در گوگل جستوجو خواهد کرد: «بهترین تعمیرگاه لکسوس نزدیک من، برترین شرکت تعمیرگاه خودرو در اصفهان یا..» آنجاست که ممکن است شما مخاطبی نزدیک به خودتان را به تعمیرگاهی که در فضای آنلاین، خود را بهتر ارائه کرده از دست بدهید. یا از بازار شهر یا محله خود سهمی کامل بردارید و حتی از شهرها و مناطق دیگر نیز مشتری تازه جذب کنید.
نقش طراحی سایت تعمیرگاه خودرو در تبدیل مخاطب به مشتری
شخصی که تجربه مثبتی از تعمیرگاه خودرو شما داشته باشد دوست خود را معرفی میکند که از خدمات مشاورهای موسسه استفاده کند فرد در اولین قدم وبسایت تعمیرگاه خودرو را جستوجو میکند و داخل وبسایت درمورد نیازش اطلاعاتی کسب میکند و در قدم بعدی فرم پر میکند یا تماس میگیرد.
یکی از کارکردهای وبسایت تعمیرگاه خودرو این است که از طریق سیستم مدیریت مشتری (CRM) از مرحلهای که او فرم پر کرده او را قدم به قدم برای مشتری شدن ترغیب کند و با آگاه سازی و پیگیری او را در سیستمی ساختار یافته به دریافت خدمت یا خرید محصول نزدیک کند و حتی اگر به دلایلی به نتیجه مورد انتظار نرسید بعد از شناسایی دلایل او را به عنوان مخاطبی که خدماتی حرفهای دریافت کرده و ممکن است زمانی دیگر به ما نیاز داشته باشد یا معرف تعمیرگاه خودرو به دوستانش باشد حفظ کند.
طراحی وبسایت شرکتی چقدر هزینهبر است؟
این موضوع بسیار به کارکردی که از وبسایت انتظار دارید، تعداد زبانی که برای آن در نظر گرفتید، شرکتی که با آن کار میکنید و تعداد صفحات کلیدی مورد نیاز شرکت بستگی دارد. ولی در شرکت دادهچین هزینه حدودی آن بین 5 تا 15 میلیون تومان است.
در طراحی سایت تعمیرگاه خودرو به چه چیزی توجه کنیم؟
1. انتخاب شرکت مورد اعتماد
2. ظاهر کاربر پسند و دیزاین اختصاصی برای شرکت شما
3. سرعت وبسایت (از gtmetrix.comاین شاخص را بررسی کنید.)
4. امنیت وبسایت (استفاده از افزونههای اورجینال، هاست با کیفیت و..)
5. قابلیت توسعه بعد از تحویل کامل از شرکت طراح
برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت چه کار کنیم؟
1. کارنامه آنها را ببینید، و نمونههای آنها را با شاخصهای بالا بررسی کنید.
2. با افراد متفاوتی از تیم طراح وبسایت صحبت کنید.
3. ساختار شرکت از زمان پر کردن فرم تا بستن قرارداد را از حیث فرآیندی بررسی کنید.
4. از آنها پیشنهادنامه و پرپوزال بخواهید.
5. به صورت تصویری با آنها تماس داشته باشید.
ویژگیهای یک شرکت طراحی وبسایت خوب چیست؟
1. نمونه کارهای با کیفیت دارند.
2. شرکت هستند و چندین نفر روی هر پروژه کار میکنند.
3. فرآیند نیازسنجی، مشاوره و قرارداد مشخصی دارند.
4. زمانسنج و پیگیرانه برخورد میکنند.
چطور خدمات تعمیرگاه خود را بهتر ارائه کنیم
برای بهبود خدمات در مغازه خود و به دست آوردن مشتریان در تجارت تعمیر خودرو، این شش نکته را در نظر داشته باشید:
1. تأثیر اولیه خوبی داشته باشید: مشتریان خودرویی که با مشکلات خودرو وارد مغازه شما می شوند، معمولاً از حضور در آنجا هیجان زده نیستند. آنها ممکن است دچار استرس، ناامیدی یا عجله برای بازگرداندن ماشین خود به جاده باشند. با سلام و احوالپرسی با لبخند و لحن دوستانه آنها را راحت کنید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید کمک کنید.
شما باید با مشتریان خود مانند یک دوست رفتار کنید و با صبور بودن و همدلی به آنها کمک کنید تا آرام شوند. آنها را منتظر خوش آمدگویی نگذارید و با تمیز و مرتب نگه داشتن لابی احساس راحتی کنید.
2. شنونده فعالی باشید: برخی از مشتریان ممکن است بخواهند هر صدای عجیب و غریب یا عملکرد خودرو را با جزئیات توضیح دهند. اگرچه ممکن است نخواهید، اما برای گوش دادن به آنها وقت بگذارید. نه تنها مشتری احتمالاً میتواند شما را در مورد مشکل راهنمایی کند، بلکه باعث میشوید مشتری در این فرآیند احساس کند، مورد احترام و اعتبار است.
اطمینان حاصل کنید که در حین ارائه زبان بدن مثبت به چشمان هر مشتری نگاه کنید تا به شما گوش دهد و درک کند، مانند تکان دادن سر. وقتی پاسخ می دهید، سؤالات یا نگرانی های آنها را در حین پاسخ خلاصه کنید تا نشان دهید که به آنها گوش داده اید و متوجه می شوید که چه می گویند.
3. حرفه ای به نظر برسید: ظاهر فیزیکی می تواند بر نحوه انجام کار و دیدگاه مشتریان شما تأثیر بگذارد. به گفته شرکت ، پوشاک اهمیت دارد زیرا مغز ما اطلاعات را از طریق «برش نازک» پردازش می کند. برش نازک، در نظر گرفتن جزئیات و قضاوت سریع به خاطر آنهاست. همین طور ظاهری که در فضای مجازی به نمایش میگذاریم که میتواند از طریق طراحی سایت تعمیرگاه خودرو با کیفیت آن را بهبود ببخشیم.
اطمینان حاصل کنید که شما و تیمتان لباس های حرفه ای تعمیر خودرو را در ساعت به تن دارید. آنها حس انسجام را برای خدمه شما فراهم می کنند و به مشتریان شما اجازه می دهند تا بدانند که کار را جدی می گیرید.
4. به زبان ساده توضیح دهید: خودروهای مدرن پیچیده هستند، تمام تلاش خود را بکنید تا مشتری خود را گیج نکنید. پس از تشخیص، مشکل را با عباراتی توضیح دهید که مشتری شما بدون صحبت کردن با آنها متوجه می شود. مصرف کنندگان امروزی به سرعت متوجه یک کلاهبرداری می شوند، بنابراین سعی نکنید از کلمات بزرگ استفاده کنید تا آنها را در خرید چیزی که به آن نیاز ندارند گیج کنید.
ضمن توضیح فرآیند تکمیل هر تعمیر، به طور واضح و مختصر توضیح دهید که چه تعمیراتی لازم است. به یاد داشته باشید، اکثر مردم پولی برای صرف تعمیرات خودرو ندارند، بنابراین مطمئن شوید که مشتریان را از طریق گزینههایی با قیمتهای مختلف راهنمایی میکنید. اگر مشتری در مورد تعمیرات روی حصار است، ممکن است بخواهید توضیح دهید که در صورت رفع نشدن مشکل چه اتفاقی می افتد.
5. ارتباط برقرار کنید: بسیاری از مردم برای انجام زندگی روزمره خود به وسیله نقلیه خود متکی هستند. وقتی وسیله نقلیه آنها از کار افتاده است، آنها باید بدانند که چه زمانی دوباره راه اندازی می شود. این بدان معناست که آنها باید تخمین دقیقی از زمان انجام کار قبل از اینکه ماشین خود را نزد شما بگذارند همراه با بهروزرسانیها در طول فرآیند دریافت کنند.
از هر شکلی از کانالهای ارتباطی که استفاده میکنید، مطمئن شوید که در صورتی که مشتری سؤالی داشته باشد، کسی در دسترس باشد تا پاسخ دهد. هوشمندانه است که اعلانها را تنظیم کنید تا فردی در تیم شما بتواند سریعاً به پیامهای مشتری برگردد. گزارشی توسط Convince & Convert نشان میدهد که 42 درصد از مشتریانی که با یک برند در رسانههای اجتماعی تماس میگیرند انتظار دارند ظرف 60 دقیقه پاسخ دهند.
6. به بازخورد توجه کنید: یکی از راههای آسان برای بهبود خدمات مشتریان در تعمیرگاههای خودرو، توجه به صحبتهای مشتریان است. همه مشتریان شما مستقیماً با بازخورد به شما مراجعه نمی کنند. حتماً نظرات سایتهایی مانند اینستاگرام، Google My Business را زیر نظر داشته باشید و آنها را با تیم خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند خدمات مشتری را بهبود بخشند.