logo wh

طراحی سایت تعمیرگاه خودرو

وقتی ماشین خراب میشه اولین کاری که میکنیم در گوگل به دنبال راهکار آن یا تعمیرگاه معتمدی نزدیک خودمان می‌گردیم. خصوصا با خوروهای لوکس و خارجی پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه‌ای و باکیفیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ما کی هستیم ؟

استودیو خلاقیت داده‌چین

استودیوی خلاقیت داده‌چین مجموعه‌ای است از مهارت‌های دیجیتال که در کنار کسب و کار‌های قرار می‌گیرد و آنها را از ابعاد مورد نیاز برای حضور حرفه‌ای در فضای آنلاین توانمند می‌کند. این خدمات از توسعه بستر دیجیتال مانند توسعه وبسایت و ابزارهای مدیریتی یکپارچه با آن تا ارائه خدمات محتوایی امتداد پیدا می‌کند. و این ترکیب کامل خدمات حاصل 4 سال حضور پر رنگ در کنار کسب و کارهای متفاوت و توسعه گام به گام آنها در مسیر آنلاین شدن بوده است.

Logo
بکگراند

مشتریانی که به داده‌چین اعتماد کردن

سازمان مدیریت صنعتی
مجتمع فولاد مبارکه
سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری
شهرداری سمنان
خودروسازان راین
بهتاش سپاهان آریا
موسسه مهاجرتی کوچینگ
وب سایت گردشگری ایران تراول
وب سایت گردشگری ایران تراول
موسسه آموزش توران

توسعه و طراحی سایت تعمیرگاه خودرو

وقتی ماشین خراب میشه اولین کاری که میکنیم در گوگل به دنبال راهکار آن یا تعمیرگاه معتمدی نزدیک خودمان می‌گردیم. خصوصا با خوروهای لوکس و خارجی پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه‌ای و باکیفیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تعمیرگاه‌ها خیلی دیر در حال بروز کردن کسب و کار خودشان هستند و کسانی که مدتی است در حال کار روی این بخش هستند در حال گرفتن سهم بازار از تعمیرگاه‌های قدیمی و خوشنام قبلی هستند.

ثبت تعمیرگاه در گوگل مپ ، توسعه سایت تعمیرگاه خودرو و رسیدن به رتبه‌های بالا در نتایج گوگل برای یک تعمیرگاه کارهایی است که بهترین تعمیرگاه‌های خودروها انجام می‌دهند.

تماس مخاطب با یک تعمیرگاه خودرو پیش از مراجعه به آن و از وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و حتی تصاویری که از لوکیشن گوگل دریافت می‌کند خواهد بود. و یک تعمیرگاه خودرو هرچه در این حوزه خود را حرفه‌ای و توانمند نشان دهد می‌تواند تاثیر اولیه مناسبی روی مخاطب خود داشته باشد و او را با دیدی مثبت به دفتر فیزیکی خود دعوت کند.

از سوی دیگر حضور مخاطبین در فضای دیجیتال رو به افزایش است و با استفاده از ظرفیت‌های این فضا می‌توان مخاطبین زیادی را با کمک کمپین‌های دیجیتال به سمت کسب و کار خود هدایت کرد.

طراحی سایت تعمیرگاه خودرو برای نگهداشت سهم بازار مشتریان

فضای آنلاین و اینترنت نقشی کلیدی‌تر را در حوزه تعمیر خودرو بازی می‌کنند و اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نکنیم سهم بازار خود را به رقیبانی تازه نفس که خود را با ابزارهای دیجیتال چابک‌تر کرده‌اند واگذار خواهیم کرد.

این همان اتفاقی است که برای آژانس‌های گردشگری افتاد و بسیاری از آنها به قدری سهم بازار از دست دادند که با وجود سابقه طولانی و حضور در بهترین نقاط شهر باز هم مشتریان سابق خود نیز از سرویس‌های آنلاین برای رزرو اقامتگاه و پروازهای خود استفاده می‌کردند.

نقش سایت تعمیرگاه خودرو در جذب مشتریان تازه

حتی اگر مخاطب شما در نزدیکی محل دفتر حقوقی قرار داشته باشد ابتدا در گوگل جستوجو خواهد کرد: «بهترین تعمیرگاه لکسوس نزدیک من، برترین شرکت تعمیرگاه خودرو در اصفهان یا..» آنجاست که ممکن است شما مخاطبی نزدیک به خودتان را به تعمیرگاهی که در فضای آنلاین، خود را بهتر ارائه کرده از دست بدهید. یا از بازار شهر یا محله خود سهمی کامل بردارید و حتی از شهرها و مناطق دیگر نیز مشتری تازه جذب کنید.

نقش طراحی سایت تعمیرگاه خودرو در تبدیل مخاطب به مشتری

شخصی که تجربه مثبتی از تعمیرگاه خودرو شما داشته باشد دوست خود را معرفی می‌کند که از خدمات مشاوره‌ای موسسه استفاده کند فرد در اولین قدم وبسایت تعمیرگاه خودرو را جستوجو می‌کند و داخل وبسایت درمورد نیازش اطلاعاتی کسب می‌کند و در قدم بعدی فرم پر می‌کند یا تماس می‌گیرد.

یکی از کارکردهای وبسایت تعمیرگاه خودرو این است که از طریق سیستم مدیریت مشتری (CRM) از مرحله‌ای که او فرم پر کرده او را قدم به قدم برای مشتری شدن ترغیب کند و با آگاه سازی و پیگیری او را در سیستمی ساختار یافته به دریافت خدمت یا خرید محصول نزدیک کند و حتی اگر به دلایلی به نتیجه مورد انتظار نرسید بعد از شناسایی دلایل او را به عنوان مخاطبی که خدماتی حرفه‌ای دریافت کرده و ممکن است زمانی دیگر به ما نیاز داشته باشد یا معرف تعمیرگاه خودرو به دوستانش باشد حفظ کند.

طراحی وبسایت شرکتی چقدر هزینه‌بر است؟

این موضوع بسیار به کارکردی که از وبسایت انتظار دارید، تعداد زبانی که برای آن در نظر گرفتید، شرکتی که با آن کار می‌کنید و تعداد صفحات کلیدی مورد نیاز شرکت بستگی دارد. ولی در شرکت داده‌چین هزینه حدودی آن بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است.

در طراحی سایت تعمیرگاه خودرو به چه چیزی توجه کنیم؟

۱.        انتخاب شرکت مورد اعتماد
۲.        ظاهر کاربر پسند و دیزاین اختصاصی برای شرکت شما
۳.        سرعت وبسایت (از  gtmetrix.comاین شاخص را بررسی کنید.)
۴.        امنیت وبسایت (استفاده از افزونه‌های اورجینال، هاست با کیفیت و..)
۵.        قابلیت توسعه بعد از تحویل کامل از شرکت طراح

برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت چه کار کنیم؟

۱.        کارنامه آنها را ببینید، و نمونه‌های آنها را با شاخص‌های بالا بررسی کنید.
۲.        با افراد متفاوتی از تیم طراح وبسایت صحبت کنید.
۳.        ساختار شرکت از زمان پر کردن فرم تا بستن قرارداد را از حیث فرآیندی بررسی کنید.
۴.        از آنها پیشنهادنامه و پرپوزال بخواهید.
۵.        به صورت تصویری با آنها تماس داشته باشید.

ویژگی‌های یک شرکت طراحی وبسایت خوب چیست؟

۱.        نمونه کارهای با کیفیت دارند.
۲.        شرکت هستند و چندین نفر روی هر پروژه کار می‌کنند.
۳.        فرآیند نیازسنجی، مشاوره و قرارداد مشخصی دارند.
۴.        زمانسنج و پیگیرانه برخورد می‌کنند.

چطور خدمات تعمیرگاه خود را بهتر ارائه کنیم

برای بهبود خدمات در مغازه خود و به دست آوردن مشتریان در تجارت تعمیر خودرو، این شش نکته را در نظر داشته باشید:

۱. تأثیر اولیه خوبی داشته باشید: مشتریان خودرویی که با مشکلات خودرو وارد مغازه شما می شوند، معمولاً از حضور در آنجا هیجان زده نیستند. آنها ممکن است دچار استرس، ناامیدی یا عجله برای بازگرداندن ماشین خود به جاده باشند. با سلام و احوالپرسی با لبخند و لحن دوستانه آنها را راحت کنید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید کمک کنید.

شما باید با مشتریان خود مانند یک دوست رفتار کنید و با صبور بودن و همدلی به آنها کمک کنید تا آرام شوند. آنها را منتظر خوش آمدگویی نگذارید و با تمیز و مرتب نگه داشتن لابی احساس راحتی کنید.

۲. شنونده فعالی باشید: برخی از مشتریان ممکن است بخواهند هر صدای عجیب و غریب یا عملکرد خودرو را با جزئیات توضیح دهند. اگرچه ممکن است نخواهید، اما برای گوش دادن به آنها وقت بگذارید. نه تنها مشتری احتمالاً می‌تواند شما را در مورد مشکل راهنمایی کند، بلکه باعث می‌شوید مشتری در این فرآیند احساس کند، مورد احترام و اعتبار است.

اطمینان حاصل کنید که در حین ارائه زبان بدن مثبت به چشمان هر مشتری نگاه کنید تا به شما گوش دهد و درک کند، مانند تکان دادن سر. وقتی پاسخ می دهید، سؤالات یا نگرانی های آنها را در حین پاسخ خلاصه کنید تا نشان دهید که به آنها گوش داده اید و متوجه می شوید که چه می گویند.

۳. حرفه ای به نظر برسید: ظاهر فیزیکی می تواند بر نحوه انجام کار و دیدگاه مشتریان شما تأثیر بگذارد. به گفته شرکت ، پوشاک اهمیت دارد زیرا مغز ما اطلاعات را از طریق «برش نازک» پردازش می کند. برش نازک، در نظر گرفتن جزئیات و قضاوت سریع به خاطر آنهاست. همین طور ظاهری که در فضای مجازی به نمایش می‌گذاریم که می‌تواند از طریق طراحی سایت تعمیرگاه خودرو با کیفیت آن را بهبود ببخشیم.

اطمینان حاصل کنید که شما و تیمتان لباس های حرفه ای تعمیر خودرو را در ساعت به تن دارید. آنها حس انسجام را برای خدمه شما فراهم می کنند و به مشتریان شما اجازه می دهند تا بدانند که کار را جدی می گیرید.

۴. به زبان ساده توضیح دهید: خودروهای مدرن پیچیده هستند، تمام تلاش خود را بکنید تا مشتری خود را گیج نکنید. پس از تشخیص، مشکل را با عباراتی توضیح دهید که مشتری شما بدون صحبت کردن با آنها متوجه می شود. مصرف کنندگان امروزی به سرعت متوجه یک کلاهبرداری می شوند، بنابراین سعی نکنید از کلمات بزرگ استفاده کنید تا آنها را در خرید چیزی که به آن نیاز ندارند گیج کنید.

ضمن توضیح فرآیند تکمیل هر تعمیر، به طور واضح و مختصر توضیح دهید که چه تعمیراتی لازم است. به یاد داشته باشید، اکثر مردم پولی برای صرف تعمیرات خودرو ندارند، بنابراین مطمئن شوید که مشتریان را از طریق گزینه‌هایی با قیمت‌های مختلف راهنمایی می‌کنید. اگر مشتری در مورد تعمیرات روی حصار است، ممکن است بخواهید توضیح دهید که در صورت رفع نشدن مشکل چه اتفاقی می افتد.

۵. ارتباط برقرار کنید: بسیاری از مردم برای انجام زندگی روزمره خود به وسیله نقلیه خود متکی هستند. وقتی وسیله نقلیه آنها از کار افتاده است، آنها باید بدانند که چه زمانی دوباره راه اندازی می شود. این بدان معناست که آنها باید تخمین دقیقی از زمان انجام کار قبل از اینکه ماشین خود را نزد شما بگذارند همراه با به‌روزرسانی‌ها در طول فرآیند دریافت کنند.

از هر شکلی از کانال‌های ارتباطی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که در صورتی که مشتری سؤالی داشته باشد، کسی در دسترس باشد تا پاسخ دهد. هوشمندانه است که اعلان‌ها را تنظیم کنید تا فردی در تیم شما بتواند سریعاً به پیام‌های مشتری برگردد. گزارشی توسط Convince & Convert نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از مشتریانی که با یک برند در رسانه‌های اجتماعی تماس می‌گیرند انتظار دارند ظرف ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

۶. به بازخورد توجه کنید: یکی از راه‌های آسان برای بهبود خدمات مشتریان در تعمیرگاه‌های خودرو، توجه به صحبت‌های مشتریان است. همه مشتریان شما مستقیماً با بازخورد به شما مراجعه نمی کنند. حتماً نظرات سایت‌هایی مانند اینستاگرام، Google My Business را زیر نظر داشته باشید و آنها را با تیم خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند خدمات مشتری را بهبود بخشند.

ما در داده‌چین از چه افزونه های استفاده میکنیم

تمام افزونه های مورد استفاده در داده‌چین اورجینال بوده و از سورس های اصلی خریداری می شوند تا وب سایت مشتریانمان در امنیت کامل باشند.

قیمت طراحی سایت تعمیرگاه خودرو در داده‌چین

طراحی تم و قالب گرافیکی سایت اختصاصی شما صورت خواهد گرفت و خوشبختانه می‌توانید امکانات بیشتر را، در آینده، به سایت خود اضافه کنید. لذا برای ارزیابی دقیق زمان و هزینه پروژه خود و دریافت پیش‌فاکتور خاص خود، با ما تماس بگیرید.

پایه

محدوده قیمت
میلیون تومان 10
  • 1 ماه دوره پشتیبانی
  • مقابله با حملات امنیتی
  • بهینه‌سازی پایگاه داده
  • صفحه‌ساز
  • تنظیمات سئو
  • بروزرسانی هسته، تم‌ها و پلاگین‌ها
  • مدیریت تصاویر
  • فرم ساز الکترونیک
  • پنل مدیریت

استاندارد

محدوده قیمت
میلیون تومان 15
  • 3 ماه دوره پشتیبانی
  • مقابله با حملات امنیتی
  • بهینه‌سازی پایگاه داده
  • صفحه‌ساز
  • تنظیمات سئو
  • بروزرسانی هسته، تم‌ها و پلاگین‌ها
  • مدیریت تصاویر
  • فرم ساز الکترونیک
  • پنل مدیریت
  • امکان چند مدیریتی

حرفه ای با قابلیت رزرو وقت

محدوده قیمت
میلیون تومان 20 تا 150 میلیون تومان
  • یک سال دوره پشتیبانی
  • مقابله با حملات امنیتی
  • بهینه‌سازی پایگاه داده
  • صفحه‌ساز
  • تنظیمات سئو
  • بروزرسانی هسته، تم‌ها و پلاگین‌ها
  • مدیریت تصاویر
  • فرم ساز الکترونیک
  • پنل مدیریت
  • امکان چند مدیریتی

سئو و افزایش بازدید

تا کنون تنها در مورد ابزارها و بستر آنلاین تعمیرگاه خودرو صحبت کردیم. اما آنچه این ابزارها را اثربخش خواهند کرد محتوای آن است. محتوا همه آن چیزی است که بین تعمیرگاه خودرو و مخاطب رد و بدل می‌شود. ولی ما در مورد بخش آنلاین و دیجیتال این محتوا صحبت می‌کنیم.

نقش محتوا در فضای تعمیر خودرو

محتوای تعمیر خودرو به شدت تخصصی و کمیاب است و کسی که بتواند این محتوا را تولید کند مشتریان بیشتری خواهد داشت. و خیلی راحت جای خود را در بازار پیدا می‌کنید.

سئو و کلمات کلیدی پر بازده در خدمات و فروش تعمیرگاه خودرو

اطلاعات حوزه تخصصی شرکت از دو بخش کلی تشکیل شده‌اند. بخش‌هایی که می‌توان به صورت عمومی و از طریق جستوجوی گوگل یا به زبان فارسی و به زبان‌های مرجع به آنها دسترسی پیدا کرد و بخش‌هایی که فرد به فرد متفاوت است یا مخاطب به دلیل پیچیدگی‌ها و تعدد کالا یا خدمات توان جستوجو در مورد آن را ندارد و به مشاور تخصصی آن موضوع نیاز پیدا می‌کند.

بخش اول این محتوا همان جایی است که می‌توان مخاطبان را به سمت وبسایت تعمیرگاه خودرو هدایت کرد تا اطلاعات تکمیلی و فرآیند نهایی خدمات و خرید را با آن تعمیرگاه خودرو به انجام رسانند.

این فرآیند تولید محتوا و بهینه‌سازی آن برای گوگل در گرفتن کلیدواژه‌های مرتبط با خدمات تعمیرگاه خودرو را سئو می‌گویند و عموما روی محتواهای متنی اعمال می‌شود.

سئوی فنی و سئوی محتوایی در وبسایت تعمیرگاه خودرو

سئوی خدمات تعمیرگاه خودرو یک فرآیند بسیار تخصصی است که تنها 10 درصد آن مربوط به زیرساخت وبسایت است و این استراتژی، برنامه ریزی و مدل اجرای محتوا است که کمک می‌کند شما از موتور جستوجو ورودی با کیفیت و همیشگی داشته باشید.

شما به عنوان تعمیرگاه خودرو که در حوزه فعالیت خود تخصص دارید سوالات کلیدی که مخاطب از شما در مراحل مختلف می‌پرسد را می‌دانید و در جایی که خلا محتوایی در سطح وب می‌بینید تصمیم به تولید محتوا و پاسخ به این نیاز می‌گیرید. این پاسخ باید به گونه‌ای داده شود که از نظر گوگل هم پذیرفته و قابل درک باشد و چک لیست‌های مربوط به خود را پاس کرده باشد.

حال شما رقبای کمتری دارید و می‌توانید بخشی از مخاطبین هدف مندی که نهایتا قصد خرید یا استفاده از خدمات شما را دارند به سمت تعمیرگاه خودرو خود هدایت می‌کنید.

این تنها بخشی از فرآیند پیچیده و تخصصی سئو محتوایی است که داده‌چین این کار را برای شرکت‌های متفاوتی و زیادی انجام داده و کلیدواژه‌های مهم و پر بازدیدی را برای آنها از این بازار پر رقابت به ارمغان آورده است.

چرا باید وب سایتم را سئو کنم

دریافت بازدید ارگانیک

طی تحقیقی که بر روی 310 میلیون بازدید روی 30 سایت مختلف انجام شد، نشان داده شد که 64% تمام ترافیک ارجاعی از جنس سرچ ارگانیک هستند.

بهبود تجربه کاربری

موتورهای جستجو دوست دارند سایتی را ببینند که روی موبایل خوب نمایش داده می شود، سیگنال های کاربری خوبی دارد و در آن از عکس ها و ویدیو های مرتبط استفاده شده است.

افزایش مشتری و فروش

بر اساس یک تحقیق، کاربرانی که سئو به سمت سایت شما می آورد به طور میانگین تا 14.5% منجر به فروش محصول می شود در حالی که سایر روش های خارج از سایت تا 1.7% منجر به فروش می شوند.

افزایش اعتبار برند شما

اینکه شما در نتایج جستجو رنک خوبی را داشته باشید به کاربران این مفهوم را القا می کند که شما یکی از قدرتمند ترین نام ها در زمینه صنعت خود هستید.

تولید محتوا برای طراحی سایت تعمیرگاه خودرو

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی یکی از پر کاربردترین ابزارها برای ارتباط پیوسته، اعتماد سازی، ارائه اطلاعات به مخاطب است و برندسازی مطلوبی هم برای تعمیرگاه خودرو ایجاد می‌کند. این ویدیوها انواع متفاوتی دارند و بر اساس مدت زمان، موضوع و نوع ارائه مطلب تقسیم بندی می‌شوند.

معرفی تعمیرگاه خودرو و خدمات

اگر اولویتی برای تولید محتوای ویدیویی وجود داشته باشد قطعا ویدیوهای معرفی در صدر لیست تولید خواهند بود. معمولا سه تا پنج ویدیوی معرفی برای هر تعمیرگاه خودرو نیاز است که در در قدم اول برند، هویت و تارخچه شرکت را معرفی کند و در قدم بعدی مهم‌ترین خدمات و ارزش‌های شرکت را در آن توضیح می‌دهند.

این ویدیوها باید بسیار حرفه‌ای تولید شود و زمانی بین یک تا دو دقیقه داشته باشند. تا هم برای شبکه‌های اجتماعی و هم در داخل وبسایت استفاده شوند.

شبکه‌های اجتماعی تعمیرگاه خودرو

بخش دیگری که نقش کلیدی و مهمی در جذب مخاطب جدید و نگهداشت مشتریان دارد حضور در فضای شبکه‌های اجتماعی و انجام کمپین‌های چند جانبه بر بسر آنلاین است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

تنها شبکه اجتماعی فراگیر در ایران اینستاگرام است که هنوز موضع مشخصی از سمت حاکمیت برای نگهداشت و ادامه آن وجود ندارد و تا زمانی که فعال بماند جزو برترین کانال‌ها برای ارتباط مستقیم با مخاطب محسوب می‌شود و همین دلیلی است که نه می‌توان آن را نادیده گرفت و نه می‌توان تمام تمرکز کسب و کار را روی آن قرار داد.

گام‌هایی در جهت یک شبکه اجتماعی پویا:

  • تشکیل پرسونای مخاطب هدف
  • استفاده از قالب یکپارچه و با کیفیت
  • ارائه منظم محتوای متناسب با ترند و نیاز مخاطب هدف
  • تولید ویدیوی با کیفیت
  • افزایش تعامل با مخاطب با ابزارهایی چون استوری، هدیه و..
  • تبلیغات از طریق اینفلوئنسرهای متناسب با مخاطب
  • هدایت مخاطب به صفحات فرود در وبسایت

جمع بندی

تعمیرگاه خودرو‌ها معمولا ضعف عمده‌ای در حوزه آنلاین دارند و گاه تنها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و گاه هزینه‌های گزافی صرف تبلیغات در این بستر می‌کنند ولی نکته مهم این است شرکت‌های موفق در فضای آنلاین بیش از نود درصد مخاطبین خود را از موتور جستوجو به دست می‌آورند و تمام فعالیت آنها در حوزه شبکه‌های اجتماعی حاصلی نهایتا 10 درصدی برای آنها داشته است