برای درک بهتر از یک طراحی مناسب وبسایت جواهرسازی، برای شما بهترین نمونه وبسایت جواهرسازی آوردهایم. فراموش نکنید که طراحی برای جواهرات یکی از حساسترین زمینههاست. کوچکترین خطا در طراحی آن میتواند مشتریان شما را به طور چشمگیری کاهش دهد یا بلعکس.
1. Abby Seymour
هنگام طراحی یک وبسایت جواهرسازی، ایجاد هرگونه حواسپرتی اشتباهترین کار است. در این صنعت باید نهایت سعی خود را بکنید تا فقط جواهرات جلبتوجه کنند. بهعنوانمثال وبسایت Abby، جواهرات خود را در یک صفحهنمایش با بکگراند کاملاً سفید، بدون هیچ نوشتهای به نمایش میگذارد که اطلاعات مربوط به آن و تصویر جواهر روی بدن، تنها در صورت کلیککردن روی جواهر موردنظر برای شما به نمایش گذاشته میشود. همچنین در این سایت از رنگهای خنثی با کنتراست پایین برای کاهش هرچه بیشتر حواسپرتی استفاده شده است.
2. Mejuri
یکی از نکات مهم هنگام طراحی سایت جواهرسازی، میزان دید محصول است. دید 360 درجه از محصول، قابلیت بزرگنمایی، وجود عکس از جواهرات در زوایای مختلف و غیره همه از راههای برآوردهکردن نیاز مشتری هنگام انتخاب یک جواهر هستند. Mejuri برای این منظور، عکس از جزئیات، زوایای مختلف و حتی گاهی استفاده از رنگ پوستهای متفاوت را برای سادهسازی هرچه بیشتر انتخاب مشتری فراهم کرده است.
3. Tiffany
هنگام ورود به وبسایت برند معروف تیفانی اولین چیزی که جلبتوجه میکند، محصولات آنها بر تن شخصیتهای معروف است. یکی از راههای جذب کاربران استفاده از شخصیتهای معروف یا محبوب در صفحهٔ نخست برای اعتباربخشی هرچه بیشتر به برند خود است. اگر امکان این کار را ندارید حداقل جذابترین تصویر را برای صفحهٔ اصلی خود در نظر بگیرید.
4. Gallery kia
بهعنوان یک نمونه از طراحی شایسته و ایرانی میتوان به سایت کیا گالری اشاره کرد. این سایت علاوه بر رعایت سادگی بصری، در قسمت فروشگاه خود دارای یک دستهبندی مناسب برای انتخاب هرچه راحتتر شما در نظر گرفته است. پس از انتخاب هر دسته شما میتوانید با فیلترهای متفاوت، پیداکردن گزینهٔ مدنظر خود را سرعت ببخشید. یکی از نکات جالب در این سایت، دوزبانه بودن آن است که از نوار بالای صفحه قابل تغییر به زبان انگلیسی است.
5. Mozaffarian Partieh
تعیین مشتری هدف یکی از راهکارها هنگام طراحی سایت است. سایت پارتیه از بدو ورود به سایت به شما میگوید که مشتریان علاقهمند به اصالت و نقوش سنتی را هدف خود قرار داده است. برای تأکید بیشتر به این ویژگی خود، تاریخچهای از صنعت خود را نیز در سایت خود آورده است (بهعنوانمثال تاریخچهای از گردنبند). ناگفته نماند که در قسمتهای مختلف سایت به پیشینهٔ خود برند هم اشارههای مستقیمی شده تا حس اصالت بیشتری را به مشتری القا کند.
6. zomorodi
کاربری آسان، پررنگترین ویژگی این سایت است. طراحی این سایت با دستهبندی بسیار گسترده، گزینهٔ سفارشیسازی محصول، احساس صمیمیت در نگارش متن و عناوین، راههای متفاوت برای تماس با فروشنده و غیره به یکی از بهترین گزینهها در زمینهٔ جواهرسازی تبدیل شده است.
نکاتی برای طراحی وبسایت جواهرسازی:
با بررسی مثالهای بالا تا حد زیادی با ویژگیهای یک وبسایت مناسب برای جواهرسازی آشنا شدی در اینجا بهصورت خلاصه این نکات را برای شما آوردهایم اگر علاقه مند به طراحی سایت جواهرسازی هستید به پیشنهادنامه داده چین مراجعه کنید:
- سادگی: اولین و مهمترین اصل در طراحی وبسایت جواهرسازی، حفظ سادگی برای جلوهٔ هرچه بیشتر جواهرات است.
- دید مناسب از محصول: ازآنجاییکه زیبایی یکی از فاکتورهای اصلی جواهرات است، کاربر باید امکان بهترین دید از محصول از زوایای مختلف را داشته باشد.
- امکان سفارشیسازی: برای تطبیق هرچه بیشتر با نیاز مشتری شما میتوانید امکان سفارشیسازی را به سایت خود اضافه کنید.
- دستهبندی گسترده: در صورت ارائهٔ محصولات گسترده باید دستهبندی گستردهتری را نیز در نظر بگیرید.
- تعیین مشتری هدف: با تعیین مشتریهای خود میتوانید فضای سایت را تا حد ممکن بهینهسازی کنید.
- ترغیب مشتری: با استفاده از شخصیتهای معروف، داستانهای تاریخی و امثالهم برای ترغیب هرچه بیشتر مشتری به خرید از سایت استفاده کنید.
- اعتبارسازی: ازآنجاییکه جواهرات جزو کالاهای گرانقیمت محسوب میشوند، در صورت ناشناخته بودن برند خود بهتر است از نظر مشتریان قبلی در سایت برای کسب اعتماد بیشتر استفاده کنید.