logo wh

معرفی کروکوبلاک و مجموعه افزونه‌های جت

فهرست مطالب

المنتور، محبوب‌ترین افزونه صفحه‌ساز وردپرس، در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این افزونه در مقایسه با صفحه‌سازهای موجود، دارای مزایایی بود، از جمله ویرایشگر بصری بسیار سادهٔ آن که دلیل اصلی علاقه بسیاری از کاربران به آن شد. اما مهم‌تر از آن، المنتور یک اکوسیستم باز داشت که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌داد افزونه‌هایش را توسعه دهند. این دو پارامتر برای متقاعدکردن تیم کروکوبلاک برای توسعه یک مجموعه الحاقی مخصوص برای المنتور کافی بود که در آن زمان به‌عنوان افزونه‌های جت شناخته می‌شد.

بنابراین اگر از کاربران المنتور هستید، به‌احتمال زیاد در مورد کروکوبلاک Crocoblock نیز شنیده‌اید. این توسعه‌دهندهٔ افزونه‌های جت در اصل مجموعه‌ای از افزونه‌های المنتور است که هر یک قابلیتی خاص را به آن اضافه می‌کند. نکتهٔ ذکر در اینجا این است که تمام این افزونه‌ها بصری هستند و به‌صورت کشیدن و رهاکردن کار می‌کنند که در ادامه به معرفی تک‌تک آنها خواهیم پرداخت.

جت انجین (JetEngine)، همه چیز برای محتوای پویا

جت انجین

این افزونه آزادی کامل را به شما برای ایجاد انواع پست سفارشی، انواع محتوای سفارشی با متاباکس‌های متعدد، طبقه‌بندی و غیره می‌دهد. همچنین می‌توان آنها را با هر رابطه و منطق شرطی که می‌خواهید ترکیب و انطباق دهید، پرس‌وجوهای سفارشی بسازید و با کمک ۱۷ ویجت، هر داده‌ای را در قسمت فرانت به زیبایی نشان دهید؛ بنابراین می‌تواند جایگزینی برای Elementor Pro برای افزودن فیلدهای سفارشی باشد.

جت تم کور (JetThemeCore)، سازنده قالب بصری

با استفاده از این افزونه می‌توانید سرصفحه‌ها، پاورقی‌ها، صفحات، پست‌ها، انواع پست‌های سفارشی، صفحات ۴۰۴ و جستجو، آرشیوها و قالب‌های ووکامرس ایجاد کنید. همچنین با آن می‌توان منطق شرطی پایه تا پیشرفته را اعمال کرد؛ به‌عنوان‌مثال قالب‌های خاصی را فقط در دستگاه‌های انتخابی یا به گروه‌های کاربری خاص نشان دهد.

جت وو بیلدر (JetWooBuilder)، برای سفارشی‌سازی آسان و بصری صفحات ووکامرس

جت وو بیلدر

نیازی به گفتن نیست که همهٔ سازندگان ووکامرس، المنتور بصری را دوست دارند. آن‌ها به ما این قابلیت را می‌دهند که به دنبال کد نگردیم و با هوک سروکار نداشته باشیم. به شما این امکان را می‌دهد که تک‌تک قسمت‌های سایت مبتنی بر WooCoomerce خود را سفارشی کنید؛ از جمله صفحه فروشگاه، صفحه محصول، صفحه دسته‌بندی محصول، صفحه پرداخت و صفحهٔ حساب مشتری. همچنین قالب‌های آماده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی از بین آنها انتخاب کنید.

جت پروداکت گالری (JetProductGallery)، برای ساخت پیشرفتهٔ اسلایدر محصولات ووکامرس 

در بسیاری از موارد، یک محصول ووکامرس بیش از یک تصویر دارد. این افزونه قابلیت ساخت گالری و اسلایدر برای محصولات ووکامرس، عکس‌ها یا ویدئوهای آپلود شده دستی یا انواع پست سفارشی را می‌دهد که با ترکیبش با جت انجین می‌توان یک گالری پویا ساخت. همچنین این افزونه دارای قابلیت زوم، صفحه‌بندی، استایل سفارشی و گزینه‌های مختلف نمایش محصولات است.

جت اسمارت فیلتر (JetSmartFilters)، برای ایجاد فیلترهای پیشرفته برای انواع مختلف پست

پس از ساخت گالری محصولات، زمان ایجاد نوار فیلتر مناسب برای آن است، این افزونه از اصل انتخاب سلسله‌مراتب و فیلتر پویا (برای حذف گزینه‌های غیرمرتبط) استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، ۹ نوع فیلتر وجود دارد، و همه آنها لایه‌پذیر هستند، به این معنی که آنها می‌توانند با همکاری کردن و فیلترکردن یکدیگر برای ایجاد یک نتیجه دقیق و بهترین تجربه کاربری را داشته باشند. پشتیبانی از AJAX، گزینه‌های سفارشی‌سازی متعدد و ۱۷ ویجت المنتور در این افزونه گنجانده شده است. این فیلترها را می‌توان برای هر نوع پستی اعمال کرد (یعنی این فیلتر فقط مخصوص محصول WooCommerce نیست) و با هر تمی به‌خوبی کار می‌کند.

جت سرچ (JetSearch)، برای جستجوی سریع AJAX  

جت سرچ

همه چیز را می‌توان از طریق پنل ویرایش المنتور سفارشی کرد، از جمله طول محتوا، پشتیبانی از تصاویر کوچک یا حتی صفحه‌بندی؛ بنابراین در اینجا علاوه بر اینکه نتایج بر اساس مرتبط بودنشان مرتب می‌شوند، می‌توان تنظیم کرد از بین کدام پست‌های خاص سرچ انجام شود.

جت فرم بیلدر (JetFormBuilder)، برای ساخت فرم‌های پیشرفتهٔ پویا و انعطاف‌پذیر

این محصول دارای مجوز فریمیوم است، بنابراین می‌توانید آن را به‌صورت رایگان و مستقیماً از فهرست افزونه‌های وردپرس نصب کنید. همچنین دارای ۱۹ نوع فیلد است که قابلیت مشاهده شرطی و اقدامات پیشرفته را می‌توان بر هر یک از آنها اعمال کرد. این افزونه از مجموعه کروکوبلاک از ادغام با بسیاری از افزونه‌های شخص ثالث، از جمله PayPal، Stripe، HubSpot و ۱۶ مورد دیگر پشتیبانی می‌کند و به‌راحتی با وب هوک‌های شخص ثالث کار می‌کند.

جت منیو (JetMenu)، برای ساخت یک مگا منوی سفارشی با استفاده از المنتور

جت منیو

این افزونه امکان ایجاد منوهای جداگانه برای دستگاه‌های مختلف (موبایل، تبلت، دسکتاپ) را با استفاده از رابط  المنتور و هر یک از قالب‌های جداگانهٔ آن امکان‌پذیر می‌کند. جت منیو دارای چندین طرح‌بندی افقی، عمودی یا همبرگر و همچنین نشان، فونت و نمادهای مختلف است. همچنین پیشنهاد می‌شود از آن برای ساخت صفحات تماس یا منوهای نوار کناری و محتوای غیر پویا نیز استفاده کنید.

جت بوکینگ (JetBooking)، برای وب‌سایت رزرو و اجاره

شما می‌توانید از المنتور برای ایجاد هر نوع وب‌سایتی استفاده کنید. اما برای یک نوع وب‌سایت خاص، مانند یک سایت رزرو باید یک افزونه نصب کنید. JetBooking افزونه‌ای است که به طور خاص برای افزودن قابلیت رزرو به سایت شما اختصاص‌داده‌شده است. این افزونه به شما امکان می‌دهد رزرو را از مشتری خود بپذیرید و می‌توانید آن را با Google Calendar و iCal ادغام کنید. برای گزینه پرداخت، می‌توانید جت بوکینگ را با WooCommerce ادغام کنید تا به شما این امکان را بدهد که پرداخت از طریق PayPal، کارت اعتباری و سایر گزینه‌های پرداخت پشتیبانی شده توسط ووکامرس را بپذیرید.

جت اپوینمنت (JetAppointments)، برای وب‌سایت‌های رزرو وقت پیشرفته

درست همان‌طور که از نام آن پیداست، JetAppoinment به شما امکان می‌دهد قابلیت قرار ملاقات را به سایتتان اضافه کنید. این یک افزونه زیر مجموعه کروکوبلاک برای ایجاد وب‌سایتی است که شامل معامله قرار ملاقات؛ مانند نوبت دندانپزشک، وکیل، روان‌شناس، خدمات زیبایی و غیره است. همچنین این افزونه برخی از ویژگی‌های قرار ملاقات مانند افزودن روزهای تعطیل و استراحت به برنامه، امکان تنظیم برنامه پیش‌فرض برای همه سرویس‌ها، امکان ترتیب بافر تایم  قبل/ بعد از جلسات سرویس و غیره. همچنین می‌توانید آن را با ووکامرس جهت پرداخت ادغام کنید.

جت ری ویو (JetReviews)، افزونه بررسی آل این وان وردپرس

اگر یک سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید که توسط آن محصولات ملموس یا ناملموس می‌فروشید، تعامل با مخاطب چیزی است که نمی‌توانید نادیده بگیرید. جت ری ویو افزونه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا با اجازه دادن به کاربران خود جهت گذاشتن پیشنهادات و لایک‌ها، تعاملتان را افزایش دهید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه JetReviews، دو ویجت جدید را در المنتور مشاهده خواهید کرد: Reviews Listing و Static Review که می‌توانید از ویجت Reviews Listing برای افزودن یک بررسی پویا و ویجت Static Review برای افزودن یک بررسی ثابت استفاده کنید.

جت بلاک (JetBlocks)، برای ساخت هدر و پاورقی

می‌توانید از افزونه JetBlocks برای اضافه‌کردن عناصر بیشتر به هدر و پاورقی خود مانند نماد ورود، نماد ثبت‌نام، نماد جستجو و غیره استفاده کنید که نه ویجت، مخصوص این بخش‌های سایت، در آن گنجانده شده است.

جت تب (JetTabs)، برای زبانه‌ها، آکاردئون‌ها و سوئیچ‌ها

جت تب

اگر می‌خواهید محتوا را از یک قالب به برگه‌ها اضافه کنید جت تب راه‌حل آن است. به لطف این ویژگی، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به شکل فشرده‌تری نمایش دهید. این افزونه با ویجت‌های زیر ارائه می‌شود:

  • سوییچر
  • زبانه‌ها
  • آکاردئون
  • آکاردئون کلاسیک

جت تریک (JetTricks)، برای افزودن جلوه‌های بصری در المنتور

نسخه حرفه‌ای المنتور دارای ویژگی ایجاد ستون و بخش چسبنده است که این افزونه عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید یک ستون چسبنده ایجاد کنید. علاوه بر این، جت تریک به شما اجازه می‌دهد تا برخی از جلوه‌های انیمیشن مانند نشانگرهای هات اسپات، صفحه‌بندی “مشاهده بیشتر” متحرک و امثالهم را اضافه کنید.

جت گرید بیلدر (JetGridBuilder)، شبکه کشیدن و رهاکردن انعطاف‌پذیر برای انواع پست و دسته‌بندی‌های مختلف

جت گریدبیلدر یک افزونه المنتور از شرکت کروکوبلاک است که به شما کمک می‌کند تا یک طرح‌بندی شبکه‌ای در آن ایجاد کنید. سپس می‌توانید محتوا را به طرحی که ایجاد کرده‌اید اضافه کنید. خواه پست وبلاگ، صفحات، محصولات ووکامرس و یا لیست جت انجین باشد. اما متأسفانه، شما فقط می‌توانید یک محتوای ثابت به شبکه اضافه کنید و گزینه‌ای برای افزودن محتوای پویا وجود ندارد.

جت المنت (JetElements)، یک پک ویجت برای وب‌سایت‌های زیبا

اگر از Elementor Pro استفاده می‌کنید، بیش از ۸۰ ویجت دارد که می‌توانید در طراحی از آنها استفاده کنید؛ ولی اگر آنها برایتان کافی نیستند، می‌توانید این افزونه را نصب کنید که ویجت‌های بیشتری را به شما را ارائه می‌دهد. جت المنت یک افزونهٔ کروکوبلاک است که عناصر خلاقانه ارائه می‌دهد. با استفاده از این افزونه می‌توانید فید اینستاگرام را در صفحه‌ای که روی آن کار می‌کنید نمایش دهید یا از آن برای ایجاد نقشه با چندین پین استفاده کنید.

جت پاپ‌آپ (JetPopup)، برای ایجاد پاپ‌آپ با المنتور

همان‌طور که می‌دانید، نسخه حرفه‌ای المنتور دارای ویژگی popup builder است که به شما امکان می‌دهد پاپ‌آپ‌های زیبایی را بدون کدنویسی ایجاد کنید. اگر شما از Elementor Pro استفاده نمی‌کنید و به دنبال جایگزینی برای ایجاد پنجره‌های بازشو هستید، جت پاپ‌آپ راه‌حل شماست. JetPopup یک افزونه کروکوبلاک است که به طور خاص برای ایجاد پنجره‌های بازشو با المنتور طراحی شده است که ویژگی‌های ارائه شده توسط آن تفاوت چندانی با پاپ‌آپ بیلدر المنتور ندارد و با آن می‌توانید یک پاپ‌آپ را بر اساس یک عمل خاص نمایش دهید. همچنین به شما امکان می‌دهد مکان نمایش پنجره بازشو را تعیین کنید و قالب‌های بازشوی آماده‌ای دارد که می‌توان از آن‌ها برای ساده‌سازی روند کار خود استفاده کنید.

جت بلاگ (JetBlog)، برای وبلاگ‌های زیبا

جت بلاگ

جت بلاگ از شرکت کروکوبلاک افزونه‌ای است که برای ایجاد یک مجله آنلاین با المنتور به آن نیاز دارید. این افزونه به شما امکان می‌دهد پست‌های وبلاگ را به سبک شبکه‌ای یا لیست نمایش دهید. همچنین به شما امکان می‌دهد درصورتی‌که کانال YouTube خود را دریک لیست پخش YouTube جاسازی و در المنتور نشان دهید. این افزونه همچنین دارای ویجتی برای نمایش استیکر خبری است. ویجت‌هایی که جت بلاگ ارائه می‌دهد شامل پلی لیست ویدئو، تیکر متن، کاشی کردن پست هوشمند و بسیاری از ویژگی‌های موردنیاز شما است.

جت کامپر اند ویش لیست (JetCompare&Wishlist)، برای ایجاد یک تجربه کاربری در تجارت الکترونیکی

این امری رایج است که خریداران قبل از خرید یک کالای خاص، دو یا چند محصول را با هم مقایسه کنند. نه المنتور و نه ووکامرس قابلیتی برای امکان مقایسه محصول به خریداران ندارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید ویژگی مقایسه محصول را در فروشگاه الکترونیکی خود ارائه دهید، می‌توانید از JetCompare&Wishlist از زیر مجموعه‌های افزونه‌های جت و شرکت کروکوبلاک استفاده کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به مشتریان خود اجازه دهید محصولی را به لیست علاقه‌مندی‌هایشان اضافه کنند.

جت استایل منیجر (JetStyleManager)، برای سبک‌سازی بلوک‌های گوتنبرگ با کروکوبلاک

جت استایل منیجر یک افزونهٔ المنتور است که برای ساده کردن روند کار شما طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا ویجتی را که برای استفاده مکرر سفارشی کرده‌اید ذخیره کنید. همچنین این افزونه رایگان به بلوک‌های گوتنبرگ کمک می‌کند تا بهتر به نظر برسند. برای مثال، فرم‌هایی که در JetFormBuilder ایجاد شده‌اند، یا پست‌های وبلاگ.

جت ویجت (JetWidgets) جعبه ابزار افزونه‌های جت

می‌توانید جت ویجت را به‌عنوان نسخه Lite JetElements بگویید. اگر بودجه کافی برای ارتقا به Elementor Pro یا خرید JetElements  را ندارید، این افزونه می‌تواند یکی از راه‌های شما باشد. ۹ ویجت ارائه شده توسط  جت ویجت:

  • کروسل  پیشرفته
  • باکس متحرک
  • عنوان
  • مقایسه تصویر
  • لایه‌بندی تصاویر
  • نوشته‌ها
  • جدول قیمت‌گذاری
  • خدمات
  • اشتراک
  • عضویت تیم
  • توصیه‌نامه‌ها
  • فرم تماس ۷

جت وو ویجت (JetWooWidgets) زیبا سازی ووکامرس با افزونه‌های جت

جت وو ویجت نسخهٔ سادهٔ JetWooBuilde است که دارای سه ویجت برای نمایش محصولات ووکامرس شما در صفحهٔ المنتور ارائه می‌دهد. این ویجت‌ها عبارت‌اند از:

  • لیست محصولات
  • شبکه محصولات
  • دسته‌بندی گرید

جت استیکی (JetSticky)

Elementor Pro (صفحه ساز المنتور) دارای قابلیتی برای افزودن افکت چسبنده به یک بخش یا ویجت است. اگر دلیلی به‌جز ویژگی افزودن افکت چسبنده  برای ارتقای المنتور خود به نسخهٔ پرو ندارید، می‌توانید JetSticky را نصب کنید. این افزونه از مجموعه کروکوبلاک به شما امکان می‌دهد یک افکت چسبنده به یک بخش یا ستون اضافه کنید. پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، گزینه جدیدی در زیر تب Advanced در پنل تنظیمات المنتور برای تنظیم افکت چسبنده، مشاهده خواهید کرد.

چرا باید از مجموعه افزونه‌های جت و کروکوبلاک استفاده کنیم؟

مجموعه کروکوبلاک شما را از نصب تعداد زیادی از افزونه‌های اضافه بی‌نیاز می‌کند و امنیت، سرعت و مدیریت وردپرس شما را بهبود می‌دهد. مجموعه افزونه‌های جت تجربه استفاده از وردپرس را دگرگون کرده و شما عملا هرچیزی که نیاز داشته باشید را با ابزارهای آن می‌توانید داخل وردپس پیاده سازی کنید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x