logo wh

رفع فوری مشکل گیرکردن المنتور در صفحه بارگیری

فهرست مطالب

آیا پنل ویرایشگر Elementor شما فریز شده است؟ این خطای بسیار معروف در بارگذاری نشدن Elementor است که باعث می‌شود بسیاری از طراحان وب در ابتدا از Elementor خوششان نیاید. در واقع این یک خطا نیست؛ بلکه یک مشکل ساده محدودیت حافظه وردپرس است.

اما اگر پانل ویجت Elementor در اولین تلاش شما هنگام بارگیری گیر کند، آزاردهنده است. در این مقاله، سریع‌ترین راه‌ها برای رفع گیرکردن Elementor در صفحه بارگذاری را به شما نشان می‌دهیم.

چرا پنل ویرایشگر Elementor مسدود می‌شود

اگر حافظه PHP سایت شما کمتر از حد لازم باشد یا Elementor در تضاد افزونه با موضوع یا افزونه‌های نصب شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد یک پلاگین کش ممکن است باعث اختلال در عملکرد ویجت‌های Elementor شود.
در موارد نادر، این مشکل ممکن است به دلیل اشکال از ارائه‌دهنده هاست شما رخ دهد. اما در ۹۹ درصد مواقع، محدودیت حافظه PHP وردپرس شما مشکل اصلی است. برای حل مشکل Elementor در بارگذاری، فقط باید محدودیت حافظه را افزایش دهید.
می‌توانید اطلاعات سیستم خود را از نظر وردپرس یا سلامت سایت بررسی کنید و باید بتوانید ببینید که سایت شما چقدر حافظه دارد. اگر کمتر یا مساوی ۵۶ مگابایت باشد، خطای بارگذاری قطعاً ناشی از حافظه کم است. شما می‌توانید آن را به‌سادگی با افزایش محدودیت حافظه برای وب‌سایت خود برطرف کنید.
این اصلاح باید کار کند مگر اینکه ایرادهای فنی دیگری در وب‌سایت شما وجود داشته باشد که ممکن است نیاز به بررسی بیشتر در گزارش خطای PHP و بینش سرعت صفحه داشته باشد.
اگر مشکل محدودیت حافظه است، ادامه دهید و روش‌های ذکر شده در زیر را بخوانید تا فوراً آن را حل کنید.

۳ روش رفع خطای Elementor Stuck on Loading

افزایش حافظه PHP سایت شما تنها با ۳ راه‌حل آسان امکان‌پذیر است.

  • Wp-config.php را ویرایش کنید
  • php.ini را ویرایش کنید
  • ویرایش htaccess

اجرای هر ۳ روش آسان است و نیازی به دانش عمیق‌تری از کدنویسی نخواهید داشت. این موارد تنها اصلاحات فنی هستند که نیاز به اجرای دقیق دارند. به‌علاوه، شما فایل‌های کد را ویرایش خواهید کرد، بنابراین به‌جای ویرایشگر متن پیچیده ویندوز از یک ویرایشگر متن بهتر مانند Sublime Text استفاده کنید.

۱. حافظه سایت را با Wp-config. hp افزایش دهید

در اینجا، شما باید دو کار را انجام دهید.

  • محدودیت حافظه را افزایش دهید
  • یک محدودیت زمانی برای اجرا تعیین کنید

ابتدا بیایید حافظه را افزایش دهیم:

مرحله ۱: فایل wp-config را باز کنید

شما باید فایل سایت را از یک سرویس FTP باز کنید و به سند اصلی بروید. در آنجا باید فایل wp-config.php را در دایرکتوری سایت پیدا کنید.

دایرکتوری سایت

اگر سایت را روی یک درایو محلی دارید، می‌توانید مستقیماً فایل‌ها را باز کنید. اما اگر تحت هاست شما است، از مدیر فایل FTP ترجیحی آنها مانند cPanel برای دسترسی به پایگاه داده سایت استفاده کنید.

مرحله ۲: دستور افزودن حافظه را اضافه کنید

حالا این کد را داخل فایل اضافه کرده و ذخیره کنید.
define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘۱۲۸M’);

دوم، محدودیت زمانی حافظه را تنظیم کنید

افزایش محدودیت زمانی حافظه باعث می‌شود اسکریپت سرور برای مدت‌زمان ثابتی قبل از اتمام زمان اجرا شود. به طور پیش‌فرض، مقدار کم است، بنابراین ممکن است یک خطای بازگشتی را در کنار مشکل بارگیری Elementor مشاهده کنید؛ بنابراین، اجازه دهید محدودیت زمانی را با اضافه‌کردن این کد در همان فایل wpconfig.php افزایش دهیم-
set_time_limit(90);

فایل wpconfig.php

۲. حافظه سایت را با php.ini افزایش دهید

روش دوم برای افزایش محدودیت حافظه PHP و بازیابی خطای Elementor not loading ویرایش فایل php.ini است.

برای انجام این کار، وارد cPanel خود شوید و فایل php.ini را از فایل منیجر جستجو کنید.

فایل منیجر

درصورتی‌که فایل را پیدا نکردید می‌توانید در عرض چند ثانیه یک فایل جدید از داشبورد ایجاد کنید.

فقط روی نماد فایل جدید کلیک کنید و نام فایل php.ini را تنظیم کنید و اجازه دهید وردپرس آن را از public_html آدرس‌دهی کند.

 فایل php.ini

حالا روی فایل کلیک راست کرده و روی ویرایش کلیک کنید.

سپس این دو کد را داخل فایل اضافه کرده و ذخیره کنید.
memory_limit = 256M;
max_execution_time = 90;

فایل php.ini

در اینجا، اسکریپت ممکن است به‌درستی کار نکند؛ زیرا هنوز در گزارش آدرس سایت نیست. برای اطمینان از کارکرد آن، از دایرکتوری ریشه cPanel به تنظیمات بروید تا دستورالعمل فایل isapi_ phpini را اضافه کنید.
در تنظیمات، روی “نمایش فایل‌های مخفی” کلیک کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

فایل isapi_ phpini

سپس فایل htaccess را بازکرده و خطوط نشان‌داده‌شده در تصویر زیر را اضافه کنید. سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

فایل htaccess

حالا خطای Elementor گیرکردن در بارگذاری حل خواهد شد.

۳. محدودیت حافظه PHP را با htaccess افزایش دهید

روش سوم این است که فایل htaccess وب‌سایت وردپرس خود را ویرایش کنید. این یکی از پیچیده‌ترین فایل‌هایی است که نباید آن را دست‌کاری کنید مگر اینکه آگاهانه آن را انجام دهید؛ چون هر اشتباهی در اینجا باعث ایجاد خطا در سایت وردپرس شما می‌شود.

فایل htaccess را از دایرکتوری اصلی پیدا کرده و آن را با هر ویرایشگر متنی باز کنید. لوکال یا سی پنل هر دو مناسب هستند.

حالا کد زیر را داخل فایل قرار داده و ذخیره کنید.
php_value memory_limit 256M

فایل htaccess

بارگیری پنل ویجت Elementor ازاین‌پس با موفقیت انجام می‌شود.

سایر دلایل احتمالی خطای بارگذاری ویرایشگر Elementor

اگر مشکل بارگیری پنل ویرایشگر همچنان ادامه دارد، به این معنی است که مشکلات دیگری در وب‌سایت شما وجود دارد. این می‌تواند یک تضاد با افزونه یا مشکلات مربوط به وردپرسی باشد که استفاده می‌کنید.

در این صورت باید به‌صورت دستی تمام افزونه‌ها را به جز Elementor غیرفعال کنید و مشکل را پیدا کنید. هنگامی که پلاگین معیوب را پیدا کردید، یا از پشتیبانی آن برای رفع مشکل استفاده کنید یا اگر رفع نشد آن را غیرفعال نگه دارید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با پشتیبانی داده چین تماس بگیرید یا از خدمات پشتیبانی وردپرس استفاده کنید تا بتوانیم موضوع را بررسی کنیم.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x