در اینجا نمونه وب سایت املاک و مستغلات برای الهام گرفتن و ذکر نکات مربوط به طراحی وبسایت و بهبود بازاریابی شما آورده شده است. سه نمونه ایرانی با کیفیت و سه نمونه خارجی برای شما در نظر گرفته شده و در نهایت نکاتی برای طراحی سایت املاک با کیفیت برای شما در نظر گرفته شده است.
اگر به دنبال تیم با تجربه و یا قیمت طراحی سایت املاک میگردید حتما صفحه طراحی سایت املاک داده چین را بررسی کنید.
1. The New England Real Estate Company
اگر قبلا جابه جا شده اید، می دانید که چقدر استرس زا است. چه به دنبال یک مکان بزرگتر باشید، چه شغلی جدید یا خرید اولین خانه، این روند بسیار دشوار است. بنابراین یک وبسایت خوب باید با سادهتر کردن این مسیر، استرس ایجاد شده را کاهش دهد. شرکت املاک نیوانگلند این کار را به خوبی انجام می دهد.

در این وب سایت: نوار جستجو در مرکز بخش قرار دارد که منوی کشویی آن امکان جستجو بر اساس کد پستی، شهر، ناحیه، محله و بسیاری از مشخصات مکانی دیگر را فراهم می کند. در نهایت سه CTA یافتن کمک اضافی را ساده می کند. ناگفته نماند که داشتن یک تصویر پس زمینه روشن و دلنشین به مطبوع کردن فضای سایت کمک شایانی کرده است.
2. NEREN
دسترسی آسان برای هر طراحی هر وب سایتی ضروری است. علاوه بر پیروی از بهترین شیوهها برای بهبود دسترسی، بسیاری از کسبوکارها از ویجتهایی استفاده میکنند که به کاربران اجازه میدهد این تجربه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. NEREN یکی از این وب سایت ها است. در سمت راست پایین وبسایت، دکمه دسترسی (Accessibility) را میبینید:

اگر روی آن کلیک کنید میتوانید کنتراست، اندازه و فاصله متن را تنظیم کرده، انیمیشنها را متوقف و یا محتوا را خواناتر کنید.
علاوه بر این، وب سایت NEREN اطلاعات خود را به خوبی سازماندهی کرده. از آنجایی که این سایت به مناطق مختلف خدمات رسانی می کند، صفحه اصلی آن شامل شهرهای برتر برای یافتن خانه در محدوده قیمت متوسط، لیست برترین خانه های رو به ساحل و محبوبترین جستجوها است.
3. Dawn McKenna
وب سایت شما باید به تجربه خاص مشتریان هدف شما نیز توجه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما خانواده ها هستند، باید روی مناطق دارای مدرسه و حومه ی شهر تمرکز کنید. اگر شرکت شما منحصراً با خانههای کنار ساحل سروکار دارد، احتمالاً با افرادی که خانهی دوم و ویلا میخرند روبه رو هستید. تمام تصمیمات بازاریابی شما باید این تفاوت ها را پوشش دهد.وب سایت Dawn McKenna را در نظر بگیرید:

این سایت یک نمونه عالی از جذابیت برای مشتریان هدف است. به فونت شیک، جلوه های بصری چشمگیر، طرح رنگ خاکستری و سفید، آشپزخانه ی لوکس نگاه بیندازید.بک گراند این سایت متغییر و دارای المان ها سطح بالا و جلوه کلی یک زندگی لوکس است. بنابراین هدف این وب سایت صرفا افراد ثروتمند و سطح بالاست.
4. Ariamarz
این سایت یک نمونه ی ایرانی برای درک یک طراحی هوشمندانه است. مشتریان این سایت از تمامی اقشار و شهرهای ایران هستند که تصویر پس زمینه ی آن با دارا بودن انواع خانه در خود، این موضوع را تایید می کند. این سایت دارای یک نوار جست و جو برای دسترسی آسان و دسته بندی خانه در شهرهای بزرگ در پایین صفحه ی خود می باشد. با کمی دقت می توان فهمید که طراحی کلی این سایت تا حد زیادی شبیه به گزینه ی اول لیست می باشد که این نشانگر کاربردی بودن طرح آن است.

5. 2Nabsh
این سایت یک نمونه وب سایت املاک ایرانی محسوب میشود که علاوه بر داشتن سادگی بصری دارای چندین فیلتر در بالای صفحه ی خود می باشد تا جستو جو را برای شما آسان تر کند. علاوه بر دسترسی ساده برای یافتن ملک، این سایت در پایین صفحه ی خود خدمات مربوط به مالکین و مشاورین املاک را از هم جدا کرده تا راحت تر بتوانند با سایت همکاری کنند. اگر بخواهیم فقط دو صفت برتر این سایت را بگوییم، بدون شک کاربری راحت و سادگی بصری برنده خواهند بود.

6. نمونه وب سایت مشاوره املاک Vilator
این سایت نمونه ی خوبی از هدف قرار دادن مشتریان خاص است. این سایت فقط برای ویلا اما در موقعیت های مکانی و قیمت های متفاوت است که با دسته بندی های مختلف و قابلیت سرچ ساده و فیلتر دار این کار را تا حد زیادی برای شما ساده می کند. ناگفته نماند که گزینش هوشمندانه یک بک گراند ساحلی، هدف اصلی سایت را برای بازدید کننده برجسته تر می کند (البته می توانست کیفیت بهتری داشته باشد).

نکاتی برای طراحی وب سایت املاک و مستغلات
حال که تعدادی از وبسایتهای املاک و مستغلات را برای شما مرور کردیم بهتر است چند نکته ی کلیدی را هم به صورت خلاصه در اینجا لیست کنیم:
- آسان بگیرید: خود جابه جایی به اندازه ی کافی سردرگم کننده است بنابراین پیمایش در وب سایت شما باید آسان باشد.
- دانش محلی خود را برجسته کنید: اگر فقط یک منطقه ی خاص را هدف قرار می دهید، دانش خود از شناخت محل را برجسته کنید.
- مشتری خاص را هدف قرار دهید: وب سایت خود را طوری طراحی کنید که مشتری هدف را جذب کند.
- جذب اعتماد: از طریق نمایش دادن جوایز، مشارکت ها و سایر موارد رزومه تان، اعتماد کاربران را جذب کنید.
- استفاده از آمار: ذکر آمار مربوط به املاک می تواند گزینه ی خوبی برای تقویت سایت شما باشد.
- نمایش نظر مشتریان: نمیدانید ذکر این نظرات چقدر تاثیر گذار هستند!
- برندسازی: نام تجاری شما باید در پروفایل آنلاین و IRL شما قابل تشخیص باشد.