logo wh

راهکار تولید محتوای متنی کارآمد

فهرست مطالب

محتوای متنی شاید به گونه‌ای محتوای مادر محسوب شود، چرا که سایر محتواها حداقل در مرحله ایده بر پایه متن ساخته می‌شود. و تولید محتوای متنی عنصری ضروری و لازم برای هر سازمانی است که کاربردهای متفاوت و ثمرات مشخصی دارد.

ضرورت تولید محتوای متنی

محتوای نوشتاری موثرترین راه برای هدف قرار دادن مخاطب، سئو، تولید سرنخ و هویت انسانی بخشیدن به برند شما است.

محتوا فاصله زیادی با روزهای تبلیغات چاپی داشته است. با معرفی سئو و بازاریابی دیجیتال، محتوا به موثرترین راه برای ورود برند شما به حوزه دیجیتال تبدیل شده است. نوشتن محتوای مداوم و با کیفیت بالا روشی ارزشمند برای ارتباط برندها با مصرف کنندگان است.

محتوا همچنین تعامل و حفظ مخاطب را بهبود می بخشد. با تشویق مخاطبان به مشارکت و ارائه اطلاعات مفید مشتریان شما با احتمال بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.

همانطور که در مقدمه گفتیم تولید محتوای متنی به مانند خلق مادر سایر محتواها است. در واقع، شما می توانید یک قطعه از محتوای واقعاً با کیفیت را بردارید و آن را به ۲، ۳، ۴ یا حتی ۱۰ قطعه محتوا تبدیل کنید.

با این کار شما می‌توانید تمرکز ویژه‌ای روی محتوای متنی بگذارید و از ثمرات ویژه آن بهره‌مند شوید و همزمان از سایر مدیوم‌های محتوا نیز با کمترین هزینه بهره‌مند شوید.

می‌توان یک محتوای متنی را به مواردی مانند زیر تبدیل کرد:

  • مقاله ها را به ویدیو تبدیل کنید
  • ویدیوها را به پادکست تبدیل کنید
  • پادکست ها را به مقاله تبدیل کنید
  • مقاله ها را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید
  • کتاب های الکترونیکی را به ارائه تبدیل کنید

همانطور که دیدید نوشتن محتوا یکی از موثرترین و ساده ترین ابزارهایی است که برند شما در اختیار دارد. پس چرا هنوز از آن استفاده نمی کنید؟

محتوای متنی خوب چه ویژگی دارد؟

محتوای خوب باید به وضوح نوشته شود، از نظر احساسی جذاب باشد و شامل بهترین شیوه های سئو مانند تحقیق و ادغام کلمات کلیدی باشد.

در نهایت، شما می خواهید محتوایی بنویسید که مردم بخوانند. محتوای عالی با شخصیت برند شما پیوند خورده است، به مخاطبان شما در مورد محصولات و خدمات شما آموزش می دهد، و راه‌هایی برای تعامل مصرف کننده در آینده ایجاد می کند.

هنگام ارائه محتوای نوشتاری زمانبندی انتشار نیز مهم است. پست‌های هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه محتوای شما را در صدر الگوریتم‌های موتور جستجو نگه می‌دارد و اطمینان حاصل می‌کند که محتوای شما را بروز به دست مخاطب برسد.

طبق نظرسنجی Orbit Media ، وبلاگ نویسانی که محتوا را به طور منظم منتشر می کنند، نتایج قوی تری را در مقایسه با آنهایی که به ندرت منتشر می کنند گزارش می دهند.

چطور با تولید محتوای متنی وارد بازار شوید و مخاطب بگیرید

شکاف های موجود در بازار را پیدا کنید!

همچنین ممکن است بخواهید قالب هایی را انتخاب کنید که رقبای شما قبلاً در آنها فعال نیستند.

(مثل ضرب المثل بازاریابی قدیمی است: “به جایی که آنها نیستند بروید”.)

این ممکن است به معنای ورود به پلت فرمی باشد که رقیب شما از آن اطلاعی ندارد.

یا از قالبی استفاده کنید که فوق اشباع نشده باشد.

به عنوان مثال اگر موضوع کار من بازی و سرگرمی است، به راه اندازی یک پادکست فکر می کردم. یا نوشتن پست های وبلاگ. به این ترتیب، من مجبور نخواهم شد با هزاران کانال بازی که برای جلب توجه در یوتیوب رقابت می کنند، رقابت کنم.

بنابراین اگر رقبای شما مقالات کوتاهی منتشر می کنند، این فرصتی برای شماست تا محتوای طولانی تری ایجاد کنید.

اگر آنها در حال انتشار تصاویر هستند، ویدیو ایجاد کنید.

اگر آنها پست های لیست زیادی ایجاد می کنند، مطالعات موردی بنویسید.

ایده بزرگ در اینجا این است که شما می خواهید هر چیزی که از فضای خود کم است را فراهم کنید.

به آهستگی توزیع محتوا را گسترش دهید

در اینجا یک اشتباه رایج وجود دارد که می بینم بسیاری از مردم در بازاریابی محتوای خود مرتکب می‌شوند:

برای مثال تا به امروز یک قالب محتوایی داشته‌اند که برای آنها عالی عمل کرده. پس با خود می‌گویند: «اگر در حال حاضر با این فرمت خوب کار می‌کنیم، چرا وارد ویدیوها، پادکست‌ها و استوری‌های اینستاگرام نشویم. این به ما کمک می کند تا به مخاطبان کاملاً جدیدی دست پیدا کنیم!».

در تئوری، این باید کار کند. اما تجربه ما، این رویکرد تیم های بازاریابی و محتوا را بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر می‌کند. واقعاً سخت است که سعی کنید نکات و ترفندهای ۵ فرمت و پلتفرم مختلف را همزمان یاد بگیرید و به خوبی آنها را مدیریت کنید و در همه آنها موفق شوید و ممکن است به قالب اصلی که در آن به بلوغ رسیده بودید را هم آسیب بزند.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x