logo wh

چطور دوره آنلاین بفروشیم

فهرست مطالب

فروش دوره آنلاین امروزه تبدیل به یکی از روش های کسب درآمد شده است که خریداران زیادی دارد. همه افراد در هر رشته ای می توانند دوره های آنلاینی را با توجه به هنر و فنی که دارند تهیه کنند و از این طریق به درآمد خوبی برسند. با توجه به دیجیتالی شدن دنیا این روش به سرعت در حال پیشرفت است به طوری که همه افراد در رشته های مختلفی از جمله هنری مثال خیاطی، بافت و غیره و کارهای دیگری همچون کامپیوتر، سرگرمی، بازاریابی و نتورک، فناوری، پزشکی، امداد، آرایشگری و هزاران مورد دیگر با استفاده از این ترفند شغل های پر در آمدی را برای خود ایجاد کرده اند.

ضرورت تولید دوره آنلاین

امروزه افراد دوست دارند به جای اینکه وقت زیادی را بگذارند و به کلاس های حضوری بروند آن را در خانه خود و از گوشی یا لب تاپ دنبال کنند. در این چنین مواقعی بدون آنکه گرما و سرما محیط بیرون را تحمل کنند می توانند آموزشی که لازم است در داخل خانه با هزینه کمتری یاد بگیرند. حتی آموزش برای دبستان و دبیرستان نیز به صورت آنلاین مورد پسند خانواده ها بوده است و دوره های مختلفی هستند که توسط این افراد خریداری می شود. برای آنکه بدانید دوره آنلاین خود را چگونه به فروش برسانید با ما همراه باشید.

افراد زیادی هستند که نیاز به آموزش شما هستند و علاقه مند به خرید این آموزش هستند. پس همین حالا برای آموزش فروش دوره آنلاین اقدام کنید. طبق تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۱۸ در حدود ۴۶ ملیارد دلار از طریق فروش آنلاین دوره آموزشی به دست آمده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ این عدد به ۳۲۵ ملیارد دلار نیز برسد سهم شما از این اعداد و ارقام چقدر است؟ آیا می دانید برای این کار باید آموزش های خود را در چه بستری ارائه دهید. شما می توانید فیلم و عکس یا کلیپ های آموزشی خود را از طریق رسانه های مختلف به صورت مجازی به نمایش بگذارید تا روزانه ملیون ها بازخورد از طرف افراد مختلفی داشته باشد.

با توجه به اوضاع همه گیری کرونا در دنیا این روش کسب درآمد بیش از حد انتظار کارشناسان رشد کرد که یک مزیت عالی در این حیطه بود. انتظار می رود در دهه پیش رو این روند سیر صعودی را داشته باشد که همه افراد بتوانند از این مسیر به درآمد خوبی برسند.

آیا فروش دوره های آنلاین سود خوبی دارد؟

آیا سوال شما نیز همین است؟ و به دنبال این هستید که بدانید آیا فروش دوره آنلاین می تواند سوددهی خوبی داشته باشد؟ بله حتما همینطور خواهد بود. با توجه به اعداد و ارقامی که در بخش قبل بیان کردیم حتما فروش دوره آنلاین می تواند به عنوان یک شغل دوم یا حتی اول برای هر فردی باشد. اما برای این مورد باید نکاتی را بدانید و به آن عمل کنید. اولین نکته اینکه فروش این دوره آنلاین باید برای مشتریان خود جذاب باشد. به طوری که افراد زیادی به آن جذب شوند. تمامی محتوایی که تولید می کنید اطلاعات کلی و جزئی را بیان کند و مشتری به چیزی که می خواهد در آموزش شما برسد.

قدرت برقراری ارتباط با افراد مختلف با تیپ شخصیتی متفاوت را داشته باشید. تعامل دو سویه می تواند اثر بسیار خوبی را دارد. بسیار پیگیر باشید و مدام با افرادی که آموزش شما را می خرند در ارتباط باشید حتما می پرسید چطور؟ می توانید در مورد آموزش هایی که در آینده دارید با آنان صحبت کنید و به آنان پیشنهاد دهید که آنها را نیز تهیه کنند چرا که آن چیزی که می خواهند در آموزش های شما نهفته است. بنابراین برای آنکه فروش این دوره ها برای شما سود دهی خوبی داشته باشد صرفا نوع عملکرد شما ملاک خواهد بود. در این باره آموزش های زیادی است که می توانید آنها را دنبال کنید.

سایت فروش دوره آنلاین

کدام نوع آموزش را می خواهید بفروشید؟

موضوعی را باید انتخاب کنید که در بازار برای آن مشتری باشد به طور مثال اگر مخاطب شما خانم ها هستند موضوعی را انتخاب کنید که اکثر خانم ها به دنبال آن هستند. آشپزی، خیاطی، آرایشگری و غیره از جمله آموزش هایی هستند که حتما مخاطبان زیادی دارند. پس در انتخاب فروش دوره آنلاین به مخاطب خود و نوع سلیقه ای که دارد دقت کنید. برخی از موارد هستند که تمایل مردم را برای خرید دوره آموزشی بالا می برند. برخی دوست دارند به دنبال گرفتن مدرک در مورد رشته خاصی باشند، برخی نیز صرفا دوست دارند یک آموزش ببینند و در مورد آن اطلاعاتی به دست بیاورند و در مقابل افرادی هستند که دوست دارند یک حرفه بیاموزند و درآمدی کسب نمایند. امروزه بیشتر افراد برای ادامه تحصیل نیاز به این دوره دارند.

امکانات لازم برای آموزش آنلاین

برای آنکه بتوانید در فروش دوره آنلاین موفق عمل کنید باید ابتدا یک موضوع خاص را دنبال کنید. از کلی گویی بپرهیزید و صرفا در مورد همان موضوع خاص صحبت کنید. به یاد داشته باشید مخاطب در قبال پولی که به شما داده است انتظار بهترین و با کیفیت ترین آموزش را از شما دارد پس چیزی کم نگذارید! برای ارائه این موارد نیاز به وسایل خاصی دارید که آنها را معرفی می کنیم.

  • نیاز به یک دوربین با کیفیت دارید که بتوانید فیلم و عکسی با کیفیت صددرصد تولید کنید که مخاطب پسند باشد اگر دوربین کیفیت خوبی ارائه ندهد بدون شک مشتری خود را از دست خواهید داد.
  • به نورپردازی محل دقت کنید حتی اگر لازم است یک گیت نورپردازی استادیومی تهیه کنید برای آموزش خود هزینه کنید تا ارزش فروش را داشته باشد بدون شک نورپردازی محیط می تواند بر مخاطب تاثیر گذار باشد.
  • خوشبختانه نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که امکان این را می دهند افراد بدون هیچ تخصصی بتوانند فیلم و عکس های خود را ویرایش کنند. حتما کلیپ های آموزشی خود را با پس زمینه های مناسب ارائه دهید و از این نرم افزارهای ویرایشگر حتما استفاده کنید. نیازی نیست هزینه زیادی کنید و ویرایشگر را به راحتی دانلود کنید.
  • میکروفنی که استفاده می کنید نیز اهمیت دارد صدای رسا و واضح بدون خش و نویز ارائه دهید.

بعد از آنکه این امکانات را تهیه کردید می توانید اقدام به ضبط کنید. یک استادیوم کوچک خانگی درست کنید و در این محل آموزش خود را ارائه دهید. بهتر است یک پرده سبز بر روی دیوار پشت سرتان بزنید که بدون چروک و چین باشد. اکنون یک محتوای درست را می توانید ارائه دهید به شرط آنکه یک سناریو را دنبال کنید. بهتر است هر آموزشی که دارید به نمونه قبلی ارتباط داشته باشد اینگونه افراد دوست دارند آموزش هایی که ارائه می دهید را با دقت تماشا کنند. برای بار اول آموزش را ضبط کنید. آن را با دقت ببینید اگر مشکلی داشت آن را اصلاح کنید. صدای نویز نداشته باشد. سایه ای در فیلم دیده نشود همین نکات ساده می تواند بر کیفیت آموزش اثر بگذارد.

گاهی لازم است تا چندین بار فیلم را از اول بگیرید تا چیزی که نیاز است تهیه شود پس صبور باشد شاید نیاز باشد هزینه زیادی را پرداخت کنید اما خروجی کار اهمیت بیشتری خواهد داشت و در فروش دوره آنلاین تاثیر آن را خواهید دید.

کجا دوره آنلاینم را بفروشم؟

اکنون این موضوع فکر شما را درگیر می کند که کجا دوره آنلاینم را بفروشم؟ به دنبال بهترین مکان برای فروش هستید و دوست دارید فروش بالایی داشته باشید. برای اینکار می توانید چند آموزش رایگان را در بسترهای مختلف مجازی که امروزه زیاد هستند مثل اینستاگرام، یوتیوپ، تلگرام و واتساپ قرار دهید و مشتری جذب کنید. بعد از این مورد می توانید مکان فروش دوره آنلاین را انتخاب نموده و دوره های بعدی را با قیمت بهتری به فروش برسانید.

برخی از پلتفرم هایی هستند که به صورت رایگان فروش دوره آنلاین را برای افرادی که در این حوزه قرار دارند به اجرا در می آورند. برخی نیز وجود دارند که به صورت میزبان آموزش ها را در پلتفرم های خود قرار می دهند و از درآمد این آموزش ها درصدی را برای خود لحاظ می کنند. این نوع ارائه آموزش می تواند بهترین بازخورد را داشته باشد زیرا این پلتفرم با گرفتن پول تضمین می دهد که دوره در تعداد بالایی به فروش برسد و جایی برای نگرانی نخواهد بود. سایت های اینترنتی نیز گزینه خوبی برای فروش دوره آنلاین هستند هم اکنون ملیون ها نفر از این موارد برای کسب درآمد خود استفاده می کنند. برای شناخت این موارد می توانید با مشاورین مختلفی که در این زمینه بهترین اطلاعات را دارند صحبت کنید.

فروش دوره آنلاین

قیمت دوره آموزشی چقدر است؟

یکی از مهمترین مواردی که در این حوضه اهمیت دارد قیمت فروش دوره آنلاین آموزشی است که قرار است به فروش برسد. برای این موضوع باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. اول اینکه چه مقدار هزینه کرده اید که این دوره را به سرانجام برسانید؟ مهمتر از همه هزینه فروش رقبا چقدر است؟ برای اینکه بازاریابی درستی داشته باشید و هزینه میزبانی را بپردازید چقدر باید هزینه کنید؟ با توجه به تمامی این موارد می توانید برآورد کنید که چقدر باید برای این دوره قیمت گذاری نمایید. گاهی پیش می آید که برای رشد و جذب مشتری ضرر هم می دهید اما باید به صورت مستمر این کار را انجام دهید تا در طولانی مدت به نتیجه مطلوبی برسید. حتی در برخی از ماه های سال تخفیف هایی را برای مشتری قرار دهید و این تخفیف ها را تمدید کنید. جوایزی را برای مخاطبان خود ارائه دهید.

یک سوال دیگری که در اینجا پیش می آید این است که چگونه از مشتری پول بگیریم؟ چندین راه برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه می توان به صورت یکجا هزینه را گرفت و دوره را فروخت اما افرادی هستند که توانایی پرداخت این هزینه را به صورت یکجا ندارند برای این افراد به صورت شرایطی پول را دریافت کنید. به این صورت که در طول زمان مشخص شده ای به صورت اقساط پول خود را دریافت کنید مثلا به صورت ماهانه یا اینکه به صورت اشتراکی دروه های خود را در مدت زمان مشخص شده مثل ماه یا شش ماهه ارائه دهید. وقتی برای مشتریان خود احترام بگذارید و برای پرداخت هزینه فشاری بر روی آنان نباشد حتما آنها نیز پیگیر خرید دوره های شما خواهند شد.

استراتژی فروش دوره آنلاین

برای  افزایش فروش دوره خود  در هرسال، باید آن را به‌درستی بازاریابی کنید. شما باید کاری کنید که دوره آموزشی خود به‌اندازه کافی فریبنده به نظر برسد تا مردم بخواهند آن را خریداری کنند. به‌هرحال، شما تنها کسی نیستید که دوره‌های آموزشی را به‌صورت آنلاین می‌فروشید.

برای اینکه به شما کمک کنیم از رقبا متمایز شوید، لیستی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی دوره آنلاین را گردآوری کرده‌ایم.

هنگام بازاریابی، مطمئن شوید که اهداف مشخصی در چارچوب مرجع خود دارید. به‌عبارت‌دیگر، به‌جای اتلاف وقت بر روی فعالیت‌هایی که به درآمدزایی زیادی کمک نمی‌کنند، باید روی استراتژی‌هایی تمرکز کنید که می‌توانند به شما در بازاریابی دوره‌تان کمک کنند. ازاین‌گذشته، هنگام ایجاد یک دوره آنلاین، شما می‌خواهید از آن پول دربیاورید – زمان و تلاش خود را هدر ندهید.

1. وب‌سایت دوره آنلاین خود را ایجاد کنید و صفحات آن را بهینه کنید

اولین مرحله از استراتژی بازاریابی دوره آنلاین شما باید طراحی سایت آموزشی با صفحات بهینه شده باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید ترافیک را به دوره آنلاین خود هدایت کنید. 

ازآنجایی‌که می‌خواهید دوره‌های آنلاین را بازاریابی کنید و بفروشید، سایت آموزشی شما باید بتواند قدرت شما را ایجاد کند. برای این کار، صفحه اصلی شما باید شامل یک عکس از خودتان باشد. همچنین باید حاوی  نظرات و توصیفات دانشجویانی  باشد که قبلاً در دوره شما ثبت‌نام کرده‌اند. شما می‌خواهید نظرات مثبتی را منعکس کنید که مهارت شما را برجسته می‌کند و اینکه چرا مردم باید شما را به‌عنوان مربی دوره خود در نظر بگیرند. 

اطلاعات موجود در  صفحه فرود خود را  کوتاه و ساده نگه دارید، اما به‌اندازه کافی تأثیرگذار باشید تا منظور خود را به شما منتقل کنید.

وب سایت دوره آنلاین شما باید حاوی صفحات زیر باشد:

  • صفحه فروش: صفحه فروش جایی است که شما می‌خواهید تمام دوره‌های خود را همراه با توضیحات کوتاه آنها فهرست کنید. هر دوره باید یک صفحه جداگانه (صفحه محصول) با اطلاعات دقیق در مورد آن داشته باشد.
  • صفحات محصول: قبلاً در مورد صفحات محصول اشاره کردیم. ازآنجایی‌که محصول شما دوره شماست، باید صفحات محصول را برای هر دوره آنلاینی که ارائه می‌دهید ایجاد کنید.
  • درباره آموزش دهنده: با صفحه درباره، باید به مخاطبان خود بگویید که چگونه می‌توانید به حل مشکل آنها و رسیدن به اهدافشان کمک کنید. در مورد مهارت‌ها و دستاوردهای خود لاف نزنید. در عوض، همدل باشید و به مخاطبان خود احساس اهمیت دهید. در بازاریابی خود ظریف باشید.
  • صفحه تماس: ازآنجایی‌که می‌خواهید مردم در مورد دوره شما از شما سوال بپرسند، باید چندین نقطه تماس برای مخاطبان خود ایجاد کنید؛ بنابراین، شما باید یک صفحه “تماس با ما” ایجاد کنید که در آن باید فرم تماس، شماره‌تلفن و آدرس ایمیل را جاسازی کنید.

هنگامی که صفحات مناسب را برای وب سایت فروش دوره آنلاین خود ایجاد کردید، می‌توانید آزمایش A/B را بیشتر انجام دهید تا ببینید کدام نسخه یا CTA باعث ایجاد پل ارتباطی بیشتر برای شما می‌شود. چیزی که در مورد بازاریابی وجود دارد این است که شما در اولین‌بار آن را به‌درستی دریافت نخواهید کرد. برای بهبود محتوای خود باید آزمایش کنید و از رقبای خود الهام بگیرید. این بخشی از فرآیند توسعه داده چین برای وبسایت‌های آموزشی است.

پس از اینکه صفحات خود را چک کردید، می‌توانید به ارائه  تخفیف های ویژه ادامه دهید . همان‌طور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، می‌توانید به آن دسته از دانش‌آموزانی که در مرحله پیش از راه‌اندازی خود ثبت‌نام می‌کنند، تخفیف ارائه دهید.

2. برای افزایش ترافیک، در مورد دوره آنلاین خود در وب سایت خود محتوا ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای هدایت واقعی ترافیک مرتبط به وب سایت شما، هدف قراردادن کلمات کلیدی خاصی است که به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند. ایجاد پست‌های وبلاگ می‌تواند شما را قادر سازد تا مخاطبان خود را به سمت محتوای پولی واقعی خود سوق دهید. از طریق وبلاگ‌ها، تخصص خود را به نمایش می‌گذارید و با یک وبسایت آموزشی قدرتمند حضور آنلاین خود را تثبیت می‌کنید. 

اگر محتوای بهینه شده برای سئو تولید کنید و آنها را به طور مداوم در وب سایت خود منتشر کنید، در نهایت می‌توانید مخاطبان اختصاصی به دست آورید.

قبل از شروع به تولید وبلاگ، به این فکر کنید که مخاطبان شما ممکن است از چه عبارات جستجویی در موتورهای جستجو برای یافتن دوره شما استفاده کنند. همچنین، هنگام ایجاد هر پست وبلاگ، همیشه مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. شما باید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطب هدف شما را برطرف کند.

تولید محتوای بی هدف شما را ناامید خواهد کرد پس بدیهی است که باید آن را بازاریابی کنید. برای آن، به یک  برنامه بازاریابی محتوا برای دوره آنلاین خود نیاز دارید.

شما نیاز دارید:

  • اهداف خود را تعیین کنید 
  • مخاطبان خود را شناسایی کنید  
  • بهترین کانال‌های محتوا را برای تبلیغ محتوای خود بیابید 
  • یک تقویم محتوا ایجاد کنید
  • محتوای خود را توزیع و تبلیغ کنید
  • نتایج را اندازه‌گیری کنید

وقتی صحبت از وبلاگ‌ها می‌شود، وب سایت شما تنها جایی نیست که باید آن را منتشر کنید. برای هدایت مستقیم ترافیک به وب سایت خود،  انتشار پست های مهمان  در سایر وب‌سایت‌های مرتبط را در نظر بگیرید. انجام این کار به شما کمک می‌کند افراد بیشتری را جذب کنید که ممکن است به دوره شما علاقه‌مند باشند.

3. محتوای دوره خود را از طریق SEO و PPC بازاریابی کنید

پس از اتمام تولید محتوا، ممکن است لازم باشد آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در مرحله قبل نیز به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردیم.

سئو سایت آموزشی بسیار مهم است. استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای محتوا باید به دو صورت اجرا شود. اول، شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که در صنعت شما محبوب هستند. به‌عنوان‌مثال، اگر “دوره‌های بازاریابی آنلاین” را ارائه می‌دهید، باید کلمات کلیدی مانند:

  • دوره‌های بازاریابی آنلاین 
  • دوره‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ
  • بهترین دوره‌های بازاریابی آنلاین

و ازاین‌قبیل کلمات کلیدی در وبلاگ شما.

سئو سایت آموزشی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو این است که شما نباید صرفا کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار دهید. شما باید از آن به‌صورت استراتژیک استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، از کلمات کلیدی خود در عنوان سئو و توضیحات متا استفاده کنید. این چیزی است که توجه مخاطبان شما را به خود جلب می‌کند و آنها را وادار می‌کند تا روی پیوند شما کلیک کنند.

جلب‌توجه محتوای شما از طریق سئو زمان بر است. نمی‌توانید یک‌شبه انتظار نتیجه داشته باشید. از طرف دیگر PPC یا تبلیغات کلیدی فوراً نتیجه بخش است اما شامل هزینه خواهد بود.

با PPC، باید ذهنیتی داشته باشید که “برای پول درآوردن پول لازم است”. اجرای تبلیغات پولی در گوگل و یکتانت و شبکه اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند یک‌شبه برای دوره خود سرنخ ایجاد کنید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تبلیغات پولی می‌توانند نتایج سریع‌تری داشته باشند و مخاطبان بسیار هدفمندی داشته باشند.

SEO و PPC  هر دو برای بازاریابی دوره‌های آنلاین شما بسیار مهم هستند. یکی لزوماً بهتر از دیگری نیست. در واقع، شما می‌توانید هر دو رویکرد بازاریابی را به‌صورت موازی اجرا کنید.

4. از آهنربا برای تولید سرنخ برای دوره خود استفاده کنید

آهنربا هر چیزی است که ارزشی داشته باشد که مشتریان بالقوه را به تبادل اطلاعات تماس با آن ترغیب کند.

با آهنرباها باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید و آنها را وادار کنید تا در لیست ایمیل شما مشترک شوند. هنگامی که آنها مشترک شدند، می‌توانید ایمیل‌های مربوط به دوره آنلاین خود را برای آنها ارسال کنید. 

آهنربا معمولاً یک کتاب الکترونیکی، مقاله آموزنده، نرم‌افزار یا هر چیز دیگری است که مخاطب شما آن را مفید می‌داند.

ترافیک مستقیم به وب سایت شما نرخ تبدیل بالایی نخواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، اگر 2000 نفر در هر ماه از وب سایت شما بازدید کنند، ممکن است در بهترین حالت فقط بتوانید تنها 1٪ را تبدیل کنید. یعنی حداکثر 20 نفر. اما با آهن‌ربا نه‌تنها می‌توانید آن 20 سرنخ را در ماه تبدیل کنید، بلکه می‌توانید سایر سرنخ‌ها را نیز که از طریق این ابزار در فهرست ایمیل‌های شما مشترک می‌شوند، تبدیل کنید.

بهترین آهنرباها به طور خاص با درنظرگرفتن مخاطب شما ایجاد می‌شوند. آنها ساده، خاص هستند و برای مشتریان بالقوه ارزش ارائه می‌دهند.

برای آهنربای اصلی خود، باید دقیقاً بفهمید که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند. آنها امیدوارند چه مشکلاتی را حل کنند؟ سپس با یک ماشین تولید آهنربا روبرو می‌شوید. به‌خاطر داشته باشید که مخاطبان مختلف مشکلات متفاوتی خواهند داشت. مطمئن شوید که چندین آهنربا برای پاسخگویی به هر بخش از مخاطبان ایجاد کرده‌اید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید  یک دوره آموزشی رایگان ایجاد کنید تا  در ازای ایمیل‌ها، به‌صورت رایگان به آن‌ها بدهید. این می‌تواند به‌عنوان آهنربای سرب شما عمل کند.

5. از طریق ایمیل مارکتینگ، هدایت دوره را پرورش دهید

هنگامی که سرنخ های دانشجویی ایجاد کردید   و آنها را در CRM خود داشتید، می‌توانید شروع به راه‌اندازی اتوماسیون ایمیل برای جذب و پرورش آن سرنخ‌ها تا زمانی که تبدیل شوند، کنید. می‌توانید از هر ابزار اتوماسیون ایمیلی که با آن احساس راحتی می‌کنید مانند Mailchimp یا Active Campaign استفاده کنید.

بسته به اینکه از چه آهنربایی استفاده می‌کنید، باید محتوای مرتبطی برای آن ایجاد کنید. محتوا برای باز کردن و خواندن ایمیل‌های شما بسیار مهم است. اگر بازدیدکننده‌ای از طریق یک آهنربا وبینار در لیست ایمیل شما قرار گرفت، باید محتوای مرتبط و جذابی برای آن تهیه کنید. همین امر در مورد سایر آهنرباها نیز صدق می‌کند.

با اتوماسیون ایمیل، باید ایمیل‌های مربوطه را ارسال کنید تا با مشترکان ایمیل خود درگیر بمانید تا زمانی که آنها دوره شما را بخرند. بسته به  کمپین بازاریابی ایمیلی خود، می‌توانید جریان ایمیلی را طراحی کنید که ایمیل‌ها را بر اساس رویدادهای مختلف ارسال می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک مشترک ایمیل دوره کوتاه رایگان شما را از طریق آهنربای اصلی شما دانلود کرده است، می‌توانید یک ایمیل بعدی برای او ارسال کنید و از او بخواهید دوره کامل شما را بخرد.

به طور مشابه، با اتوماسیون ایمیل، می‌توانید برای مشترکینی که در نهایت دوره شما را خریداری کرده‌اند ایمیل ارسال کنید و پس از یک بازه زمانی مناسب، بازخورد خود را بخواهید. به‌عنوان‌مثال، اگر مدت‌زمان مورد انتظار تکمیل دوره شما یک ماه باشد، می‌توانید برای مشترکینی که دوره شما را خریداری کرده‌اند، ایمیل‌هایی ارسال کنید تا بعد از یک ماه نظرات، توصیفات و بازخورد را بپرسید. 

بازخورد مهم است. می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به‌عنوان اثبات اجتماعی استفاده کنید. پوشش اثبات اجتماعی در قالب بررسی و توصیفات در وب سایت شما به شما در ایجاد اعتماد کمک می‌کند. این به سایر مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا مسیر شما را نسبت به رقبای خود در نظر بگیرند. می‌توانید از UGC برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. یک انجمن در فیس‌بوک یا اینستاگرام ایجاد کنید  و از تمام نظرات و بازخوردهای مثبت دوره خود ببالید. 

پیدا کردن یک استودیو خلاق برای کمک به تبلیغ و فروش دوره

اگر همه موارد فوق زیاد به نظر می‌رسند، یک راه‌حل ساده این است که یک آژانس ارتقای دوره آنلاین را پیدا کنید. آنها تمام مهارت‌ها، فناوری و منابع انسانی لازم را برای مقابله با زیروبم بازاریابی دیجیتال دارند. 

با استخدام کارشناسان، می‌توانید روی جنبه‌های دیگر کسب‌وکار خود تمرکز کنید، درحالی‌که آنها مسئول جذب مشتریان احتمالی هستند. این طرح باید بر اساس نیاز شما به‌تفصیل باشد، اما زمانی که آن را هش کردید، می‌توانید آرامش داشته باشید و از مزایای شاخک‌های گسترده دنیای دیجیتال بهره‌مند شوید. استودیو خلاقیت داده چین مشاوره و اجرا کنند ارتقای دوره آنلاین است و از توسعه وبسایت، بهینه سازی تا جذب لید برای دوره‌ها خدمات خود را ارائه می‌کند تا بتوانید روی محتوا و دانش‌آموزان تمرکز کنید درحالی‌که ما بر مقیاس‌سازی کسب‌وکار شما تمرکز می‌کنید.

دیجیتال مارکتینگ

سوالات متداول در مورد فروش دوره آنلاین

چگونه برای دوره‌های آنلاین سرنخ ایجاد می‌کنید؟

درحالی‌که به معنای واقعی کلمه ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید برای دوره آنلاین خود سرنخ ایجاد کنید، در اینجا 11 استراتژی مطمئن برای نسل‌های سرب دوره آنلاین وجود دارد که کار می‌کنند:
·        نظرسنجی‌هایی را اجرا کنید تا بدانید دانشجویان بالقوه شما در یک دوره به دنبال چه چیزی هستند
·        قبل از ایجاد دوره آنلاین خود بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند
·        از کانال‌های اجتماعی برای تبلیغ دوره خود استفاده کنید
·        از فرم‌های محتوای مختلف برای ایجاد دوره خود استفاده کنید
·        کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید
·        یک دوره کوتاه به‌صورت رایگان ارائه دهید
·        نقطه فروش منحصربه‌فرد دوره خود را بیابید
·        از رقبای خود مطلع باشید
·        از یک بستر میزبانی دوره رایگان برای تبلیغ دوره خود استفاده کنید
·        تخفیف‌های اولیه و معاملات تبلیغاتی را ارائه می‌دهد
·        با جامعه دانش‌آموزان وفادار خود تعامل ایجاد کنید
·        ساخت قیف فروش برای دوره‌های آنلاین

چگونه می‌توانم به دوره آنلاین خود ارزش اضافه کنم؟

·        به‌روزرسانی محتوای خود با اطلاعات جدید ادامه دهید
·        یک جلسه پرسش‌وپاسخ با دانش‌آموزان خود میزبانی کنید
·        ارائه مشاوره زنده
·        جامعه‌ای از دانش‌آموزان وفادار و مشتاق ایجاد کنید
·        کیفیت تولید دوره‌های خود را در درجه اول حفظ کنید
·        برای بازخورد دانش‌آموز خود ارزش قائل شوید
·        به‌اندازه گیری عملکرد دوره‌های آنلاین ادامه دهید

چگونه داوطلبان را متقاعد می‌کنید که در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند؟

·        نتیجه دوره خود را توضیح دهید (روشن باشید)
·        یک حضور در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید (با مخاطبان خود درگیر شوید)
·        به دانشجویان جدیدالورود تخفیف‌های ویژه بدهید
·        ارائه امتیازات ارجاع به دانش‌آموزان موجود
·        از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید
·        با مربیان مهمان که حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی دارند، همکاری کنید
·        چیزی باارزش را به‌صورت رایگان ارائه دهید (کتاب الکترونیکی، قالب، و غیره)

نتیجه‌گیری

فروش دوره آنلاین می تواند بهترین موقعیت برای افرادی باشد که توانایی کار در بیرون از خانه را ندارند یا دوست دارند در کنار یک شغل یک درآمد دیگری را نیز داشته باشند که بر این اساس می توانند بر حسب تخصص خاصی که دارند شروع به آموزش کنند. ابتدای کار لازم است که به صورت تخصصی یک حرفه را بلد باشید کمی خلاق باشید و در ‌آموزش های خود از دیگر افراد و کارشناشان نیز استفاده کنید. برای بالا بردن کیفیت دوره خود می توانید آموزش های دیگر افراد را نیز ببیند. در حین اجرای آموزش از مزیت های دیگر نیز استفاده کنید.

برای مثال می توانید آموزش گروهی به صورت آنلاین شکل دهید وقتی همه مخاطبان در این آموزش بتوانند سوالات خود را بپرسند حس اعتماد در آنها شکل می گیرد. از طریق دیگر افراد نیز می توان دوره ها را معرفی نمود از دیگر افراد بخواهید که آموزش شما را به مشتریان خود نیز معرفی کنند همان طور که امروزه در رسانای مختلفی این تبلیغات را به شکل عمده می بینید و حتی بازخوردهای عالی نیز دارند. در صورتی که می توانید در مورد یک شغل خاصی آموزش ارائه دهید همین حالا دست به کار شوید. مشاوران زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند. آموزش های زیادی در این باره در گوگل وجود دارد که اطلاعات شما را افزایش می دهد.

با افزایش اطلاعات خود و داشتن اعتماد بنفس، مهیا کردن محیطی مناسب و با ابزارهای کاربردی شما نیز می توانید یک دوره آموزشی عالی تولید کنید که بهترین خریداران را به خود جذب می کند.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x