20 نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام حضور پیدا کنید، اما هیچ‌چیز مانند این نیست که بخشی از وب فقط متعلق به شما باشد.

راه‌های مختلفی برای ایجاد یک وب‌سایت وجود دارد به‌عنوان‌مثال: با کدنویسی HTML و CSS ، استخدام یک توسعه‌دهنده وب و یا ساختن سایت خود با وردپرس. درهرصورت قبل از تصمیم‌گیری در مورد نحوه ایجاد سایت باید تصمیم بگیرید که چه نوع وب‌سایتی می‌خواهید.

20 نوع وب‌سایت رایج

وب پر از سایت‌های مختلفی است که هر یک عملکرد و جایگاه خاص خود را دارند. در اینجا ما 20 نوع از محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

1. وب‌سایت کسب‌وکار

کسب‌وکار شما هرچه که باشد، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای باعث درخشش بیشتر برند شما در فضای مجازی و ایجاد اعتبار می‌شود.

Orange Cube یک نمونه عالی از یک وب‌سایت آژانس تبلیغات آنلاین است که با وردپرس و به کمک Crocoblock ساخته شده است. طراحی این سایت زیبا و درعین‌حال پرجنب‌وجوش است که اعتبار آنها را نشان می‌دهد:

وب‌سایت رستوران‌ها مثال خوب دیگری برای وب‌سایت‌های تجاری هستند که یک نمونهٔ عالی آن Steak Cattle and Roll است:

2.  وب‌سایت تجارت الکترونیک

اگر می‌خواهید محصولات خود را به‌صورت آنلاین بفروشید، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک همان چیزی است که نیاز دارید. این نوع وب‌سایت می‌تواند برای فروش محصولات خودتان باشد یا محصولات دیگران که به روش دراپ شیپینگ می‌فروشید.

این ویدئو به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید به‌راحتی یک وب‌سایت کتاب‌فروشی وردپرس را با استفاده از JetPlugins ایجاد کنید:

3.  وبلاگ

وبلاگ به زبان ساده وب‌سایتی است که به طور منظم به‌روز می‌شود و پست‌های آن ترتیب زمانی دارند. یک وبلاگ می‌تواند مربوط به سفر، غذا، سبک زندگی یا تجارت باشد.

Groedgrisen یک نمونه عالی از یک وبلاگ وردپرسی است که با استفاده از Crocoblock ساخته شده:

4. وب‌سایت شخصی

هدف از ساخت یک وب‌سایت شخصی این است که به خود شما یا موضوعی که شخصاً به آن علاقه دارید اختصاص داده شود. وب‌سایت‌های شخصی اغلب حاوی وبلاگ‌هایی هستند که شخص در آن، افکار و احساسات خود را آزادانه بیان می‌کند.

5.  پرتفولیو (نمونه کار شخصی)

اگر یک خالق حرفه‌ای مانند یک طراح گرافیک، هنرمند یا نویسنده هستید، ساخت پرتفولیوی آنلاین بهترین راه برای نمایش نمونه کارهایتان است. در صورت داشتن یک پرتفولیوی آنلاین هنگامی که مشتری یا کارفرما از شما درخواست نمونه کار کند، می‌توان به‌راحتی لینک آن را برای بازدید ارائه داد.

سایت رابرت لالر (عکاس) نمونه خوبی از یک وب‌سایت پرتفولیو است:

6. وب‌سایت رویداد

اگر در حال برگزاری یک رویداد بزرگ هستید، ایجاد یک وب‌سایت اختصاصی برای آن ایده خوبی است. این کار نه‌تنها به تبلیغ این رویداد کمک می‌کند، بلکه می‌توانید از آن برای رزرو بلیط و برقراری ارتباط با افراد علاقه‌مند استفاده کرد.

یک نمونه عالی برای یک وب سایت رویداد وردپرسی، Earagail Arts Festival است:

7.  سایت خبری یا نشریه

سایت‌های خبری و نشریات می‌توانند ساختاری مشابه با سایت‌های وبلاگی داشته باشند، اما به‌جای اینکه درباره علایق و نظرات شخصی باشند، تمرکز آنها روی روزنامه‌نگاری است. این سایت‌ها حاوی مطالب آموزنده، مقالات و تصاویر مربوط به آنها هستند.

محبوب‌ترین سایت خبری جهان نیویورک‌تایمز است:

8.  سایت عضویت

درحالی‌که همه می‌تواند از اکثر سایت‌ها دیدن کنند، یک سایت عضویت را فقط برای کسانی قابل بازدید است که در آن ثبت‌نام کرده‌ و برای دسترسی به آن هزینه پرداخت می‌کنند. این سایت می‌تواند مربوط به هر چیزی باشد که مردم حاضرند برای آن هزینه کنند؛ مانند مربیگری تناسب‌اندام، نکات تغذیه‌ای یا یک کتابخانهٔ انحصاری.

9. سایت آموزشی

وب‌سایت‌های آموزشی، دوره‌های آنلاین یا اطلاعات مربوط به یک سازمان آموزشی را ارائه می‌دهند. داده چین یکی از مهم‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده وبسایت‌های آموزشی است با مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات آموزشی که پیشنهاد می‌کنم حتما این محصولات ما را بیشتر و بهتر ببینید.

یک نمونه محبوب از نوع اول، Udemy است که دوره‌های آنلاین با کیفیتی را در مورد انواع موضوعات باارزش ارائه می‌دهد:

یک نمونه معتبر برای نوع دوم، دانشگاه آکسفورد است:

10.  صفحه فرود

یک سایت صفحه فرود در مقابل اکثر وب‌سایت‌هایی است که حاوی اطلاعات زیاد و چندین صفحه هستند. در این حالت سایت معمولاً فقط از یک صفحه با قصد مشخص تشکیل شده است، مثلاً صفحهٔ لینک دانلود یک اپلیکیشن برای بازدیدکنندگان.

11.  سایت تأمین مالی جمعی

سایت‌های تأمین مالی جمعی به افراد دارای ایده‌های عالی کمک می‌کند تا برای تحقق ایده‌های خود پول جمع‌آوری کنند. از جمله سایت‌های محبوب تأمین مالی جمعی می‌توان به Indiegogo، GoFundMe و Kickstarter اشاره کرد.

12.  وب‌سایت غیرانتفاعی (سمن‌ها)

مهم نیست موضوع چه باشد، داشتن یک وب‌سایت اختصاصی یک راه عالی برای بهتر دیدن شدن یک انجمن است. سایت‌های غیرانتفاعی معروف عبارت‌اند از Save the Children، Doctors Without Borders  و صلیب سرخ آمریکا.

13.  وب‌سایت سرگرمی

هدف یک وب‌سایت سرگرمی، ارائه محتوای سرگرم‌کننده است. مطالب این سایت می‌تواند درباره فیلم‌، اخبار افراد مشهور یا حتی تصاویر خنده‌دار باشد (هرآنچه که برای مردم سرگرم‌کننده باشد).

یکی از محبوب‌ترین سایت‌های سرگرمی Fandom است:

14.  وب‌سایت دولتی

هدف یک وب‌سایت دولتی، اطلاع‌رسانی به مردم در مورد اخبار یا اطلاعات مربوط به دولت‌ها است. یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های دولتی usa.gov مربوط به دولت ایالات متحده است.

15.  وب پورتال (پورتال وب)

پورتال‌های وب اغلب برای اهداف داخلی یک سازمان استفاده می‌شوند. برخی از شرکت‌ها ممکن است از این پورتال‌ها برای توزیع اطلاعات در بین کارکنان خود استفاده کنند. از سوی دیگر، دانشگاه‌ها از آنها برای ایجاد ارتباط بین معلمان و دانشجویان در مورد مطالب آموزشی و اطلاعات دانشگاهی استفاده می‌کنند.

16.  رسانه‌های اجتماعی (سوشال‌مدیا)

از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی افراد می‌توانند زندگی خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری می‌تواند در قالب متن، عکس یا فیلم باشد. به دلیل تازگی بی‌پایانی زندگی، استفاده از این سایت‌ها می‌تواند بسیار اعتیادآور باشند.

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی عبارت‌اند از: فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ و اینستاگرام.

17. تالار گفتگو یا فروم

با یک تالار گفتمان آنلاین، می‌توانید یک انجمن با شرکت‌کنندگان دارای علاقه مشترک ایجاد کنید. یکی از محبوب‌ترین انجمن‌های آنلاین Gaia Online است که علاقه‌مندان بازی از آن استفاده می‌کنند. در این حالت شما حتی می‌توانید با محدودکردن دسترسی و پولی‌کردن ثبت‌نام در سایت، کسب درآمد کنید.

18. بروشور

سایت بروشور یک وب‌سایت کوچک برای ارائه اطلاعات ضروری در مورد کسب‌وکار شما است. این سایت یک انتخاب عالی برای تاجران انحصاری و مشاغل کوچک است که فقط می‌خواهند اطلاعات خود را به مشتریان بالقوه ارائه داده یا راهی برای برقراری ارتباط با آنها باشد.

KC Commercial Cleaning نمونه خوبی از یک وب‌سایت بروشوری است:

19. ویکی

یک وب‌سایت معمولاً توسط یک یا چند نفر به‌روز می‌شود؛ اما ویکی، سایتی است که کاربران می‌توانند در آن مشارکت کرده و آن را اصلاح کنند. ویکی‌پدیا شناخته‌شده‌ترین نمونه برای این نوع است ولی ویکی‌های سازمانی مانند آنچه در ویکی داده چین می‌توانید ببینید محتوایی تخصصی و خاص برای محصول و خدمات خود ایجاد می‌کنند. البته نمونه‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند، به‌عنوان‌مثال: ویکی سفر (مربوط به سفر) و ویکی کتاب (مربوط به کتب درسی)

20. سایت پخش ویدئو

سایت‌های پخش ویدئو، وب‌سایت‌هایی هستند که به ارائه محتوای ویدئویی اختصاص‌داده‌شده‌اند. اولین سایتی که در این زمینه به ذهنتان خطور می‌کند یوتیوب است که می‌توانید آن را رایگان تماشا کنید، زیرا تبلیغات نمایش می‌دهد. بااین‌حال، بسیاری از وب‌سایت‌های پخش ویدئو، سایت‌های عضویت پولی هستند، مانند: Netflix، Prime Video، و Disney Plus

سوالات متداول:

محبوب‌ترین وب‌سایت جستجو چیست؟

از ژانویه 2023، گوگل محبوب‌ترین وب‌سایت جستجو است که بیش از 92٪ از بازار را به خود اختصاص داده است.

بیشترین کلمه گوگل شده چیست؟

در سال 2022، محبوب‌ترین کلمه جستجو “فیس‌بوک” بود.

اولین کلمه‌ای که در گوگل جستجو شد چه بود؟

زمانی که گوگل در سال 1998 شروع به کار کرد، اولین عبارت جستجو شده در سایت، گرهارد کاسپر، نام رئیس دانشگاه استنفورد در آن زمان بود.

چند وب‌سایت در دنیا وجود دارد؟

در حال حاضر (ژانویه 2023)، تقریباً 1.13 میلیارد وب‌سایت وجود دارد و تنها 18 درصد از این سایت‌ها فعال هستند.

خلاصه

اگر به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت هستید، انواع مختلفی از وب‌سایت وجود دارد. در اینجا ما به 20 نوع از رایج‌ترین وب‌سایت‌ها نگاه کردیم که عبارت‌اند از:

  • وب‌سایت تجاری: برای تقویت حضور آنلاین برند خود.
  • وب‌سایت تجارت الکترونیک: برای فروش محصولات از طریق فروشگاه آنلاین.
  • وبلاگ: برای اشتراک منظم موضوعی که به آن علاقه دارید.
  • وب‌سایت شخصی: برای حضور آنلاین شخصی.
  • پرتفولیو: برای نمایش نمونه کارهای خود.
  • وب‌سایت رویداد: برای تبلیغ و مدیریت یک رویداد.
  • سایت خبری یا نشریه: برای ارائه اخبار.
  • سایت عضویت: برای ارائه محتوای انحصاری به اعضای به‌صورت پولی.
  • سایت آموزشی: برای ارائه اطلاعات و منابع به دانش‌آموزان و معلمان.
  • صفحه فرود: برای بازاریابی یک محصول یا خدمات خاص.
  • سایت تأمین مالی جمعی: برای جمع‌آوری پول برای یک ایده جدید.
  • وب‌سایت غیرانتفاعی (سمن): برای بالابردن وجهه یک مؤسسه خیریه.
  • وب‌سایت سرگرمی: برای ارائه محتوای سرگرم‌کننده.
  • وب‌سایت دولتی: برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد دولت یا یک ستاد دولتی.
  • پورتال وب: برای ارتباطات داخلی در یک سازمان.
  • رسانه‌های اجتماعی: برای به اشتراک گذاشتن زندگی خود با دوستان خود.
  • تالار گفتمان: برای بحث و گفتگو.
  • بروشور: یک سایت اطلاعات تجاری ساده.
  • ویکی: وب‌سایتی که کاربران می‌توانند آن را ویرایش کنند.
  • سایت پخش ویدئو: برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x