logo wh

معرفی افزونهٔ گراویتی فرم (Gravity Forms) و قابلیت‌های آن

فهرست مطالب

اگر بخواهید یک فرم تماس برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید تا با شما در تماس باشند یا یک فرم ثبت‌نام برای دریافت خبرنامه، نظرسنجی و امثالهم، داشتن یک فرم‌ساز برای سایت وردپرسی شما ضروری است. افزونه‌ای که شاید نام آن را شنیده باشید و ما به‌شدت آن را توصیه می‌کنیم گراویتی فرم است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی فرم‌هایی را برای قراردادن در وب‌سایت خود ایجاد کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید فرم‌های تماس، آزمون و نظرسنجی را به وب‌سایت خود اضافه کنید. همچنین برای ویژگی‌هایی مانند قالب‌بندی شرطی که به طور خودکار سؤالات خاصی را بر اساس پاسخ‌های کاربران به سؤالات قبلی نشان می‌دهد یا مسیریابی که فرم‌های ارسالی را به آدرس‌های ایمیل مشخص‌شده در محتویات ارسال فرم هدایت می‌کند، محبوب است.

بهتر است بدانید که هرچند پلاگین‌های رایگان زیادی برای فرم سازی در وردپرس وجود دارد، اما این پلاگین‌ها اغلب ساده و از نظر عملکرد محدود هستند. اما افزونه‌های برتر مانند Gravity Forms به شما این امکان را می‌دهند که با سفارشی کردن فرم‌های خود و مدیریت داده‌هایی که از فرم‌های تکمیل‌شده دریافت می‌کنید، کارهای بیشتری انجام دهید. در ادامه به قابلیت‌های بی‌نظیر این افزونه می‌پردازیم.

افزونهٔ گراویتی فرم

قابلیت‌های افزونهٔ گراویتی فرم

افزونه Gravity Forms قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد تا فرم‌های سرنخ (لید) وردپرس شما را آسان‌تر کند. در اینجا برخی از ویژگی‌های برجستهٔ این افزونه برای ارتقای فرم‌های خود و ثبت ارسال‌ کاربران آورده شده است:

ویرایشگر فرم

سازنده گراویتی فرم به‌عنوان یک رابط کشیدن و رهاکردن کاربر پسند عمل می‌کند. در ویرایشگر فرم، به‌راحتی می‌توانید فیلدهای جدید اضافه کرده یا انواع آن را انتخاب و در صورت نیاز دوباره مرتبشان کنید. این افزونه ده‌ها نوع فیلد فرم را از ورودی متن ساده گرفته تا کپچا و فیلدهای قیمت‌گذاری ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید تقریباً هر اطلاعاتی را که نیاز دارید توسط آن جمع‌آوری کنید.

ارسال ایمیل

هنگامی که بازدیدکنندگان شروع به پرکردن فرم‌های شما می‌کنند، گراویتی فرم می‌تواند بسته به محتوای پر شده در فرم، موارد ارسالی را برای اعضای تیم مشخص ارسال کند. فرض کنید که یک آرایشگاه حیوانات خانگی با کارمندان متخصص در زمینهٔ حیوانات مختلف دارید. می‌توانید فرمی ارائه دهید که از مشتریان  می‌خواهد نوع حیوان خانگی را انتخاب کنند (مانند سگ، گربه، خرگوش). مشتریانی که “خرگوش” را انتخاب می‌کنند، فرمشان به ایمیل کارمندی که در پیرایش خرگوش‌های خانگی تخصص دارد ارسال می‌شود.

منطق شرطی

تابع قالب‌بندی شرطی گراویتی فرم شاید محبوب‌ترین ویژگی آن باشد که به شما امکان می‌دهد تا فیلدهای خاصی را بسته به پاسخ کاربر آشکار یا پنهان کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک فیلد بپرسد “آیا حیوان خانگی دارید؟” و کاربر «بله» را انتخاب می‌کند، یک سؤال جدید ظاهر می‌شود که از کاربر می‌خواهد نوع حیوانات خانگی‌اش را از بین فهرست انتخاب کند و اگر کاربر “خیر” را انتخاب کند، قسمت لیست پنهان می‌ماند.

مبلغ پرداختی

یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب گراویتی فرم به شما این امکان را می‌دهد که فیلدهای قیمت‌گذاری را برای پذیرش پرداخت‌ها وارد کنید و به‌راحتی و ایمن پرداختی‌ها را مستقیماً از خود فرم دریافت کنید.

برون‌بری داده

اگر نیاز به ذخیره پاسخ‌های فرم دارید، می‌توانید داده‌ها را به‌صورت اکسل نیز استخراج کنید. این امر به‌ویژه زمانی مفید است که در حال جمع‌آوری داده‌های فرم‌هایتان به مدت طولانی هستید. گراویتی فرم همچنین داده‌ها را به‌صورت تبدیل شده ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید به همان سرعت تعداد ارسالی‌ها را با تعداد افرادی که فرم را مشاهده می‌کنند مقایسه کنید تا با ایجاد تغییرات، فروش را افزایش دهید.

آپلود فایل‌ها

یکی از ویژگی‌های پیشرفته قابل‌توجه گراویتی فرم دادن توانایی به کاربران جهت آپلود فایل، از جمله تصاویر یا اسناد، در فرم ارسالی است. اگر شما دریافت فایل از سمت کاربر را بپذیرید، گراویتی فایل می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد. شما می‌توانید فرمی را برای بازدیدکنندگانتان ایجاد کنید تا پست‌های وردپرس را برای خود ارسال کنند.

جذب مخاطب

برای ایجاد اعتماد و بازاریابی مؤثر برای بازدیدکنندگان، ضروری است که هنگام ساخت وب‌سایت وردپرس خود یک سری فرم را برای این منظور در نظر بگیرید. سرمایه‌گذاری در یک افزونه فرم‌ساز باکیفیت بالا این ارزش را دارد تا اطمینان حاصل کنید که جمع‌آوری داده‌های شما برای کاربران یکپارچه و دلپذیر است.

گراویتی فرم به‌عنوان یک افزونه قدرتمند، توانایی شما را به سطحی می‌رساند که با استفاده از آن می‌توانید هر فرمی را سفارشی‌سازی کنید و به‌راحتی از کاربران خود داده دریافت کنید. خواه یک فرم تماس ساده، ثبت‌ ایمیل یا فرم‌ فروش نیاز داشته باشید، گراویتی فرم می‌تواند به شما در انجام همه اینها و موارد دیگر برای سایت وردپرسی‌تان به شما کمک کند.

گراویتی ویز

افزونه‌های عالی برای افزونهٔ گراویتی فرم

با اینکه وردپرس و افزونه‌هایش (حتی افزونه‌های ممتاز) که در این فهرست بهترین افزونه‌های وردپرس را معرفی کردیم به افراد امکان دسترسی به کد را می‌دهند، مردم به طور مداوم در حال ساخت افزونه‌های بیشتری هستند که با گراویتی فرم کار می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم؛ اما در نظر داشته باشید که پیش‌نیاز استفاده از هریک از آنها نصب گراویتی فرم است.

1. GravityWiz

گراویتی ویز مجموعه‌ای از افزونه‌ها است که آنها را “Perks” می‌نامند. این یک افزونه پولی است؛ اما بااین‌حال، توسعه‌دهنده آموزش‌ها و کدهای لازم برای پیاده‌سازی برخی از افزونه‌ها را بدون پلاگین در دسترس قرار می‌دهد.

2. CSS Selector

گراویتی فرم از قبل با لایه‌بندی‌هایی طراحی شده است تا استایل فرم‌هایتان را بهبود ببخشد، بااین‌حال، استفاده از این طرح‌بندی‌ها مستلزم به‌خاطر سپردن مناسب کلاس CSS است.

3. GravityView

گراویتی ویو استفاده از داده‌های ورودی فرم را در سرتاسر وب‌سایت شما آسان می‌کند. به آن به‌عنوان یک صفحه ساز برای داده‌های گراویتی فرم فکر کنید. این افزونه می‌تواند هنگام جمع‌آوری اطلاعات کاربر که باید در نمایه اعضا نمایش داده شود بسیار مفید باشد.

4. Gravity PDF

افزونهٔ گراویتی پی‌دی‌اف رایگان است، بااین‌حال دارای افزونه‌های پریمیوم‌های هستند. به کمک این افزونه اطلاعات فرم شما به یک سند PDF تبدیل می‌شود و سپس به‌عنوان پیوست ایمیل ارسال می‌شود. این افزونه کاربردهای زیادی از جمله هر نوع فرایند درخواست، اسناد بیماران، قراردادها و سفارشات دارد.

5. Event Tracking

این یکی افزونه واقعاً عالی است البته اگر دوست دارید تجزیه تحلیل قوی و ردیابی بهتری برای تبدیل‌ها و امثالهم داشته باشید. افزونه ایونت ترکینگ (یک افزونه رایگان) راه آسانی را برای افزودن ردیابی رویداد به گراویتی فرم با استفاده از Google Analytics، Google Tag Manager یا Matomo ارائه می‌دهد. اگر تابه‌حال از گوگل تگ منیجر استفاده کرده‌اید، می‌دانید داشتن ابزاری برای کمک به ساده‌سازی فرایندش این ارزش را دارد.

6. Gravity Forms to Google Sheets

یک افزونه رایگان که برای افراد دیتا جانک ایده‌آل است که برای ارسال ساده‌تر داده‌ها به صفحهٔ گستردهٔ گوگل یا ردیابی فرم‌های ارسالی استفاده می‌شود. با این افزونه شما کنترل می‌کنید که کدام فیلدها به برگه‌های Google ارسال می‌شوند و حتی می‌توانید فیلدهای فرم را با فیلدهای صفحه گسترده خود ترسیم کنید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x