logo wh

معرفی ووکامرس (WooCommerce) و 10 دلیل برای انتخاب آن

فهرست مطالب

برای ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که ووکامرس یکی از بهترین‌هاست. این افزونه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از وردپرس یک فروشگاه آنلاین بسازید. بدین صورت که سیستم‌عامل اصلی وردپرس را می‌گیرد و آن را به یک فروشگاه تجارت الکترونیک کاملاً کارآمد تبدیل می‌کند.

بنابراین فروش هر محصول و خدماتی را در وب‌سایت شما آسان و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که پرداخت‌های ایمن انجام دهید و موجودی انبار و مالیات‌های خود را به ‌طور خودکار مدیریت کنید. این افزونه قابلیت‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. خدمات طراحی سایت فروشگاهی داده چین مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای فروش را در وبسایت شما ایجاد و فروش آنلاین شما را چند پله ارتقا خواهد داد.

بهتر است بدانید ووکامرس با بیش از 27 میلیون بارگیری تا به امروز، 99 درصد از فروشگاه‌های وردپرس را در اختیار خود دارد و مسلماً بهترین افزونه تجارت الکترونیک برای وردپرس است که یک سئوی عالی را برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک فراهم می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که یک محصول متن‌باز است، سفارشی‌سازی‌های بی حد و حصری را به شما ارائه می‌دهد و کار با آن حتی برای افراد مبتدی بسیار آسان است.

10 مزیت ووکامرس

مزایای ووکامرس

افزونه‌های تجارت الکترونیک زیادی برای انتخاب وجود دارد، پس چرا ووکامرس را انتخاب کنید؟ به زبان ساده، ووکامرس به صاحبان سایت‌های وردپرس؛ سازگاری، انعطاف‌پذیری و سهولت در استفاده بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. اما بیایید کمی عمیق‌تر به مزایای آن  بپردازیم.

1.  رایگان بودن

هنگامی که یک فروشندهٔ جدید پلتفرمی را انتخاب می‌کند، احتمالاً قیمت یکی از ملاک‌های اصلی‌اش خواهد بود؛ بنابراین، اولین دلیل برای انتخاب WooCommerce این است که استفاده از آن رایگان است. به همین دلیل هر کسب‌وکار یا کارآفرینی می‌تواند بدون تعهد به قراردادهای پشتیبانی گران‌قیمت یا مجوزهای نرم‌افزار اختصاصی، از قابلیت‌های آن استفاده کند. البته توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های شخص ثالث برای پرداخت با ووکامرس و سایر برنامه‌های افزودنی ممکن است هزینه داشته باشند، همچنین باید فروشگاه آنلاین خود را با هاستینگ ووکامرس تقویت کنید.

2. ووکامرس، ماژولار است

برای اینکه بفهمیم ووکامرس چیست، باید چارچوب ماژولار آن را بررسی کنیم. درست مانند وردپرس، ووکامرس نیز شامل مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌ها است که می‌توان با افزودن افزونه‌ها آنها را گسترش داد؛ بنابراین فروشندگانی که از آن استفاده می‌کنند دو بار از این ماژولار بودن سود می‌برند، یکبار با دسترسی به هزاران افزونه و تم وردپرس و بار دوم با نصب صدها افزونه که صرفاً برای WooCommerce ساخته شده‌اند. این پلاگین‌ها می‌توانند عملکردتان را در مورد حمل‌ونقل، پرداخت‌ها، نحوه رسیدگی به محصولات و سایر موارد گسترش دهند.

3. ووکامرس، وردپرس است

مفهوم این جمله این است که ووکامرس محدود به وردپرس است! در حقیقت، پیوند بین وردپرس و افزونهٔ ووکامرس یکی از مزایای ووکامرس است؛ زیرا وردپرس بسیار محبوب، انعطاف‌پذیر و کاربردی است. وردپرس انتخاب میلیون‌ها کسب‌وکار است؛ زیرا بهترین زیرساخت را برای سایت‌هایشان فراهم می‌کند. همچنین سازگاری بین تم‌های موجود در وردپرس و تم‌های WooCommerce یک ادغام بسیار روان را ایجاد می‌کند که کار با آن سریع، ایمن و آسان است. در نهایت باید گفت این افزونه تمام قدرت و مطمئن بودن وردپرس را به ارث برده است و از آنها برای ایجاد یک تجربه تجارت الکترونیک ایده‌آل برای فروشندگان و مشتریان استفاده می‌کند.

وردپرس و ووکامرس

4. می‌تواند برای فروش هر چیزی استفاده شود

ووکامرس فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است. یعنی شما می‌توانید یک وب‌سایت برای فروش انواع محصولات ایجاد کنید. پس اگر می‌خواهید چیزی را بفروشید، چه دراپ شیپینگ چه محصولات دیجیتالی، می‌توانید آن را با WooCommerce انجام دهید. همچنین دارای قابلیت‌های اشتراک، عضویت، قرار ملاقات و موارد دیگر است؛ بنابراین محصول شما هرچه باشد ووکامرس یک افزونهٔ چندمنظوره برای برنامه‌های تجارت الکترونیک است.

5. یک جامعه‌ی توسعه دهندگان فعال دارد

ووکامرس و وردپرس هر دو منبع‌باز هستند، به این معنی که فروشندگان برای تغییر یا اضافه‌کردن ویژگی‌های اصلی، ساخت برنامه‌های افزودنی جدید و ایجاد تم‌های سفارشی آزاد هستند. برای برخی از اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیکی که کمتر محبوبیت دارند، پیداکردن توسعه‌دهنده دشوار و استخدامشان پرهزینه است. مزیت WooCommerce در اینجا این است که مجموعه بزرگی از توسعه‌دهندگان و متخصصان ووکامرس وجود دارند؛ بنابراین در صورت نیاز به ایجاد تغییرات در فروشگاه اینترنتی‌تان، پیداکردن کسی که این کار را برای شما انجام دهد دشوار نخواهد بود.

6. دارای تجزیه‌وتحلیل قدرتمند است

تجزیه‌وتحلیل داخلی یکی دیگر از مزایای ووکامرس است، زیرا هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود و نحوه تعامل آنها با فروشگاهتان و محصولاتش داشته باشید، بهتر است. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید از داده‌های فروش خود برای کسب اطلاعات در مورد مشتریان خود استفاده کنید. همچنین در این راستا می‌توانید یاد بگیرید که چگونه پروفایل مشتری ایجاد کنید تا بیشتر بفروشید. علاوه بر این، ادغام WooCommerce با سرویس‌های تجزیه‌وتحلیل خارجی مانند تجارت الکترونیک Google Analytics بسیار ساده است.

7. با کسب‌وکار شما رشد می‌کند

شاید شما تازه شروع کرده‌اید؛ اما به‌زودی فروشگاه شما رشد خواهد کرد؛ بنابراین به یک استراتژی رشد تجارت الکترونیک نیاز دارید. در کل هنگام انتخاب یک اپلیکیشن تجارت الکترونیک، بهتر است که به آینده کسب‌وکار خود نیز فکر کنید. چون به‌مرورزمان رشد خواهد کرد و شما باید برنامه‌ای را انتخاب کنید که قادر به پشتیبانی از یک فروشگاه شلوغ بدون نیاز به تحمیل پیچیدگی بیش از حد در روزهای اولیه آن باشد.

یکی از مزایای WooCommerce این است که از فروشگاه‌های بسیار کوچک تا بزرگ پشتیبانی می‌کند. یعنی قابلیت مقیاس‌پذیری از عرضهٔ چند محصول به تعداد انگشت شماری خریدار در روز، تا صدها خریدار و هزاران محصول در ثانیه را دارد.  بنابراین همان‌طور که وب‌سایت WooCommerce شما می‌تواند رشد می‌کند، عملکرد فروشگاه آنلاین شما نیز افزایش می‌یابد.

8. دارای مدیریت محتوای در سطح جهانی

ووکامرس همان‌طور که از یک برنامه تجارت الکترونیک مبتنی بر محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای جهان (CMS) انتظار دارید، نسبت به محتوا نیز بی‌توجه نیست. این بسیار مهم است؛ زیرا بازاریابی از طریق محتوا کلید داشتن یک فروشگاه آنلاین با عملکرد بالا است.

محتوا جزء مهمی از بازاریابی تجارت الکترونیک، بهینه‌سازی فروش و موتورهای جستجو است که وردپرس و ووکامرس با هم طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مدیریت محتوا از جمله وبلاگ‌نویسی، صفحات فرود، بازاریابی ایمیلی و توضیحات محصول را به شما ارائه می‌دهند. در این راستا افزونه‌های سئوی سازگار با WooCommerce مانند Yoast WooCommerce SEO، بهینه‌سازی محتوا را برای فروشندگان آسان‌تر هم می‌کنند.

9. سریع است

وردپرس و ووکامرس می‌توانند یک تجربه تجارت الکترونیک سریع و پاسخگوی نیاز را برای فروشگاه‌های آنلاین در هراندازه ای را فراهم کنند و این یکی از مزایای کلیدی ووکامرس است. همچنین می‌توانید با ترکیب آن با هاستینگ بهینه‌سازی‌شدهٔ ووکامرس که به طور خاص برای به حداکثر رساندن عملکرد مهندسی شده است، سرعت فروشگاه WooCommerce خود را افزایش دهید.

ووکامرس برای فروش

10. برای فروش ساخته شده است

یکی دیگر از مزایای WooCommerce این است که به‌طورکلی برای فروش طراحی شده است؛ بنابراین شامل همه چیزهایی است که یک فروشندهٔ تجارت الکترونیک نوپا برای شروع و راه‌اندازی نیاز دارد:

  • بیش از 100 درگاه پرداخت که می‌توانند به‌راحتی با فروشگاه شما ادغام شود.
  • چندین روش حمل‌ونقل ووکامرس  با قابلیت انتخاب حوزهٔ ارسال و کلاس‌بندی نوع ارسال.
  • یک بک‌اند بصری برای مدیریت سهام، بازپرداخت، مدیریت سفارش، مدیریت ایمیل، و هر چیز دیگری که برای مدیریت کارآمد فروشگاه تجارت الکترونیک نیاز دارید.
  • قابلیت انتخاب از میان هزاران تم رایگان و ممتاز WooCommerce قابل تنظیم و سازگار با موبایل یا ایجاد یک تم سفارشی برای ساخت ظاهری منحصربه‌فرد برای فروشگاه خود.
  • ارائهٔ اطلاعات در سطح جهانی جهت راهنمایی فروشندگان تجارت الکترونیکی جدیدی که نیاز به شروع  و راه‌اندازی دارند.

نتیجه

به طور خلاصه، اگر می‌خواهید یک فروشگاه تجارت الکترونیک انعطاف‌پذیر و قابل‌اعتماد بسازید، WooCommerce بهترین گزینه شماست. زیرا یک نرم‌افزار متن‌باز است که قدرت وردپرس را که بسیاری از وب‌سایت‌های پیشرو را در اختیار خود دارد، بیشتر می‌کند. از طرفی ووکامرس بسیار سریع و قدرتمند است و اکثر ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد رایگان است. همچنین می‌توانید به‌صورت اختیاری قدرت آن را با افزونه‌های حق بیمه یا شخص ثالث افزایش دهید.

برای آشنایی با دیگر افزونه‌های مفید وردپرس این لینک را دنبال کنید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x