logo wh

معرفی و بررسی افزونه‌های امنیتی وردپرس

فهرست مطالب

وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم محبوب، اغلب توسط هکرها و اسپمرهای مخرب هدف قرار می‌گیرد بنابراین باید سایت وردپرس خود را ایمن کنید تا از داده‌ها و کاربرانتان حفاظت کنید. بهترین راه برای حفظ امنیت وب‌سایت، نصب یک افزونه امنیتی وردپرس در سایت است. در این مقاله، ما محبوب‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس را برای سایت خود پیدا کنید.

چرا از یک افزونه امنیتی وردپرس استفاده کنیم؟

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها فکر می‌کنند که هکرها فقط شرکت‌های بزرگ، سایت‌های تجارت الکترونیک یا وبلاگ‌های محبوب را هدف قرار می‌دهند، بنابراین اهمیت حفظ امنیت وب‌سایت معمولی خود را نادیده می‌گیرند. در واقعیت اما هکرها کاری به‌اندازه یا محبوبیت سایت ندارند و راه‌هایی برای استفاده از هر وب‌سایتی در جهت فعالیت‌های مخرب دارند.

به‌عبارت‌دیگر، داشتن یک وبلاگ شخصی یا وب‌سایت کسب‌وکار کوچک تضمین‌کنندهٔ آن که سایت شما از حملات مخرب در امان باشد. مگر اینکه اقدامات امنیتی را برای جلوگیری از حملات انجام دهید تا به افراد اجازه ندهید رتبه‌بندی جستجو و کسب‌وکار آنلاین شما را از بین ببرند.

باید بدانید که اگر سایت شما مورد حمله قرار گیرد، می‌تواند تلاش‌های سئوی شما را از بین ببرد. زیرا اگر گوگل کدهای مخرب را در سایت شما شناسایی کند، وب‌سایت شما را به‌عنوان “ناامن” علامت‌گذاری می‌کند و از ورود بازدیدکنندگان به سایت شما جلوگیری می‌کند.

معرفی و بررسی افزونه‌های امنیتی وردپرس

یک افزونه امنیتی خوب وردپرس باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • فایروال: فایروال‌ها تمام ترافیک وب‌سایت شما را کنترل می‌کنند و ربات‌های بد را فیلتر می‌کنند و تلاش هکرها را قبل از رسیدن به سرور وب‌سایت شما متوقف می‌کنند.
  • اسکنر بدافزار: برای یافتن بدافزار یا سایر تهدیدهای بالقوه توصیه می‌شود که وب‌سایت خود را به طور منظم اسکن کنید.
  • پاک‌سازی بدافزار: یک پلاگین امنیتی خوب باید حذف بدافزار را تضمین کند تا در صورت حمله به شما آن را رفع کند.

با این اوصاف، بیایید بهترین ابزارهای امنیتی موجود برای سایت‌های وردپرس را بررسی کنیم.

۱. Sucuri

Sucuri یک راه‌حل کامل امنیت وب‌سایت و یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است که از سایت شما در برابر بدافزارها، حملات brute force و سایر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. هنگامی که افزونه امنیتی Sucuri را فعال می‌کنید، تمام ترافیک وب‌سایت شما از طریق سرورهای CloudProxy آن می‌رود و هر درخواست اسکن می‌شود تا درخواست‌های مخرب فیلتر شوند. به همین دلیل،  Sucuri می‌تواند بار سرور را کاهش دهد و با اجازه ندادن رسیدن ترافیک مخرب به آن، عملکرد سایت شما را بهبود بخشد.

این افزونه از وب‌سایت شما در برابر SQL Injections،  XSS و تمام حملات شناخته شده محافظت می‌کند. علاوه‌برآن، به طور فعال تهدیدهای امنیتی بالقوه را به تیم اصلی وردپرس و همچنین به افزونه‌های شخص ثالث گزارش می‌دهند. البته به‌غیراز مسدودکردن تمام حملات،  Sucuri از راه‌های دیگری نیز از وب‌سایت شما محافظت می‌کند:

  • حفاظت شدید از فایروال
  • بسته آنتی‌ویروس هر ۴ ساعت یک‌بار وب‌سایت شما را کنترل می‌کند تا مطمئن شود وب‌سایت شما عاری از آسیب‌پذیری و بدافزارهای احتمالی است.
  • ردیابی تمام چیزهایی که در سایت شما اتفاق می‌افتد، از جمله تغییرات فایل، آخرین ورود به سیستم، تلاش‌های ناموفق برای ورود به سیستم، و موارد دیگر
  • اسکن سمت سرور برای محافظت از وب‌سایت شما در برابر اینجکشن  احتمالی و در سطح سرور.
  • حفاظت در برابر حمله‌های Brute Force
  • احراز هویت دومرحله‌ای برای ایمن‌سازی صفحه ورود شما
  • نظارت بر یکپارچگی فایل‌ها از جمله هسته وردپرس، htaccess. و فایل‌های PHP

۲. StackPath

StackPath که عمدتاً به‌عنوان یک CDN (شبکه تحویل محتوا) شناخته می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایتتان را از سراسر جهان به‌سرعت رعدوبرق تحویل دهید. علاوه بر این، StackPath امنیت کاملی را برای سایت شما نیز ارائه می‌دهد و در واقع اولین پلتفرم edge ایمن در جهان است.

این افزونه محافظت DDoS در سطح پلتفرم را ارائه می‌دهد. معماری پیشرفته آن حملات DDoS را شناسایی و به حفره‌های استراتژیک هدایت می‌کند، همهٔ گزینه‌های StackPath دارای لایه ۳ و ۴ حفاظت DDoS هستند و حفاظتش از نظر جغرافیایی توزیع شده است.

شبکه StackPath همچنین برای دفاع از تهدیدات جدید که با ارائه رمزگذاری در سطح شبکه، اسکن شبکه و همچنین دفاع از بدافزارها پیدا می‌شوند، طراحی شده است. این افزونه نه‌تنها وب‌سایت شما را در برابر حملات ایمن نگه می‌دارد، بلکه سرعت سایت شما را نیز به‌شدت افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • حفاظت در برابر ربات‌ها
  • کاهش ۷ لایهٔ  DDoS
  • شبکه خصوصی بین مکان‌های edge
  • تشخیص و شناسایی تهدید
StackPath

۳. SiteLock

SiteLock یکی دیگر از راه‌حل‌های امنیتی محبوب وب‌سایت است که محافظت DDoS، اسکن بدافزار و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. در واقع می‌توان گفت تمام ویژگی‌های لازم برای ایمن‌سازی وب‌سایت خود را به همراه دارد و یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌های اسکن وب‌سایت وردپرسی است.

این افزونه حتی راه‌حل‌های خاصی برای محافظت از سایت‌های WooCommerce دارد و به طور خودکار آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کرده و برطرف می‌کند. همچنین هر روز مضامین، افزونه‌ها و فایل‌های وردپرس شما را جهت بررسی آسیب‌پذیری‌های احتمالی که باعث ایجاد لیست سیاه وب‌سایت یا تضعیف تجربهٔ بازدیدکنندگان می‌شود، اسکن می‌کند. اگر بدافزاری در وب‌سایتتان یافت شود آن را به طور خودکار برطرف کرده و به شما اطلاع می‌دهد.

در نهایت با فایروال برنامه وب آن (WAF) می‌توانید ترافیک انسانی را از ترافیک رباتی متمایز کنید و با مسدودکردن آنها قبل از رسیدن به سایتتان، وب‌سایت خود را از ربات‌ها و حملات ایمن کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • تهدیدها را پیدا، رفع و مسدود کنید
  • انطباق با PCI برای محافظت از اطلاعات کارت اعتباری
  • نظارت بر امنیت و تشخیص تهدید
  • اسکنر ضد بدافزار، ضد هرزنامه و ضدویروس

۴. Jetpack Security

Jetpack یک پلاگین همه‌کاره محبوب برای امنیت، عملکرد و مدیریت سایت با بیش از ۵ میلیون نصب فعال است که این افزونه شناخته‌شدهٔ Automattic شامل ویژگی‌های طراحی وب‌سایت و ابزارهای بازاریابی خودکار نیز هست. بااین‌حال،  Jetpack با تمرکز روی امنیت، سایت وردپرس شما را زیر نظر گرفته و به‌محض اینکه متوجه شود سایت شما ازکارافتاده است به شما هشدار می‌دهد و از سایت شما در برابر حملات بی‌رحمانهٔ ورود به سیستم، هرزنامه و ایجکشن بدافزار محافظت می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی:

  •  Secure Authentication: احراز هویت امن را از طریق حساب‌های وردپرس ارائه می‌دهد.
  • افزونه‌های به‌روز شده: همه افزونه‌های شما را به طور خودکار به‌روزرسانی کرده و امکان مدیریت انبوه را فراهم می‌کند.
  • فعالیت سایت: به‌راحتی تمام فعالیت‌های وب‌سایت خود را در لیستی سازمان‌یافته و به ترتیب زمانی مشاهده کنید.

با نسخه پریمیوم این افزونه، از سایت پشتیبان‌گیری، بازیابی با یک کلیک، اسکن بدافزار، فیلتر خودکار نظرات و هرزنامه پینگ‌بک و غیره نیز دریافت می‌کنید. لازم است بدانید، ازآنجایی‌که Jetpack دارای ویژگی‌هایی از جمله امنیت تا بازاریابی است، ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهد.

Jetpack Security

۵. Wordfence Security

Wordfence یکی از جامع‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس است که نسخه رایگان لایت این افزونه در مخزن رسمی افزونه‌های وردپرس موجود است. این افزونه رایگان دارای ویژگی‌های مهمی مانند فایروال برنامه‌های وب، اسکنر بدافزار و محافظت در برابر حملات brute است. این افزونه با بیش از ۲ میلیون نصب فعال، محبوب‌ترین افزونه امنیتی برای وردپرس است.

Wordfence حملات brute force را نظارت کرده و هرگونه تلاشی را بعد از تلاش‌های زیاد جهت ورود به سیستم را قفل می‌کند. همچنین می‌توان هرکسی را که از نام کاربری نامعتبر استفاده می‌کند قفل کنید یا احراز هویت دومرحله‌ای را برای امنیت بیشتر فعال کنید.

با ویژگی مسدودکردن کشور آن، می‌توانید حملات و سرقت محتوا را که از یک منطقه جغرافیایی خاص سرچشمه می‌گیرد، متوقف کنید. بر اساس تطبیق الگو و آدرس‌های IP، می‌توانید کل شبکه‌های مخرب و فعالیت‌های انسانی که مشکوک به نظر می‌رسند را مسدود کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا اعتبار آدرس IP خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که ایمیل‌های مشتری شما به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری نشده‌اند. تنها نقطه‌ضعف Wordfence آن است که به‌جای اینکه ارائه‌دهنده‌ای مبتنی بر ابر باشد، روی سرور شخصی شما اجرا می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی

  • فایروال قدرتمند و اسکنر امنیتی
  • دارای جدیدترین قوانین فایروال و شناسایی بدافزار
  • محافظت از رمز عبور لو رفته
  • مسدودکردن کشور

۶. BulletProof Security

BulletProof Security یکی دیگر از افزونه‌های امنیتی محبوب وردپرس است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را برای یافتن بدافزار اسکن کرده، فایروال‌ها را راه‌اندازی و از پایگاه‌داده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این افزونه با یک جادوگر (wizard) تنظیم خودکار ۱-click ارائه می‌شود که اجرای افزونه را با عدم نیاز به تنظیم یا پیکربندی دستی، آسان می‌کند. پس از راه‌اندازی، این پلاگین به طور خودکار تهدیدات امنیتی در سایت را بدون درنگ شناسایی و رفع می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، توصیه می‌شود وب‌سایتتان را پس از راه‌اندازی برای شناسایی فایل یا کدهای هکر از پیش موجود، اسکن کنید. البته هر پلاگین یا تمی که در آینده نصب شود، همان موقع بررسی می‌شود.

با فایروال مبتنی بر IP آن، می‌توانید همه پلاگین‌های خود را از دسترسی و بهره‌برداری عمومی ایمن کنید و اگر بودجه محدودی دارید، BulletProof Security ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. با پرداخت یکبار هزینه ۶۹.۹۵ دلاری، می‌توانید افزونه را در وب‌سایت‌های نامحدود نصب کنید و پس از خرید، ارتقا و پشتیبانی رایگان برای طول عمر محصول دریافت می‌کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • راه‌اندازی با یک کلیک و رفع خودکار جادوگر (wizard)
  • اسکنر بدافزار  MScan
  • امنیت و نظارت ورود
  • اجباری کردن رمز عبورهای قوی
  • امنیت عبور و خطای عبور
BulletProof Security

۷. iThemes Security

iThemes Security Pro که قبلاً با نام Better WP Security شناخته می‌شد، راه‌های متعددی را برای ایمن‌سازی وب‌سایت وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه با محدودکردن تعداد تلاش‌های ناموفق ورود، از وب‌سایت شما در برابر حملات brute force محافظت می‌کند. همچنین می‌توانید هشدارهای ایمیلی دریافت کنید تا از به‌روزرسانی‌های اخیر فایل مطلع شوید تا بفهمید سایت شما هک شده است یا خیر.

بر اساس محدودیت‌هایی که تعیین کرده‌اید، این افزونه آسیب‌پذیری‌های سایت شما را اسکن و هر IP مشکوکی را قفل می‌کند. حتی می‌توانید یک away mode برای سایت خود تنظیم کنید تا داشبوردتان را بر اساس تنظیمات خود، غیرقابل‌دسترس کنید. علاوه بر این، می‌توان پشتیبان‌گیری از پایگاه‌داده را برای مقصدهای ذخیره‌سازی خارج از سایت خود برنامه‌ریزی کرد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • احراز هویت ۲ دومرحله‌ای که یک‌لایه اضافی جهت حفاظت به شما می‌دهد.
  • بررسی امنیت کاربر برای بررسی فعالیت‌های فردی کاربر.
  • اطلاع‌رسانی در صورت وجود تم‌ها یا افزونه‌های قدیمی یا وجود هرگونه مشکل مهمی که باید برطرف شود.

۸. All In One WP Security & Firewall

All In One WP Security & Firewall یک افزونه امنیتی رایگان وردپرس است که امنیت وب‌سایت شما را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. بهترین نکته در مورد این افزونه این است که تمام ویژگی‌های آن تحت عنوان پایه، متوسط یا پیشرفته دسته‌بندی می‌شوند که این امر باعث می‌شود هرکسی به‌راحتی بتواند گروهی از ویژگی‌ها را بدون شکستن وب‌سایت فعال کند.

همچنین می‌توانید یک دستگاه سنجش قدرت امنیتی را در داشبورد وردپرس خود پیدا کنید که به شما اطلاع می‌دهد که وب‌سایت وردپرس شما بر اساس سیستم امتیازدهی امنیتی، چقدر ایمن است. این افزونه همچنین با ویجت داشبورد دیگری ارائه می‌شود که توصیه می‌کند ویژگی‌های خاصی را در سایت خود فعال کنید تا حداقل به سطح امنیتی قابل قبولی دست یابید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • شناسایی خودکار و تغییر نام کاربری پیش‌فرض «admin» در حساب‌ها
  • محافظت در برابر حملات  brute force
  • حفاظت از هرزنامه
  • نظارت بر فعالیت حساب
  • اضافه‌کردن Google reCaptcha یا math captcha به فرم «گذرواژه را فراموش کرده‌ام»
  • ممنوع کردن آدرس‌های IP و عوامل کاربر

۹. Shield Security

اگر به دنبال یک راه حل هوشمند و خودکار برای امنیت وردپرس خود هستید،  Shield Securityانتخاب مناسب شما خواهد بود. این افزونه اطمینان حاصل می کند که فقط هشدارهای صحیح و راهکارهای عملی برای رفع آسیب پذیری ها دریافت می کنید. Shield Security به راحتی تنظیم می شود و دارای برخی ویژگی های دوست داشتنی مانند Core File Scanner است که به شناسایی فایل های مخرب در پایگاه داده ی شما کمک می کند، IP Black List خودکار که شما را از دردسر مسدود کردن دستی آدرس های IP مشکوک دور می کند، قدرت مسدود کردن خودکار Brute-Force و قابلیت های دیگر.

در نهایت یک نسخه Lite رایگان در مخزن افزونه‌های وردپرس موجود است. اما می‌توانید آن را به نسخه حرفه‌ای که با اسکنر تشخیص هک تم، اسکن‌های مکرر، اسکنر آسیب‌پذیری افزونه‌ها و موارد دیگر ارائه می‌شود، ارتقا دهید.

ویژگی‌های کلیدی

  • تشخیص زودهنگام نفوذ ربات‌های بد
  • تشخیص دقیق تغییرات فایل
  • راه‌اندازی و مدیریت آسان
  • مسدودکردن خودکار ربات و آدرس  IP
  • قوانین امنیتی قدرتمند فایروال وب‌سایت
  • گزارش فعالیت‌های مربوط به ورود
Shield Security

بهترین افزونه امنیتی وردپرس کدام است؟

پس از مقایسه افزونه‌های امنیتی محبوب وردپرس، متوجه شدیم که Sucuri بهترین راه‌حل امنیتی وردپرس برای وب‌سایت شما است. این نرم‌افزار دارای تمام ویژگی‌ها و عملکردهای امنیتی است که از یک راه‌حل امنیتی وب‌سایت نیاز دارید، از جمله اسکن نرم‌افزارهای مخرب، فایروال‌های سطح DNS و شبکه تحویل محتوا (CDN) است. ابزاری مانند اسکنر امنیتی وب‌سایت برای یافتن وضعیت فعلی امنیت سایت وردپرس شما بسیار مفید است. امنیت وردپرس یکی از مواردی است که در خدمات بهینه سازی وردپرس و همچنین پشتیبانی وردپرس داده چین ارائه می‌شود.

جدا از نصب افزونه امنیتی وردپرس، در اینجا چند اقدام امنیتی اضافی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • از رمزهای عبور قوی مانند عبارت عبور با ترکیبی از حروف، اعداد و نمادها استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های امنیتی، نسخه و افزونه‌های وردپرس خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید.
  • پشتیبان‌گیری منظمی داشته باشید که در صورت هک شدن سایت بتوانید آن را بازیابی کنید.
  • از یک سرویس هاستینگ وب قابل اعتماد مانند طرح میزبانی وردپرس Bluehost استفاده کنید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x