یک کسبوکار موفق مستلزم ایجاد روابط مستحکم با مشتریان و تبدیل سرنخها به مشتریان جدید است که نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهترین راه برای انجام این کار است. در این راستا اگر وبسایت شما بر روی وردپرس اجرا میشود، خوششانس هستید زیرا افزونههای CRM وردپرس بسیار خوبی برای شما در دسترس هست که ما در اینجا به معرفی هفت مورد از آنها میپردازیم. هرکدام از این افزونهها مزایای منحصربهفرد خود را دارند که بر اساس آن ویژگیها میتوانید پلاگین موردنظر خود را انتخاب کنید.
WP-CRM System: بهترین برای مدیریت تمام پروژههای مشتری خود در یک مکان
بهترین نکته در مورد سیستم WP-CRM این است که تمام مدیریت پروژه خود را در یک مکان انجام میدهید و همه چیز در داشبورد وردپرس شما ذخیره و مدیریت میشود، بنابراین مجبور نیستید بین برنامههای مختلف جابهجا شوید. شما میتوانید تمام دادههای پروژهتان را از طریق یک فایل CSV وارد کنید و بعد تمام اطلاعات مهم را در یک نگاه ببینید. همچنین این پلاگین به طور یکپارچه با برخی از برنامههای کاربردی بسیار مفید مانند MailChimp، GravityForms، Slack و ZenDesk نیز ادغام میشود.

ویژگیهای کلیدی:
- همه چیز در داشبورد وردپرس شما ذخیره و مدیریت میشود.
- سیستم ارائهٔ فاکتور داخلی
- میتواند تمام دادههای پروژه را از طریق فایل CSV وارد کند.
- دیدن اطلاعات مهم را در یک نگاه
- ادغام با MailChimp، Slack و ZenDesk
- اعلان ایمیل
مزایا:
- ادغام یکپارچه با سایر برنامهها
- میتواند با کتابخانهای از برنامههای افزودنی ممتاز تقویت شود.
- شما میتوانید همه مشتریان خود را از یک مکان و بدون به جابهجایی بین برنامهها مدیریت کنید.
معایب:
برای دریافت کاربردیترین ویژگیهایش باید هزینه پرداخت کنید.
HubSpot WordPress Plugin: بهترین پلاگین برای فروش و بازاریابی
افزونه وردپرس HubSpot قطعاً برای فروش و بازاریابی طراحی شده است زیرا با چت لایو و رباتهای چت، پنجرههای بازشو و ایمیلهای خودکار آن میتوانید مطمئن شوید که هیچ فرصت فروشی را از دست نمیدهید. علاوهبرآن، میتوان هر تعاملی که مخاطبین شما با وبسایتتان دارند را مشاهده کنید. ناگفته نماند هرچند پلاگین و اکانت CRM رایگان هستند، اما یک نسخه سازمانی وجود دارد که از 45 دلار در ماه برای 1000 مخاطب شروع میشود بنابراین، اگر مخاطبین زیادی دارید، ممکن است نسبتاً برایتان گران تمام شود.
ویژگیهای کلیدی:
- هر تعاملی که مخاطبین شما با وبسایتتان دارند را مشاهده کنید.
- دارای سازندهٔ ایمیل کشیدن و رهاکردن
- چت لایو و ربات چت
- هنگامی که شخصی فرمی را پر میکند یا پیام چت ارسال میکند، به طور خودکار ایمیل ارسال میکند.
- سازندهٔ بصری پاپآپ کشیدن و رهاکردن
- با بیش از 1160 برنامه از جمله WooCommerce، Zapier و Stripe ادغام میشود.
- تجزیهوتحلیل داخلی
مزایا:
- بازدیدکنندگان وبسایت خود را بهراحتی جذب، سازماندهی و درگیر کنید.
- تجزیهوتحلیل CRM خود را از داخل وردپرس مشاهده کنید.
- بهخوبی با بسیاری از برنامههای دیگر، از جمله Gravity Forms، WooCommerce، Zapier و Stripe ادغام میشود.
معایب:
نسخه سازمانی آن گران است.

Groundhogg: بهترین افزونه برای فروش و بازاریاب
همانند HubSpot، Groundhog نیز برای جذب سرنخها طراحی شده تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید. اما یکی از مزیتهای مهم آن نسبت به HubSpot این است که لازم نیست برای تعداد مخاطبین افزودهشدهٔ خود هزینه اضافی پرداخت نمیکنید. در واقع فقط یک قیمت اولیه وجود دارد و بس.
ویژگیهای کلیدی:
- جستجوی پیشرفته و فیلترکردن هر دادهای
- یافتن هر چیزی را در مورد مخاطبان
- با بیش از 30 افزونه وردپرس ادغام میشود.
- بهراحتی قیفهای بازاریابی ایجاد کنید.
- دارای ویرایشگر ایمیل کشیدن و رهاکردن.
- ارسال ایمیلهای انبوه (broadcast) برای مخاطبین خود
مزایا:
- نداشتن هزینه اضافی برای تعدد مخاطبین.
- میتوانید کل مراحل خرید مشتری را خودکار کنید.
- سازگار با پلاگینهای اصلی مانند Elementor، WooCommerce و Twilio
معایب:
برخی از کاربران مشکلاتی را هنگام بهروزرسانی گزارش کرده اند.
WP Leads Builder برای CRM: بهترین پلاگین برای شرکتهایی که از CRM استفاده میکنند و نیاز به اتصال به وردپرس دارند
این افزونه با سایر افزونههای این لیست متفاوت است زیرا به خودش یک CRM نیست بلکه بهعنوان راهی برای اتصال وردپرس به یک CRM موجود عمل میکند؛ بنابراین، اگر در حال حاضر از یکی از CRMهای محبوب مانند Zoho CRM یا Salesforce استفاده میکنید، WP Leads Builder For CRM یک راه قدرتمند برای اتصال آن به وردپرس است.

ویژگیهای کلیدی:
- با اکثر پلاگینهای فرم تماس کار میکند.
- میتواند فرمهای نامحدود ایجاد کند.
- جاسازی فرمها در صفحات، پستها یا ابزارکها
- با CRMهای محبوب، از جمله Zoho CRM، Salesforce و SuiteCRM ادغام میشود.
- پس از گرفتن سرنخ به یک صفحه خاص تغییر مسیر دهید.
- اطلاع از موفقیت یا شکست سرنخ؛
- تمام مخاطبین وردپرس شما را با CRM همگام میکند.
- ادغام WooCommerce، از جمله ارسال اطلاعات “سبد خرید رها شده” به CRM شما
مزایا:
- با CRMهای محبوب بهخوبی کار میکند.
- میتوانید بدون استفاده از افزونه شخص ثالث فرم ایجاد کنید.
- برای به حداکثر رساندن سرنخهای فروش عالی است.
معایب:
خودش یک CRM نیست، بلکه راهی برای اتصال وردپرس به یک CRM موجود است.
WP ERP: بهترین افزونه برای مشاغل کوچک و متوسط
پلاگین اصلی WP ERP رایگان است و شامل سوابق تماس، گزارش فعالیت و زمانبندی میشود. بااینحال، برای استفاده از مفیدترین ویژگیهای آن باید هزینه پرداخت کنید. البته شما این هزینه را فقط برای چیزی که نیاز دارید پرداخت میکنید و بسته به دیدگاه خودتان میتواند خوب یا بد در نظر گرفته شود. این پلاگین مجموعهای از ابزارهای مدیریت کسبوکار است که ابزارهایی را برای منابع انسانی، حسابداری و CRM ارائه میدهد؛ بنابراین، یک کسبوکار تقریباً متوسط میتواند برای مدیریت همه چیز از آن استفاده کند.

ویژگیهای کلیدی:
- اولویتبندی کاربران بر اساس اهمیت یا فوریت
- یادآوریها، اطلاعات، نظرات و پیامها را به پروفایل کاربران اضافه کنید.
- ارتباطات ایمیل داخلی
- با ضبط تماسها، جلسات، ایمیلها و پیامکها، همهٔ فعالیتها را پیگیری کنید.
- جلسات یا تماسها را برنامهریزی و پیگیری کنید.
- تعیین وظایف برای عوامل
- فیلترکردن پیشرفتهٔ تماس
مزایا:
- شامل چندین ویژگی رایگان: سوابق تماس، گزارشهای فعالیت و برنامهریزی
- مجموعهای از ابزارهای مدیریت چندین کسبوکار: منابع انسانی، حسابداری و CRM
- پرداخت هزینه فقط برای آنچه نیاز دارید.
معایب:
برای مفیدترین ویژگیها باید هزینه پرداخت کنید.
Brilliant Web-to-Lead: بهترین افزونه برای مشاغلی که میخواهند سریع رشد کنند.
این افزونه به طور خاص برای ادغام Salesforce CRM با وردپرس است. هرچند این افزونه رایگان است، اما این افزونه بهتنهایی کاربردی نخواهد داشت و Salesforce ماهانه ۲۵ دلار هزینه دارد. البته اگر توانایی پرداخت آن را دارید، ابزارهایی عالی برای سادهسازی گردش کار و بهبود بازاریابی کسبوکارتان فراهم میکند.
ویژگیهای کلیدی:
- یک ادغام کامل بین وردپرس و حساب Salesforce CRM شما ایجاد میکند.
- فرمهای خود را پیکربندی کنید و آنها را بهراحتی در پستها یا صفحات با استفاده از کدهای کوتاه (shortcodes) یا ویجت
- فرمساز داخلی
- تجزیهوتحلیل رقابت با ابزار مدیریت فرصت Salesforce
- دادههای فروش را از داشبورد Salesforce بررسی کنید.
- گردش کار بصری برای بهبود بهرهوری
- با ابزارهای بازاریابی مختلفی مانند استودیو ایمیل (email studio)، سازنده سفر (journey builder) و استودیوی اجتماعی (social studio) همراه است.
مزایا:
- پیوند یکپارچه با حساب Salesforce CRM
- به بهبود گردش کار شما کمک میکند.
- بازاریابی و فروش شما را بهبود میبخشد.
معایب:
Salesforce گزینه رایگان ندارد.

CRM and Lead Management توسط vcita: بهترین افزونه برای ایجاد سرنخ و بهینهسازی فروش
این افزونه برای کار با vcita CRM طراحی شده و رایگان است، اما قیمت vcita بسته بهاندازهٔ تیم شما از 19 دلار در ماه شروع میشود. نقطه قوت اصلی این پلاگین جذب سرنخها از وبسایت، بازاریابی برای آن سرنخها و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی است.
ویژگیهای کلیدی:
- پورتال امن مشتری به مشتریان امکان میدهد خدمتی را رزرو کرده، قبضها را پرداخت کنند، سند به اشتراک بگذارند و در تماس باشند.
- کمپینهای بازاریابی ایمیل و پیام کوتاه با کاربری آسان
- کارتهای اعتباری مشتری را به طور ایمن ذخیره کنید و پیوندهایی را برای پرداخت به مشتریان ارسال کنید.
- برآوردهای حرفهای را برای مشتریان خود ایجاد و ارسال کنید.
- پیشفروش و فروش جانبی با بستهها و خدمات متعدد
- رهگیری راحت پول
مزایا:
- این افزونه به شما امکان میدهد تا از طریق وبسایت خود، سرنخهای بیشتری را جذب کنید.
- به شما کمک میکند تا با سرنخها و مشتریان در تماس باشید.
- سازماندهی از طریق ابزارهای برنامهریزی و تقویم داخلی
معایب:
اگر تیم بزرگی داشته باشید ممکن است هزینههایش برایتان زیاد باشد.
نتیجه
رشد و مدیریت یک کسبوکار موفق شامل جذب سرنخها، تبدیل آن سرنخها به مشتری و حفظ آن مشتریان است که برای انجام موفقیتآمیز این مراحل، به یک سیستم CRM خوب جهت بهینهسازی و مدیریت گردش کارتان نیاز دارید. همانطور که در مقاله نشان دادیم، چندین افزونه CRM وردپرس عالی وجود دارد که هرچند همهٔ آنها در کنار طراحی یک سایت فروشگاهی یا وبسایت شرکتی با کیفیت وردپرس میتواند به رشد و مدیریت کسبوکارتان کمک میکنند اما مزایای منحصربهفرد خودشان را دارند.