logo wh

صفحه ساز المنتور (Elementor) چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

امروزه حتماً لازم نیست برای ساخت وب‌سایت‌های جذاب کدنویسی بدانید. صفحه سازهایی مانند Elementor ایجاد هر وب‌سایت وردپرسی را برای غیر کدنویسان آسان می‌کنند. صفحه ساز المنتور یک صفحه ساده و کاربردی برای وردپرس است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از ویرایشگر بصری صفحات زیبایی ایجاد کنید. همچنین این صفحه ساز برای ساخت سریع وب‌سایت‌های پویا طراحی شده است.

این افزونهٔ وردپرس یک راه‌حل همه‌کاره است که به شما این امکان را می‌دهد  تا تمام قسمت‌های وب‌سایت خود را در یک پلتفرم واحد کنترل کنید. همچنین می‌توانید وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای سفارشی کنید که جلوه‌های حرکتی، فونت‌های متعدد و تصاویر پس‌زمینهٔ متناسب با برندتان داشته باشد. اگر به دنبال کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس می‌گردید به دسته بندی معرفی افزونه‌های وردپرس داده چین رجوع کنید.

المنتور برای تمام افراد تیم شما مناسب است. به‌عنوان‌مثال اگر دانش فنی ندارید، ویرایشگر بصری به شما این امکان را می‌دهد که صرفاً هر یک از ویجت‌های متعدد ایجاد محتوا، مانند دکمه‌ها، امتیازدهی و توسعه را بکشید و رها کنید. برای توسعه‌دهندگان وردپرس، المنتور هنوز هم یک پلتفرم برتر با قابلیت بهینه‌سازی اسکریپت، ویژگی‌های سفارشی و نسخه‌های بازگشتی است.

مقایسهٔ المنتور با ویژوال کامپوزر
مقایسهٔ المنتور با ویژوال کامپوزر

مقایسهٔ المنتور با ویژوال کامپوزر

 Visual Composer Website Builder و Elementor افزونه‌های مدرن ویرایشگر محتوای وردپرس هستند. آنها تقریباً همان ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که به کاربران اجازه می‌دهند ساختار و طرح‌بندی صفحات و پست‌های وردپرس را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنند. المنتور در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد، درحالی‌که ویژوال کامپوزر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال دارد (هر دو افزونه UX عالی، تعامل و عملکردی فوق‌العاده سریع را ارائه می‌دهند). در ادامه به مقایسهٔ این دو افزونه می‌پردازیم.

۱. لایسنس (مجوز)

هر دو VCWB و Elementor به‌عنوان نسخه‌های رایگان و پریمیوم در دسترس هستند و ادغام تم فقط با نسخه‌های رایگان امکان‌پذیر است. شما نمی‌توانید نسخه‌های پریمیوم با تم خود را اضافه کنید یا دوباره بفروشید (به‌اصطلاح “مجوز موجود” وجود ندارد) حتی اگر مجوز توسعه‌دهندگان را خریداری کرده باشید. بااین‌حال، اگر احساس می‌کنید از ویژگی‌های پیشرفته سود می‌برند، همیشه می‌توانید کاربران را تشویق به ارتقا کنید.

نسخه رایگان Elementor در مخزن پلاگین wordpress.org میزبانی می‌شود، بنابراین نیازی به گنجاندن آن در پک  قالب خود ندارید. اما نسخه رایگان Visual Composer Website Builder در wordpress.org موجود نیست. یا باید نسخه رایگان را دانلود کنید و دربستهٔ قالب (تم) خود قرار دهید یا از لینک دانلود با فعال‌کننده پلاگین TGM استفاده کنید.

نسخه‌های پریمیوم در هر دو مورد با سازنده‌های سربرگ و پاورقی و تمپلت عرضه می‌شوند. می‌توانید از ویژگی‌های نسخه حرفه‌ای برای پروژه‌های خود استفاده کنید، اما نمی‌توانید تمی برای فروش ایجاد. با نسخه رایگان، خریداران شما می‌توانند از ویرایشگرهای سریع، رابط‌های عالی، چند ویجت و ماژول رایگان، و از فواید APIهای توسعه‌دهندهٔ برتر لذت ببرند.

۲. الزامات

المنتور به چیزی بیش‌ازپیش نیازهای عمومی وردپرس نیاز ندارد، اما با Visual Composer Website Builder شما باید شرایط فنی زیر را نیز برآورده کنید:

  •  Webpack 4.0 یا بالاتر
  • Node 8.0

۳. APIهای توسعه‌دهنده

بر خلاف صفحه ساز WP Bakery، عناصر در Visual Composer Website Builder و Elementor دیگر مبتنی بر کد کوتاه نیستند و یک عنصر به‌عنوان بخشی مستقل از سیستم توصیف می‌شود. یک بلوک مبتنی بر HTML که می‌تواند رسانه و محتوای پویا تولید کند.

در Visual Composer Website Builder، ویرایشگر با عناصر به‌عنوان اجزای React کار می‌کند. این اجزا باید با وب پک ساخته شده و توسط API در صف قرار گیرند. هر عنصر دارای یک تصویر پیش‌نمایش، یک تصویر کوچک، یک دسته‌بندی و یک جزء مبتنی بر React است. بهترین راه برای درک این ساختار، شبیه‌سازی مخزن VCWB boilerplate در GitHub است. هر عنصر شامل یک پوشه با جاوا اسکریپت، json، PHP، CSS و فایل‌های رسانه‌ای است. البته سیستم عناصر VCWB کمی پیچیده است و برای درک بهتر آن باید با React آشنا باشید. ایجاد یک ویجت سفارشی Elementor تفاوت زیادی با ایجاد یک ویجت بومی وردپرس ندارد. با ایجاد یک کلاس شروع کنید که کلاس Widget_Base را گسترش داده و تمام متدهای موردنیاز را پر کنید.

APIهای توسعه‌دهنده

نتیجه‌گیری

ممکن است تعجب کنید که چرا این دو افزونه را مقایسه کردیم درحالی‌که می‌دانیم Elementor رهبر بازار است و تعداد نصب‌های فعال بیشتری دارد. ولی خب، هر محصول عالی باید رقبای بزرگی هم داشته باشد. VCWB از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که ممکن است در توسعه قالب محبوب شوند. همچنین سازندگان VCWB قبلاً یک محصول عالی در قالب WPBakery Page Builder نیز به ما ارائه کردند.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x