فروشگاه آنلاین برای حوزههای تخصصی مانند پژشکی پچیدگیهای زیادی دارد. برای مثال در فروش لنزهای طبی نیاز است که حتما نسخه بیمار بارگزاری شود و نمره هر چشم و مشکل چشمی او بررسی شود و این موضوع نیاز به تعریف تیپ محصولات متنوع داشت که هر کدام اطلاعات خاصی را برای بارگزاری نیاز داشت.
در این پروژه سعی شد از هرگونه شلوغی و پیچیدگی صرف نظر شود چرا که مشتریان لنز مدیکال عموما سطح بینایی رو به پایینی دارند و باید در حداقل شلوغی نیازهای خود را رفع کنند.
استفاده از تم روشن، آیکونهای به نسبت بزرگ و سادگی فرآیند خصوصا در نسخه موبایل به این دلیل بوده است.
فرآیندهای فروش لنز مدیکال
در فرآیندهای فروش هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ سعی شده تا با کمترین کلیک فرد به مرحله خرید برسد و در انتهای این فرآیند اگر هنوز ثبت نام انجام نشده بود با گرفتن اطلاعات اولیه هم خرید را نهایی میکند و هم برایش حساب کاربری ساخته میشود که در آن میتواند پیگیری فرآیند خرید و ارسال محصول خود را داشته باشد.
فرآیند ارتباط و تماس با ما
یکی از نیازمندیهای این سازمان ارتباط به وسیله چند ابزار به شکلی ساده و سریع در تمام وبسایت بود و از آنجایی که تمایلی برای نصب نرم افزارهای مرسوم برای چت آنلاین نداشتند ما گزینه جدیدی را برای آنها اجرا کردیم که در آن از بین سه گزینه تماس تلفنی، تماس از طریق واتس اپ یا تلگرام نیاز خود را پیگیری کنند.
محصول طبی شخصی سازی شده
یکی از مهمترین و پیچیدگیهای این پروژه این بود که ابتدا هر محصول طبی نیاز به بارگزاری نسخه پزشکی داشت و دوما هر محصول نیاز به تعریف نمره هر یک از دو چشم و تنظیماتی جداگانه در صورت آستیگمات بودن داشت. ما این مشکلات را با تعریف و طراحی تیپ محصولات متفاوت و امکانی ساده برای تعریف و دسته بندی این محصولات برای بارگزاری آنها انجام دادیم که اولا برای بارگزاری کننده سادگی داشته باشد و دوما برای خریدار کاربردی و همچنان ساده انجام بگیرد.