ایجاد حس اعتماد در مخاطبین مهمترین راهکار برای جذب مشتریان یک دام پزشک است که در این راستا تلاش میکنند ظاهری آراستا، دام پزشکانی متخصص و خدماتی حرفهای را پیش روی مخاطب خود قرار دهند تا تاثیری مثبت روی حس اعتماد آنها داشته باشد.
اما اولین تماس مخاطب با یک کلینیک دامپزشکی پیش از مراجعه به آن و از وبسایت و شبکههای اجتماعی و حتی تصاویری که از لوکیشن گوگل دریافت میکند خواهد بود. و یک دام پزشک هرچه در این حوزه خود را حرفهای و توانمند نشان دهد میتواند تاثیر اولیه مناسبی روی مخاطب خود داشته باشد و او را با دیدی مثبت به محیط کار خود دعوت کند.
از سوی دیگر حضور مخاطبین در فضای دیجیتال رو به افزایش است و با استفاده از ظرفیتهای این فضا میتوان مخاطبین زیادی را با کمک کمپینهای دیجیتال به سمت کسب و کار خود هدایت کرد.
نقشهای متفاوت وبسایت دامپزشکی
فضای آنلاین و اینترنت نقشی کلیدیتر را در حوزه سلامت بازی میکنند و اگر از این ظرفیتها به درستی استفاده نکنیم سهم بازار خود را به رقیبانی تازه نفس که خود را با ابزارهای دیجیتال چابکتر کردهاند واگذار خواهیم کرد.
این همان اتفاقی است که برای کلینیکهای قدیمی که متدهای سنتی برای جذب مخاطب افتاد و بسیاری از آنها به قدری سهم بازار از دست دادند که با وجود سابقه طولانی و حضور در بهترین نقاط شهر باز هم مشتریان سابق خود نیز از سرویسهای آنلاین برای انتخاب کلینیک و گرفتن وقت دام پزشک استفاده میکردند.
نقش طراحی سایت دامپزشکی در جذب مشتریان تازه
حتی اگر مخاطب شما در نزدیکی کلینیک دامپزشکی شما باشد و قصد رزرو نوبت پیرامون خود را داشته باشد ابتدا در گوگل جستوجو خواهد کرد: «کلینیک دامپزشکی نزدیک من، بهترین جراح زیبایی در اصفهان یا..» آنجاست که ممکن است شما مخاطبی نزدیک به خودتان را به دامپزشکی که در فضای آنلاین، خود را بهتر ارائه کرده واگزار کنید. یا از بازار شهر یا محله خود سهمی کامل بردارید و حتی از شهرها و مناطق دیگر نیز مشتری تازه جذب کنید.
نقش طراحی سایت دامپزشکی در تبدیل مخاطب به مشتری
شخصی که خدمات درمانی و نگهداری حیوان خود را باکیفیتی مطلوب از کلینیک شما دریافت کرده باشد دوستان خود را معرفی میکند که از خدمات آن استفاده کند؛ فرد در اولین قدم وبسایت یا شبکه اجتماعی پزشک را جستوجو میکند و داخل وبسایت درمورد تخصص و خدمات شما اطلاعاتی کسب میکند و برای رزرو وقت و نوبت فرمی را تکمیل میکند.
یکی از کارکردهای وبسایت این است که از طریق سیستم مدیریت روابط مشتری (CRM) از مرحلهای که او فرم پر کرده او را تعقیب کند تا در نوبت بعدی نیز اسم شما در ذهن او باشد و به دیگران نیز معرفی کند. سیستم CRM یکپارچه با وبسایت یکی دیگر از خدمات دادهچین به دام پزشکان عزیز است.
در طراحی وبسایت شرکتی به چه چیزی توجه کنیم؟
1. انتخاب شرکت مورد اعتماد
2. ظاهر کاربر پسند و دیزاین اختصاصی برای شرکت شما
3. سرعت وبسایت (از gtmetrix.comاین شاخص را بررسی کنید.)
4. امنیت وبسایت (استفاده از افزونههای اورجینال، هاست با کیفیت و..)
5. قابلیت توسعه بعد از تحویل کامل از شرکت طراح
برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت چه کار کنیم؟
1. کارنامه آنها را ببینید، و نمونههای آنها را با شاخصهای بالا بررسی کنید.
2. با افراد متفاوتی از تیم طراح وبسایت صحبت کنید.
3. ساختار شرکت از زمان پر کردن فرم تا بستن قرارداد را از حیث فرآیندی بررسی کنید.
4. از آنها پیشنهادنامه و پرپوزال بخواهید.
5. به صورت تصویری با آنها تماس داشته باشید.
ویژگیهای یک شرکت طراحی وبسایت خوب چیست؟
1. نمونه کارهای با کیفیت دارند.
2. شرکت هستند و چندین نفر روی هر پروژه کار میکنند.
3. فرآیند نیازسنجی، مشاوره و قرارداد مشخصی دارند.
4. زمانسنج و پیگیرانه برخورد میکنند.