logo wh

راهنمای جامع راه اندازی آنلاین شاپ + لیست هزینه‌ها

فهرست مطالب

راه اندازی آنلاین شاپ یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای افزایش درآمد محسوب می‌شود و حتی ممکن است آن را به عنوان یک شغل دوم نگاه کنید که به زودی شاید با درآمدش جای شغل اول‌تان را برایتان پر کند.

در این مقاله سعی می‌کنیم گاه به گام از ایده تا پیاده سازی یک آنلاین شاپ با شما همراه باشیم و هزینه‌هایی که برای توسعه یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را برای شما لیست کنیم.

ایده‌ی راه اندازی آنلاین شاپ

قدم اول این است که بدانیم آنلاین شاپ ما در چه حوزه‌ای باشد!؟ گزینه‌های پیش رو بسیار زیاد است؛ از پوشاک بانوان تا سلامت و زیبایی ایده‌های بسیار گسترده و بعضا بکری وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن یک آنلاین شاپ تاسیس کنید.

اما چطور به ایده مناسبی برای آنلاین شاپ برسم؟

آن را در قالب مثالی به شما توضیح می‌دهیم. فروشگاه دیجیکالا یک مارکتپلیس بزرگ است که انبوهی از محصولات را در خود جای داده است. شما به عنوان یک فرد یا یک تیم کوچک فقط کافی است در یکی از شاخه‌های خردی که دیجیکالا در آن فعال است کسب و کار خودتان را شروع کنید.
توجه کنید که قدرت شما در کوچک بودن و متمرکز بودن است و به این دلیل شاید مشتریان‌تان تصمیم بگیرند به جای خرید از کسب و کار بزرگی مانند دیجیکالا شما را انتخاب کنند.
به وبسایت دیجی کالا بروید و لیست دسته‌های محصولات آن را نگاه کنید برای مثال در بخش مد و پوشاک وارد شوید و خواهید دید که انبوهی از زیر دسته بندی برای شما باز خواهد شد و شما کافی است یک یا دو مورد از این دسته‌ها را برای خود انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید.

اینکه چه ایده‌ای برای آنلاین شاپ خود انتخاب کنید به علاقه شما، ارتباطات شما و گروه مشتریان هدفی که ارتباط بیشتری می‌توانید با آنها برقرار کنید برمی‌گردد.

لوگو و نام آنلاین شاپ
لوگو و نام آنلاین شاپ

ایده اسم آنلاین شاپ

برای راه اندازی یک آنلاین شاپ بعد از پیدا کردن ایده آن به سه عنصر کلیدی نیاز داریم. اول اسم آنلاین شاپ چه چیزی باشد.

چند ویژگی کوتاه برای انتخاب نام آنلاین شاپ در اینجا نام می‌بریم که حتما به آنها توجه کنید.

  • ایده خود را در قالب کلمات بست دهید. (هر کلمه‌ای مربوط به محصولات یا شخصیت شما است را روی کاغذ بنویسید، هم انگلیسی و هم فارسی)
  • ترکیب‌های چند وجهی از لیست کلماتتان ایجاد کنید و در لیستی دیگر قرار دهید.
  • کلماتی را که از لحاظ نوشتاری و گفتاری زیباتر هستند را علامت بزنید.
  • به سراغ اینترنت بروید و آنها را سرچ کنید و تکراری ها را علامت بزنید.
  • دوباره به لیستتان نگاه بیاندازید و از سرچی که کردید ایده های جدید را وارد کنید.
  • اسمی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را به شما و کسب و کارتان دارد و غیر تکراری و خوش آهنگ است.

لوگو و رنگ سازمانی آنلاین شاپ

این دو مورد کمک می‌کند شما بسیار حرفه‌ای‌تر به نظر برسید. پس برای آن با دقت و ریزبینی وقت بگذارید و از افراد حرفه‌ای برای داشتنش کمک بگیرید چرا که مطمئن باشید هرچه اینجا حرفه‌ای تر رفتار کنید بازخورد بهتری خواهید گرفت. یک یا دو رنگ مکمل برای برند خود انتخاب کنید که زبان طراحی و جذابیت بصری و هویت برند آنلاین شاپ شما را این رنگ‌ها خواهند ساخت.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام
راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

یکی از ابزارهای رایگان برای شروع یک آنلاین شاپ اینستاگرام است که با کمترین هزینه می‌توانید آن را توسعه دهید. اما برای توسعه‌ی یک آنلاین شاپ حرفه‌ای در اینستاگرام چه قدم‌هایی برداریم؟

قدم‌های اول برای آنلاین شاپ در اینستاگرام

  • پیج خود را بیزینسی کنید تا گزارشات صفحه را دریافت کنید.
  • اطلاعات تماس خود را به دقت و کامل وارد کنید.
  • بیوی حرفه‌ای، ساختاریافته، کامل و دقیقی بنویسید.
  • لوگوی خود را به عنوان تصویر پروفایل قرار دهید.

طراحی ظاهری یک آنلاین شاپ در اینستاگرام

حال شما بستر راه اندازی یک آنلاین شاپ در اینستاگرام را فرآهم کرده‌اید. کاری که در فرصت چند ساعته به سرانجام می‌رسد. حال با یک طراح مشارکت داشته باشید که برای شما یک قالب حرفه‌ای و شخصی‌سازی شده طراحی کند که شامل موارد زیر باشد:

  • تمپلیت پست ساده تک اسلایدی
  • تمپلیت پست چند اسلایدی
  • تمپلیت کاور ویدیو پست
  • تمپلیت کاور IGTV
  • تمپلیت استوری (حداقل سه مدل)
  • طراحی لوگوی هایلایت‌ها

تولید محتوای آنلاین شاپ در اینستاگرام

در این مرحله شما همه ابزارها برای شروع فعالیت آنلاین شاپ در اینستاگرام را دارید. و تنها نیاز به یک استراتژی و برنامه محتوایی دقیق برای رشد و دریافت ورودی نیاز دارید.

آنلاین شاپ‌ها به چه محتوایی برای اینستاگرام خود نیاز دارند؟

این سوالی است که ما کمک می‌کنیم شما خود به پاسخ آن برسید و به طور کلی خواهیم گفت چه قالب‌ها و موضوعات محتوایی در این حوزه وجود دارد. البته شما برای رسیدن به این مورد هم تنها کافی است به پیج‌های مشابه از حوزه فروش خود یا حتی حوزه‌های دیگر بروید و ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید و با تغییرات و متناسب‌سازی آنها با کسب و کار خود برنامه محتوایی شخصی کسب و کارتان را توسعه دهید.

توجه به نیاز مخاطب هدف و همچنین سلیقه او بهترین راهنما برای تولید محتوای پیچ شما است. و نکته بعدی تولید محتوا و توضیح و نمایه از محصولی که می‌فروشید بزرگترین برگ برنده شما در آنلاین شاپ خواهد بود.

یا خود هنر و مهارت عکاسی از محصولتان را بالا ببرید و یا از یک عکاس حرفه‌ای برای عکاسی از محصولاتتان استفاده کنید تا یک ویترین جذاب از محصولاتتان پیش روی مخاطب برای خرید قرار دهید. باقی محتواهایی که تولید می‌کنید فقط برای رساندن مخاطب به این ویترین کارایی خواهند داشت.

افزایش مخاطب آنلاین شاپ در اینستاگرام

اگر به دنبال رشد سریع در اینستاگرام هستید تنها تولید محتوا راهکار شما نیست و نیاز دارید که با ابزارهای تبلیغی هک رشد آنلاین شاپ را انجام دهید. اگر گام‌های بالا را برداشتید و حداقل بین ۹ تا ۱۲ پست و تعدادی پست و هایلایت دارید وقت آن رسیده که کمی مخاطب را به سمت پیج خود سوق دهید.

گروه‌های حمایتی اینستاگرام و ابزارهایی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانند به رشد پیج شما سرعت دهند ولی چیزی که شما را زنده و پویا نگه می‌دارد و مخاطب را با پیچ درگیر نگه می‌دارد و نهایتا به خرید منجر می‌شود محتوایی است که در پیج قرار می‌دهید. پس توجه کنید که صرفا درگیر اعداد و تبلیغات نشوید.

پلتفرم جریان ابزاری جذاب برای رشد آنلاین شاپ شما است. این ابزار که یکی از زیر شاخه‌های یکتانت محسوب می‌شود لیستی بلند بالا از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و پیج‌های تبلیغ گیرنده آماده کرده که به واسطه اطلاعاتی که از آنها به شما می‌دهد می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی مناسبی ببندید.

چند نکته برای شروع همکاری با تبلیغ دهندگان که باید به آن توجه کنید:

  • یا در حوزه آنلاین شاپ شما فعال باشند و یا مخاطبان هدف‌شان با شما مشترک باشد.
  • نرخ اینگیجمنت آنها متناسب با تعداد فالوورشان باشد.
  • محتوایی که تولید می‌کنند را در پیج بررسی کنید که متناسب با مخاطب شما باشد.
  • نوع تبلیغی که انجام می‌دهد، حتما چند مورد از تبلیغاتی که انجام داده را ببینید.
  • بررسی پیج هایی که تبلیغشان را انجام داده.
راه اندازی وبسایت آنلاین شاپ
راه اندازی وبسایت آنلاین شاپ

راه اندازی وبسایت آنلاین شاپ

باید صادقانه به موضوع بپردازیم که اینستاگرام ابزارهای حرفه‌ای برای فروش رو در اختیار ندارد و این دلیل مهمی است که اکثر آنلاین شاپ‌ها خیلی سریع به فکر توسعه وبسایت خود می‌افتند و از شبکه اجتماعی خود برای جذب و نگهداشت مشتریان استفاده می‌کنند و برای تکمیل فرآیند خرید آنها را به سمت وبسایت خود سوق می‌دهند.

اولین قدم‌ها برای راه اندازی سایت آنلاین شاپ

لوگو، رنگ سازمانی و ایده آنلاین شاپ را پیش از این مشخص کرده‌ایم و حال نوبت آن است که وبسایتی متناسب با ویژگی‌های آنلاین شاپ خود توسعه دهیم. چند نکته کلیدی برای توسعه سایت آنلاین شاپ این است که:

  • سایت آنلاین شاپ قابلیت توسعه داشته باشد.
  • سایت آنلاین شاپ امکان خرید اینترنتی با کارت بانکی را داشته باشد.
  • سایت آنلاین شاپ باید بتواند امکان مقایسه و جستوجوی محصولات را فرآهم کند.
  • امکان ارائه کد تخفیف و فروش گروهی را فرآهم کند.
  • قابلیت جذب مخاطب از گوگل و دیده شدن در نتایج جستجو برای آنلاین شاپ را داشته باشد.
  • صاحب آنلاین شاپ بتواند به راحتی نحوه استفاده از سیستم را بیاموزد.
  • ظاهری شخصی سازی شده و متناسب با برند آنلاین شاپ داشته باشد.

چطور برای وبسایت آنلاین شاپ مخاطب جذب کنم؟

وبسایت آنلاین شاپ ابزارهای جذب مخاطب خود را دارد و از این حیث حتی از اینستاگرام هم بهتر و مدیریت شده تر می‌توان ورودی خود را تامین کند. ابزارهای جذب مخاطب برای وبسایت آنلاین شاپ شامل:

موتورهای جستجو با کمک سئو
تبلیغات نیتیو (هوشمند و هدفمند)
تبلیغات بنری
تبلیغات گوگل ادز
تبلیغات ریتارگتینگ
ورودی از سوشال سیگنال

نقش وبسایت برای آنلاین شاپ ها چیست؟

وبسایت ابزارهای لازم برای فروش که در شبکه‌های اجتماعی از آن بی‌بهره هستیم را فرآهم می‌کند. در واقع وبسایت یک ماشین تبدیل مخاطب به مشتری است. که فرد با ورود به آن می‌تواند کالای مورد نظر خود را جستوجو کند، در مورد آن بخواند، تصاویر و ویدیوی آن را ببیند و با دیگر محصولات مقایسه کند و همانجا اطلاعات خود را وارد کند و به شکل آنلاین مبلغ آن را واریز کند.

هزینه‌های راه اندازی آنلاین شاپ

هزینه‌های راه اندازی آنلاین شاپ شامل توسعه زیر ساخت‌های وبسایت، هزینه‌های طراحی و گاه تبلیغات است. که در جدول زیر به صورت تخمینی این هزینه‌ها آورده شده است.

عنوان هزینهمبلغ هزینهتوضیح
طراحی لوگو و رنگ سازمانی۱ میلیون توماناین هزینه اثربخشی بالایی برای شما دارد.
هزینه طراحی قالب پیج۱.۵ میلیون توماناین رقم متناسب با کیفیت کار طراح متغییر است.
هزینه هاست و دامنه۱ میلیون توماناین هزینه مربوط به زیر ساخت وبسایت است.
هزینه طراحی وبسایت فروشگاه۷ میلیون تومانمتناسب با کاربرد پروژه قیمت می‌پذیرد
هزینه های راه اندازی آنلاین شاپ

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x