logo wh

۵ نمونه طراحی وب‌سایت چاپ و بسته‌بندی برتر

فهرست مطالب

هیچ‌کس نمی‌خواهد سفارش چاپ خود را به شرکتی بسپارد که وب‌سایت شایسته‌ای ندارد، مخصوصاً اگر تعداد سفارشات آن بالا باشد. وب‌سایت شما به‌نوعی نشان‌دهندهٔ کیفیت و دقت شما در ارائهٔ خدمات چاپ و بسته‌بندی است. اگر به فکر راه‌اندازی وب‌سایتی برای چاپخانهٔ خود هستید، فراموش نکنید که نوع طراحی آن نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان موفقیت شما خواهد داشت. در ادامه به همراه مثال به شما خواهیم گفت که چه نکاتی را باید رعایت کنید.

۱. Moo

این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد تمپلت محصولاتشان را در فرمت‌های مختلف دانلود کرده تا طرح خود را بر اساس آنها طراحی کنید. یا در صورت تمایل می‌توانید آن را در خود سایت طراحی کرده. علاوه بر این شما قادرید انتخاب خود را بر اساس جنس کاغذ، قیمت، نوع چاپ و سایز نیز انجام دهید. دادن آزادی‌های مختلف به کاربر، مهم‌ترین مزیت این سایت است؛ اما اولین نکته‌ای که نظر کاربر را به خود جلب می‌کند ویژگی‌های برتر آن است که در صفحهٔ اول خود برجسته کرده است.

Moo سایت چاپ و بسته‌بندی

۲. Up Printing

استفاده از آیکون در کنار لیست دسته‌بندی، از مزیت‌های اصلی این سایت است. در این سایت شما برای محصولات مختلف، قابلیت‌های سفارشی‌سازی متفاوتی می‌بینید. شما می‌توانید طول، عرض و ارتفاع کارتن‌های خود را تعیین کنید یا انتخاب کنید که داخل آن نیز طرح‌دار یا دارای رنگ باشد. اگر درخواست چاپ لیبل دارید می‌توانید انتخاب کنید به‌صورت رول، شیت یا تک برایتان چاپ کنند و اما مهم‌ترین نکته در اینجاست که به شما اعلام می‌کند که سفارش شما طی چند روز کاری به دستتان می‌رسد.

Up Printing طراحی سایت چاپ و بسته‌بندی

۳. Vista Print

اکثر وب‌سایت‌ها قابلیت سفارشی‌سازی را برای محصولات خود مهیا کرده؛ اما فراموش می‌کنند در مورد خود محصول صحبت کنند! قراردادن تصویر و فیلترهای سفارشی‌سازی کافی نیست. این وب‌سایت برای تک‌تک محصولات خود توضیحاتی قرار داده که در آن به سؤالات رایج شما پاسخ می‌دهد. به‌عنوان‌مثال در قسمت چاپ روی بالشت خود شرایط نگهداری و شست‌وشوی آن صحبت کرده است.

Vista Print سایت چاپ و بسته‌بندی

۴. Iranian Pack

کار جالبی که این وب‌سایت انجام داده، استعلام قیمت آنلاین است. کاربران می‌توانند پس از انتخاب محصول موردنظر با واردکردن سایز، تعداد و موارد دیگر، درخواست استعلام هزینهٔ آنلاین دهند. این ترفند از تماس‌های متعدد مشتریان با شرکت شما نیز جلوگیری می‌کند.

Iranian Pack سایت چاپ و بسته‌بندی

۵. Canvas Pop

این وب‌سایت صرفاً برای چاپ عکس، تصاویر و تابلوهای متفاوت است. بارزترین مزیت این سایت طراحی مینیمال آن است که باعث کاربری هرچه ساده‌تر این سایت شده است. علاوه بر این شما می‌توانید پس از آپلودکردن تصویر و سفارشی‌سازی کردن آن بر اساس ابعاد و موارد دیگر، آن را بر روی دیواری فرضی دیده تا بهتر بتوانید محصول نهایی را تصور کنید. در نهایت شما می‌توانید در قسمت نظرات، کامنت‌های مشتریان قبلی را خوانده و به بهترین شکل ممکن در مورد سفارش خود تصمیمی بگیرید.

Canvas Pop سایت چاپ و دسته‌بندی

نکات کلی:

با بررسی مثال‌های بالا تا حد زیادی متوجه شدید که یک طراحی سایت موفق نیازمند چه ویژگی‌هایی است. برای راحتی شما نکات ضروری را یک‌بار دیگر در زیر لیست کرده‌ایم:

  • قابلیت سفارشی‌سازی: به مشتریان خود تا حد ممکن قابلیت‌هایت سفارشی‌سازی مختلف دهید (رنگ، سایز، طرح و غیره).
  • قالب و تمپلت: برای جلوگیری از مشکلات ثانویه قالب و تمپلت‌هایی را برای دانلود قرار دهید تا مشتریان بر اساس آنها طراحی کنند (در قالب‌های Ps، Ai و غیره).
  • تصاویر باکیفیت: برای معرفی محصولات خود از تصاویر باکیفیت و ترجیحاً با بک‌گراند سفید یا ساده استفاده کنید.
  • نظرات و مشتریان برجسته: برای جلب اعتماد، نظرات مشتریان سابق خود را در سایت درج کرده و در صورت دارابودن مشتریان برجسته، در سایت به آن اشاره کنید.
  • ویژگی‌های برتر: اگر ویژگی‌هایی دارید که شما را  نسبت به سایر رقبا برتر می‌کند حتماً آن را برجسته کنید، به‌عنوان‌مثال تحویل سفارش در مدت کوتاه.
  • پیش‌نمایش محصول: امکان پیش‌نمایش محصول نهایی را پس از آپلود فایل یا سفارشی‌سازی محصول تهیه کنید.
  • استعلام قیمت: هزینهٔ خدمات خود را درج کنید و یا امکان استعلام قیمت پس از سفارشی‌سازی را مهیا کنید.
  • کاربری آسان: با دسته‌بندی مناسب و طراحی مینیمال تا حد ممکن از سردرگمی کاربر جلوگیری کنید.
  • شفاف‌سازی: در مورد تک‌تک محصولات خود صحبت کنید و به سؤالات رایج مشتریان پاسخ دهید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جعبه سازی ریناس
جعبه سازی ریناس
11 ماه قبل
در انتظار تایید

شرکت ریناس پک، متخصص در حوزه جعبه سازی و کارتن سازی یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ایده پردازان ریناس می باشد. فعالیت این شرکت بصورت تخصصی در حوزه بسته بندی اعم از طراحی، تامین ملزومات بسته بندی، چاپ، برش، وکیوم فرمینگ و … می باشد.

پوریا صبور
مدیر
11 ماه قبل

سپاس از بازخورد شما، وبسایت شما رو بررسی کردیم. به نظر می‌رسد با بتوانیم یک پیشنهادنامه جامع برای توسعه هویت دیجیتال شما ارائه کنیم. چنانچه در این حوزه نیاز به کمک داشتید استودیو خلاقیت داده چین در کنار شما است.