logo wh

6 نمونه از برترین وب‌سایت‌های صنایع‌دستی

فهرست مطالب

بسیاری از شاخه‌های صنایع‌دستی در حال فراموشی هستند و تنها راه زنده نگه‌داشتن آنها، همراه‌کردن آنها با زندگی مدرنیته است. یکی از ترفندهای در این راستا، ساخت یک وب‌سایت برای فروش و معرفی محصولات خود است. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با مثال بگوییم یک وب‌سایت مناسب برای هنرهای دستی شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

1.سایت صنایع دستی Persiada Crafts

هرچند این وب‌سایت طراحی نسبتاً شلوغی در صفحه اصلی خود را دارد؛ اما چندین ویژگی مثبت را داراست. اول‌ازهمه با گزینه‌ای در بالای صفحه می‌توان قیمت تمامی محصولات را به پوند، دلار یا یورو تغییر داد. دوم اینکه عکس از تمامی وجه‌های محصولات برای انتخاب بهتر وجود دارد. در نهایت این سایت دارای یک ویکی برای معرفی صنایع‌دستی کشور موردنظر (ایران) به خریداران غیربومی است.

سایت صنایع دستی Persiada Crafts
سایت صنایع دستی Persiada Crafts

2. Akkaara

این وب‌سایت هندی دارای دو ویژگی است که آن را شایستهٔ ذکر می‌کند. اول‌ازهمه قراردادن ویدئوی مراحل ساخت محصول که بسیار تأثیرگذار است. شما به‌جای انکار می‌توانید از عکس‌هایی از مراحل کار و توضیحات آن استفاده کنید. ویژگی دیگر عکس‌برداری خاص و باسلیقهٔ آن است که بیننده را ترغیب به خرید می‌کند و یا مثلاً برای درک بهتر هنگام خرید یک گلدان عکسی از آن در حالت پر و خالی موجود است.

سایت صنایع دستی Akkaara
سایت صنایع دستی Akkaara

3. Dorontash

اولین ملاک طراحی هر وب‌سایت فروشگاهی، سادگی برای جلوهٔ بهتر محصول است که این وب‌سایت آن را داراست. علاوه‌برآن انتخاب عکس پیرمرد گلیم‌باف در فضای قدیمی، حس اصالت صنایع‌دستی و سنتی بودن آن را دوچندان می‌کند. نکتهٔ مهم دیگری که وجود دارد امکان تغییر زبان سایت به چندین زبان زندهٔ دنیاست.

سایت صنایع دستی Dorontash
سایت صنایع دستی Dorontash

4. Afrikrea

این سایت نمونهٔ بارز هماهنگ‌شدن سنت با مدرنیته است. این سایت حال و هوای سنتی و مدرنیته را با هم ترکیب کرده تا نیازهای هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. نکتهٔ جالب در این سایت این است که در بدو ورود لوکیشن شمارا شناسایی کرده و می‌فهمید که آیا به کشور محل زندگی شما هم ارسال دارد یا خیر.

سایت صنایع دستی Afrikrea
سایت صنایع دستی Afrikrea

5. Bazare Mina

این سایت علاوه بر کاربری راحت دو ویژگی مثبت دیگر نیز دارد. اول اینکه باتوجه‌به اسم آن که بازار مینا است و فروش محصولات اصفهان از رنگ فیروزه‌ای برای طراحی خود استفاده کرده است (اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای/ رنگ اصلی مینا). دوم اینکه هنگام تسویه‌حساب بخشی به نام قوانین سایت قرار داده است تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کند.

سایت صنایع دستی Bazare Mina
سایت صنایع دستی Bazare Mina

6. Batiyeh

این سایت با داشتن فضای مینیمال حس خوبی را به بازدیدکنندهٔ آن می‌دهد. استفاده از المان‌های سادهٔ ایرانی به‌جای تصاویر واقعی باعث شده در عین سادگی یک فضای ایرانی نیز داشته باشد. قابلیت زوم تصاویر محصولات و کدبندی آنها برای پیداکردن ساده‌تر آنها هنگام سرچ محصول از ملاک‌های ذکر این سایت در لیست می‌باشد.

سایت صنایع دستی Batiyeh
سایت صنایع دستی Batiyeh

ویژگی‌های برترین وب‌سایت‌های صنایع‌دستی

شاید فروش صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان یک بافت سنتی و تاریخی، ساده باشد؛ اما در فضای مجازی شما به چیزهای بیشتری برای ترغیب مشتری به خرید نیاز دارید اگر به دنبال طراحی سایت صنایع دستی هستید حتما پیشنهادات داده چین را بررسی کنید. یک سایت فروش محصولات دستی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • بومی‌سازی: حتی اگر دوست دارید یک سایت کاملاً مدرن داشته باشید، استفاده از المان‌های بومی و سنتی را فراموش نکنید!
  • تصاویر مناسب: هر پیج فروشگاهی مخصوصاً وسایل زینتی باید تصاویر مناسب و کافی از زوایای مختلف محصول خود را ارائه کند.
  • توضیح محصولات: در یک پیج صنایع‌دستی باید پیشینه، متریال، تاریخچه یا هر چیز متمایزکنندهٔ آن را در قسمت فروش یا بلاگ خود توضیح دهید.
  • نحوهٔ ساخت: استفاده از عکس یا فیلم ساخت محصول را فراموش نکنید، این کار ارزش محصولاتتان را چندبرابر می‌کند.
  • دسترسی آسان: برای دسترسی آسان افراد می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلف، فیلترها، کدگذاری و غیره استفاده کنید.
  • چندملیتی باشید: در صورت بین‌المللی بودن خریدارانتان، از گزینهٔ تغییر زبان یا تغییر ارز در سایت خود استفاده کنید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x