logo wh

راهکارهای افزایش مشتریان دوره آنلاین

فهرست مطالب

با آگاهی بیشتر دانش‌آموزان و روبه‌رشد بودن این صنعت، مشتریان دوره‌ آنلاین و مؤسسات آموزشی آنلاین به دنبال یک تجربه بی‌عیب‌ونقص و تعاملی هستند. اولین تعامل شما با دانش‌آموز به‌صورت آنلاین شروع می‌شود و این اولین برداشتی است که از خود ایجاد می‌کنید، یعنی نسبت به قبل نیاز به تلاش بیشتری دارید.
باتوجه‌به اینکه مشتری، یعنی دانش‌آموزان در حال بسیار آگاه هستند، نمی‌توان به‌سادگی تنها از طریق تبلیغات عمومی یا کمپین‌های بازاریابی جذب دانشجو و ثبت‌نام کرد. برای هدایت دانشجو به سمت دوره‌ها و ثبت‌نام کردن، فرد به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع، کاملاً آزمون شده، متمرکز و محتوای باکیفیت نیاز دارد. در اینجا چند نکته برتر را که می‌دانیم به افزایش شرکت‌کنندگان دوره‌هایتان کمک می‌کند را برای شما آورده‌ایم:

1. تمرکز بر سئو برای افزایش ترافیک وب‌سایت و دانشجویان

استفاده از ابزارهای سئو نه‌تنها به افزایش ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند و بلکه با یک محتوای قوی تبدل به یک استراتژی بازاریابی شده و منجر به افزایش دانشجویان می‌شود. برای اینکه پلتفرم آنلاین شما به بخشی از نتایج صفحه موتور جستجو تبدیل شود، باید SEO خود را با درنظرگرفتن نیازهای مشتری انجام دهید.
هنگامی که دانش‌آموزان هدف شما هستند، کلیدواژه‌ها باید نقطه تمرکز شما باشد. شما باید وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای بهینه کنید که هنگامی که در فهرست برتر موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، کلمات کلیدی در پلتفرم شما منجر به جذب دانش‌آموز در پاسخ‌دادن به سؤالات و دریافت اطلاعات مورد نیازشان شود.

2. محتوای TOFU ،MOFU و BOFU تولید کنید

هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا برای افزایش دانشجویان، باید بازار خود را مطابق قیف فروش دوره آنلاین طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال، در بالای قیف، محتوا اساساً بر جذب متقاضی به سمت پلتفرم و پیداکردن نیازهای آن متمرکز است. در مرحله دوم، محتوا بر آگاهی‌بخشی بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما تمرکز می‌کند که نیاز مشتری را برآورده می‌کند. انتهای قیف فروش که به نام BOFU نیز شناخته می‌شود، جایی است که در نهایت یک بازدیدکننده را به خریدار تبدیل می‌کنید؛ بنابراین محتوای شما باید بر وفاداری، ارائه خدمات و رضایت مشتری متمرکز شود.

TOFU ،MOFU و BOFU

3. روی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی ابزاری مؤثر برای افزایش بازدیدکنندگان از سایت و دستیابی به آگاهی از بازار هدف شما است. هنگامی که تبلیغ شما در رسانه‌ها منتشرمی شود، یک متقاضی روی لینک آن کلیک می‌کند و متقاضی را به فرمی می‌برد که باید با اطلاعات خاصی مطابق میل شما آن را پر کند. این اطلاعات پس از تکمیل و ارسال در دسترس شما قرار می‌گیرد که به شما در تصمیم‌گیری استراتژی محتوا و همچنین برای استفاده در CRM و حتی برای نزدیک‌تر شدن به متقاضیان هنگام ارتباط با آنها کمک می‌کند. اولین کاری که دانشگاه‌ها و پلتفرم‌های آموزش عالی باید انجام دهند این است که باید یک استراتژی جامع و واضح رسانه‌های اجتماعی برای هر یک از پلتفرم‌ها ایجاد کنند.
از رسانه‌های اجتماعی نه‌تنها برای تبلیغ دوره یا مؤسسه خود بلکه برای برجسته‌کردن نقاط قوت و USP خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید نماینده‌ای را برای پست و استوری گذاشتن درباره تجربیات و آموخته‌های خود و تبلیغ غیرمستقیم در اینستاگرام بگذارید. لایو ابزار قدرتمند دیگری است که به شما کمک می‌کند مستقیماً با بازار هدف خود در یک محیط آنلاین ارتباط برقرار کنید و مستقیماً پاسخ ابهاماتشان را دهید و بهترین وجه خود را نشان دهید.

4. از بازاریابی لینکدین برای تبلیغات استفاده کنید

بازاریابی لینکدین برای هدایت دانشجویان به سمت شما؛ مخصوصاً زمانی که صحبت از دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین سطح بالا به میان می‌آید بسیار مؤثر است. لینکدین بزرگ‌ترین شبکهٔ جهانی برای متخصصین است؛ بنابراین بازاری غنی و با پتانسیل از افرادی است که می‌خواهند تحصیلات یا مهارت‌های خود را بیشتر کند. استفاده از لینک‌های تبلیغ جلسات آنلاین رایگان و گواهی‌های منتشر شده توسط فارغ‌التحصیلان مؤسسه آموزشی شما منجر به افزایش بازدیدکنندگان سایت و ثبت‌نام نهایی می‌شود.

5. هوشمندانه مخاطبان Lookalike را هدف قرار دهید

با معرفی ویژگی Lookalike audience (مخاطب مشابه) در تبلیغات فضاهای مجازی، راه دیگری برای هدایت مشتری به‌خصوص در پلتفرم‌های آموزش آنلاین باز شده است. ویژگی‌های مخاطب Lookalike به شما امکان می‌دهد تبلیغات را به سمت مجموعه دیگری از مخاطبان هدف قرار دهید که ویژگی‌های مشابهی را با مخاطبان هدف اولیه شما دارند.
این ممکن است در ابتدا وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما یک شمشیر دو لبه است و پس از استفاده از این ابزار، باید اطمینان حاصل کنید که مقدار مخاطبان شبیه به شما پس از رسیدن به نتیجه دلخواهتان قابل‌کنترل هستند یا خیر، آیا اندازه و ویژگی‌هایشان باید بر اساس چیزی بهینه‌سازی شود یا خیر.

6. نرخ تبدیل وب سایت خود را برای افزایش دانشجویان بهبود بخشید

وب‌سایت خود را نه‌تنها برای افزایش نرخ تبدیل بلکه برای تجربه کاربری بهتر نیز بهینه کنید. برای اینکه بهینه‌سازی نرخ تبدیل منجر به افزایش مشتری شود، باید بر روی سه رکن حیاتی تمرکز کنید.

  • تناسب
  • ارزش پیشنهادی
  • فراخوانی برای عمل

محتوای وب سایت شما باید به سؤالات و مشکلات دانش‌آموز مرتبط باشد. آنچه شما به دانش‌آموز ارائه می‌دهید باید بتواند نیازهای آن را برآورده کند و او را ترغیب به ثبت‌نام کند.

7. نظرات دانشجویان را در وب سایت خود قرار دهید تا اعتماد کسب کنید

هنگامی که یک متقاضی از فردی می‌شنود که مسیری را مطابق با انتظارات او پشت سر گذاشته، به‌احتمال زیاد به پیشنهاد شما و اینکه می‌توانید نیاز او را برطرف کنید بهتر اطمینان خواهد کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم نه‌تنها نظرات دانشجویان خود را در وب‌سایت خود قرار دهید، بلکه آن را برای متقاضیان به‌عنوان آیتم اصلی وب‌سایت منتشر کنید تا بتواند با بیشترین پتانسیل کار کند.

8. اندازه گیری عملکرد از طریق Google Analytics برای ایجاد یک استراتژی موثر

همیشه به یاد داشته باشید که آنچه برای رقبای شما مفید است ممکن است به دلیل تفاوت در نوع محصول و گاهی اوقات به دلایل روان‌شناسی مشتری برای شما مؤثر نباشد. به‌عنوان تیمی از بازاریاب‌های دیجیتال باتجربه، پیشنهاد می‌کنیم که بهترین راه استفاده از Google Analytics برای بررسی، تجزیه‌وتحلیل و بازنگری نتایج استراتژی است. با این ابزار، نه‌تنها می‌توانید منابع بیشتری را به سمت استراتژی‌هایی هدایت کنید که بهترین نتایج را به همراه دارند، بلکه می‌توانید برای بازنگری استراتژی‌هایی که پتانسیل بالایی دارند و افزایش دانشجو کمک بگیرید.

Google Analytics

9. وب سایت خود را جذاب کنید

علاوه بر سئو، ما همچنین بهینه‌سازی و ارتقای وب‌سایت را برای بهبود تجربه کاربری پیشنهاد می‌کنیم. رابط کاربری در وب‌سایت یا صفحه لندینگ شما نقش مهمی در حفظ برتری سایت دارد. دسترسی به اطلاعات موردنیاز کاربر را با استفاده از پیوندهای ساده، گرافیک‌های جذاب و متنی روان و قابل‌فهم آسان‌تر کنید. به یاد داشته باشید که اگر کار را برای آنها آسان کنید، آنها کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند. اگر قادر به تغییر صفحات لندینگ با مشخصات نیستید، همیشه می‌توانید از متخصصانی که نه‌تنها باتجربه هستند؛ بلکه مقرون‌به‌صرفه هستند کمک بگیرید.

نتیجه

با استفاده از پیشنهاداتی که ما ارائه کرده‌ایم، نه‌تنها می‌توانید تعداد بیشتری بازدیدکننده برای پلتفرم آموزش آنلاین خود ایجاد کنید، بلکه این بازدیدکنندگان به ثبت‌نام‌کنندگان و در بلندمدت به یک شرکت‌کنندهٔ راضی تبدیل می‌شوند که به رشد شما کمک خواهد کرد. توصیه می‌کنیم از این مراحل همراه با ترکیبی از محتوای باکیفیت، دوره‌ها و خدمات دانشجویی برای به نام کردن خود در صنعت آموزش آنلاین استفاده کنید.علاوه بر این، استخدام یک آژانس بازاریابی می‌تواند به شما در نهایی کردن استراتژی‌های بازاریابی کمک کند که می‌تواند منجر به جذب دانشجو برای دوره‌های آنلاین شما شود.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x