logo wh

انواع محتوای ویدیویی

فهرست مطالب

محتوای ویدیویی یکی از مهم‌ترین ابزارهای محتوایی برای ارتباط با مخاطبین است. و انواع محتوای ویدیویی را لیست می‌کنیم و توضیح میدهیم تا اگر در ذهن خود برنامه‌ای برای تولید ویدیو دارید ذهنتان بازتر شود و ایده‌های تازه‌ای پیش روی خود ببینید.

ویدیوهای ضبط شده از روی صفحه نمایش

یک ویدیوی اسکرین‌کست صرفاً ضبط صفحه نمایش رایانه شما است. اغلب شامل صدا است.

موارد استفاده زیادی برای اسکرین‌کست وجود دارد:

  • ویدیوهای سریع و یکبار مصرف برای همکاران و مشتریان ایجاد کنید (ویدیوی آموزشی و دمو)
  • جلسات را ضبط کنید
  • بازخورد واضح ارائه دهید
  • و موارد بیشتر

ویدیوهای اختصاصی برای شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از انواع محتوای ویدیویی ویدئوهای رسانه های اجتماعی را می توان در قالب ها یا سبک های مختلف ارائه کرد. این نوع ویدیوها برای اشتراک گذاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام طراحی شده‌اند.

هر پلتفرم دارای الزامات و هنجارهای خاصی است، بنابراین هنگام برنامه ریزی ویدیوی خود و محل اشتراک گذاری آن مراقب باشید. با این حال، یکی از ویژگی‌هایی که همه ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی باید مشترک داشته باشند، زیرنویس‌ها است (اگر ویدیوی شما نشان می‌دهد کسی صحبت می‌کند). زیرنویس ها بسیار مهم هستند، چرا که بسیاری از کاربران محتوا را بدون صدا مشاهده می کنند.

ویدیو بازاریابی محتوا

این مدل از ویدیو برای استراتژی بازاریابی شما بسیار ضروری است .

اندی کرستودینا، سخنران مشهور، نویسنده و یکی از بنیانگذاران Orbit Media Studios، می گوید که یک ویدیوی بازاریابی محتوای خوب، ویدیویی است که مملو از ” موارد مفیدی باشد که به مخاطب شما در ازای توجهی که می‌کنند ارزش و فایده می‌بخشد .”

بازاریابی محتوای ویدئویی می تواند به بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) کمک کند. اگر موضوعات ویدیوی شما پاسخ به سؤالاتی را که مخاطبان شما در وب جستجو می‌کنند می‌دهد، شانس زیادی برای یافتن مخاطبین هدف خود از گوگل خواهید داشت.

فیلم توضیح دهنده

یک ویدیوی توضیح دهنده دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – ویدیویی که موضوعی را توضیح می دهد. باید یک مفهوم یا ایده خاص را به روشی مختصر و متمرکز بیان کند.

بسیاری از کسب و کارها از توضیح دهنده ها به عنوان ویدیوهای تبلیغاتی برای بیان ارزش محصول یا خدمات خود استفاده می کنند.

ویدئوی نمایشی

یک ویدیوی نمایشی نحوه عملکرد محصول شما را با نشان دادن عملکرد آن در عمل به مخاطب ارائه می‌دهد. نکته‌ی کلیدی در اینجا نشان دادن به جای گفتن است. اگر محصول یا خدمات شما در دسته نرم افزار یا فناوری قرار دارد، ضبط مستقیم صفحه نمایش خود برای نسخه نمایشی می تواند موثر باشد .

ویدیوی داستان مشتری (با نام مستعار ویدیوی testimonial)

با یک ویدیوی داستان مشتری یا ویدیوی استشهادی، به مشتری خود اجازه می‌دهید تا در مورد تجربه خود از محصول یا خدمات شما صحبت کند. می‌خواهید از این‌ها به‌عنوان مصاحبه فیلم بگیرید، سپس آن‌ها را تدوین کنید تا داستان را بگویید. آنها مشکلات یا نقاط دردناک را برجسته می کنند و سپس نشان می دهند که چگونه راه حل شرکت شما می تواند آنها را حل کند. شناسایی این ویدیوها برای مشتریان بالقوه شما آسان است و ارزش محصول یا خدمات شما را ثابت می کند و در اعتماد سازی نقش پر رنگی دارد.

فیلم آموزشی

آموزش تصویری به مخاطب که به گونه‌ای دستورالعمل برای تکمیل یک کار خاص است. این ویدیوها را می‌توان هم به صورت درون سازمانی و برای مشتریان بالقوه یا حتی بعد از خرید خدمت و محصول استفاده کرد و در بین انواع محتوای ویدیویی یکی از کارآمدترین نمونه‌ها است.

ویدئوی ارائه

یک ویدیوی ارائه، که گاهی اوقات به عنوان ضبط سخنرانی نیز نامیده می‌شود، ضبط یک ارائه است تا پس از آن در دسترس قرار گیرد. این سبک می تواند از ترکیب ساده روایت صوتی با یک صفحه اسلاید تا ضبط رسمی تر، مانند ارائه حضوری شبیه به سخنرانی TED متغیر باشد. معمولا این ویدیوها استفاده مجدد از آنچه قبلا بابت آن هزینه شده است محسوب می‌شود و برای کاهش هزینه‌ها بسیار توصیه می‌شود و فقط با یک تدوین خوب می‌توانید ویدیویی با کیفیت داشته باشید.

میکروویدئو

میکروویدئوها ویدئوهای آموزشی کوتاهی هستند که بر آموزش یک موضوع واحد و محدود تمرکز دارند. به گفته جاش کاوالیر، مشاور توسعه و آموزش الکترونیکی، طول خوبی برای یک میکروویدئو بین شش تا شصت ثانیه است.

هنگامی که یک میکروویدئو ایجاد می کنید ، مهم است که فقط آنچه را که برای درک مفهوم ضروری است نشان دهید. این نوع از ویدیوها بسیار برای شبکه‌های اجتماعی هم پرکاربرد هستند. این سادگی در بیان و ایجاز در ارائه تولید این ویدیوها را برعکس زمان کمی که دارند کمی سخت می‌کند و نیاز به دانش و تجربه زیادی دارند.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x