logo wh

بهترین افزونه‌های گالری وردپرس در سال ۲۰۲۲

فهرست مطالب

بهترین افزونه‌های گالری وردپرس در سال ۲۰۲۲ امکان نمایش تصاویر یا حتی ویدئوها را در وب‌سایت خود به‌صورت پویا فراهم می‌کنند. همچنین فراتر از بلوک داخلی گالری وردپرس، افزونه‌های گالری به شما این امکان را می‌دهند که گالری‌هایی قابل تنظیم برای وب‌سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

حال اگر به دنبال بهترین افزونه گالری وردپرس برای سال ۲۰۲۲ هستید، جستجوی همه گزینه‌ها برای یافتن افزونه‌ای که متناسب نیازهای شما باشد می‌تواند کار دشواری باشد. همچنین ممکن است نیاز به کمک داشته باشید تا بدانید هنگام انتخاب افزونه گالری وردپرس به دنبال چه چیزی باشید. در اینجا، ما بهترین افزونه‌های گالری وردپرس در سال ۲۰۲۲ بررسی می‌کنیم و درعین‌حال کمک می‌کنیم تا بدانید چه ویژگی‌هایی را باید هنگام انتخاب یک افزونه گالری برای سایت وردپرس خود در نظر بگیرید.

افزونه گالری وردپرس چیست؟

هرچند روند طراحی وب‌سایت همیشه در حال تغییر است، اما گالری‌ها همیشه راهی عالی برای نمایش تصاویر و ویدئوها برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما ارائه می‌دهند. افزونه گالری وردپرس به شما امکان می‌دهد گالری‌های پویا برای عکس یا ویدئو در وب‌سایت وردپرس خود ایجاد کنید.

با یک گالری، کاربران می‌توانند گرافیک، تصاویر و ویدئوهایتان را به روشی تعاملی‌تر مشاهده کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک عکاس هستید یا می‌خواهید محصولات خود را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارید، یک افزونه گالری وردپرس می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. علاوه‌برآن شما می‌توانید طرحتان را مطابق باسلیقهٔ خود شخصی‌سازی کنید.

روند کار بیشتر افزونه‌های گالری وردپرس بدین صورت است که به شما اجازه می‌دهند تصاویر و ویدئوهایتان را در کتابخانهٔ رسانه وردپرس خود آپلود کنید یا  از یک رسانه خارجی میزبان برای ساخت یک گالری استفاده کنید. اما گالری وردپرس به شما کمک می‌کند تا گالری‌های اصلیتان را بدون نیاز به افزونه‌ای جداگانه ایجاد کنید.

افزونه گالری وردپرس

۵ ویژگی که باید در افزونه گالری وردپرس جستجو کنید

باتوجه‌به تعداد زیاد افزونه‌های گالری موجود در بازار، تشخیص افزونه‌های خوب از میان دیگر افزونه‌های غیرمفید، دشوار است. در این راستا چند ویژگی برای شما آورده‌ایم که باید هنگام انتخاب افزونه گالری وردپرس به دنبال آنها باشید.

۱. پشتیبانی لایت باکس

حتی اگر نمی‌دانید لایت باکس چیست، به‌احتمال زیاد از آن استفاده کرده‌اید. لایت باکس زمانی است که روی یک تصویر کلیک می‌کنید و در یک کادری باز می‌شود که در مرکز صفحه شما قرار دارد، بدون پس‌زمینه.

۲. پشتیبانی از عکس و فیلم

ازآنجایی‌که ویدئو هر روز بیشتر و بیشتر محبوب می‌شود، احتمال زیادی هست که شما به‌عنوان یک تولیدکنندهٔ محتوا به‌زودی با ویدئو سروکار پیدا کنید. به همین دلیل یافتن یک افزونه گالری وردپرس که غیر از عکس از ویدئو هم پشتیبانی می‌کند بسیار مهم است تا مطمئن شوید که در آینده نیازی به پیداکردن راه‌حل‌ برای آن نیستید.

۳. انیمیشن و افکت‌ها

تصاویر باید جذاب باشند. همان‌طور که کاربرانتان در گالری شما اسکرول می‌کنند، باید توجهشان با انیمیشن‌ها و افکت‌های ظریف و درعین‌حال شیک جلب شود. این می‌تواند به برجسته شدن گالری شما کمک کند تا از یک صفحهٔ خسته‌کننده به یک صفحهٔ جالب تبدیل شوند.

۴. پاسخگویی

با استاندارد شدن گوشی‌های هوشمند و بالارفتن ترافیک بازدیدکنندگان سایت از طریق تلفن همراه، بسیار مهم است که گالری‌های وب‌سایتتان در دستگاه تلفن همراه نیز به‌خوبی کار کند زیرا اسکرول افقی در یک دستگاه کوچک‌تر سرگرم‌کننده نیست و به‌سرعت بازدیدکنندگان را از تعامل با گالری شما منصرف می‌کند.

۵. دموها و قالب‌ها

شروع به ایجاد یک گالری می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد؛ بنابراین به دنبال آن دسته از افزونه‌های گالری وردپرسی باشید که شامل قالب‌های نمونه و دمو های واردکردنی هستند. این نقاط پرش می‌توانند برای صرفه‌جویی در وقت شما مفید باشد.

بهترین افزونه‌های گالری وردپرس

برای کمک در انتخاب بهترین افزونه گالری وردپرس برای شما، چندین افزونه را آزمایش کردیم تا ویژگی‌های هرکدام را از ساده تا پیچیده برجسته کنیم. هر افزونه‌ای که توضیح خواهیم داد شامل اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، مزایا، معایب آن و حکم نهایی ما است.

۱. Kadence Advanced Gallery

با گالری پیشرفته Kadence، می‌توانید گالری‌های عکس، اسکرول و اسلایدرهای خیره‌کنندهٔ وردپرس ایجاد کنید! از چهار مکان اختیاری کپشن که هرکدام دارای گزینه‌هایی برای استایل دادن به فونت، پس‌زمینه و غیره هستند لذت ببرید. هر یک از استایل‌های گالری شامل تنظیمات فیلترهای عکس، border-radius، box shadows و موارد دیگر است! شما می‌توانید هر تصویر را به یک لینک سفارشی در صفحه یا وب‌سایت دیگری تبدیل کنید، یا می‌توانید به‌راحتی یک لایت باکس داخلی را فعال کنید. بعلاوه می‌توانید انتخاب کنید که از چه سایز تصویری برای تصاویر بندانگشتی و لایت باکس خود جهت عملکرد نهایی استفاده کنید. گالری پیشرفته Kadence بهترین بلوک گالری برای وردپرس است.

Kadence Advanced Gallery

مزایای گالری پیشرفتهٔ  Kadence

گالری پیشرفتهٔ Kadence دارای چندین مزیت است. می‌توانید اندازه تصویر بندانگشتی را که می‌خواهید به‌عنوان سایز پایه استفاده کنید، انتخاب کنید و آن همچنان همه کدهای لازم برای وضوح صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را ارائه می‌دهد. به طور مشابه، اگر لایت باکس را روشن کنید، می‌توانید اندازه تصویری که به آن پیوند می‌دهد تعریف کنید و به شما امکان می‌دهد به سایز یک تصویر بزرگ، اما نه کامل، پیوند دهید. صفحه شما در حین بارگذاری تصاویر نمی‌پرد و تکان نمی‌خورد اما بارگذاری آن بسیار روان است. این برای بارگذاری آهستهٔ تصاویر گالری عالی است، زیرا سایت شما را سریع و مشاهدهٔ بارگذاری را زیبا می‌کند. نکتهٔ دیگر این است که جاوا اسکریپت که اسلایدر را تقویت می‌کند هرگز در سایت شما بارگذاری نمی‌شود.

علاوه بر این، گالری پیشرفته Kadence دارای پنج گالری در یک است. در تنظیمات گالری، می‌توانید چهار گزینه مختلف را برای نحوه نمایش کپشن‌ها انتخاب کرده یا آنها را به‌طورکلی پنهان کنید. تنظیمات زیرنویس شامل گزینه‌هایی برای اندازه قلم، رنگ، خانواده فونت و موارد دیگر است. همچنین می‌توانید پیوندهای تصویری سفارشی را برای تصاویر خود تنظیم کنید و در حال حاضر هفت افکت فیلتر داخلی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. در نهایت باید گفت استفاده از گالری پیشرفتهٔ Kadence آسان است، بنابراین می‌توانید گالری‌های خیره‌کننده‌ای را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کرد و اعتماد کنید که یک گزینهٔ عالی برای وب‌سایت شما است. (۵ ستاره)

گالری Envira که در اصل محصولی از تیم Awesome Motive (شرکتی که محصولاتی مانند WPForms، OptinMonster و غیره را تولید می‌کند) است، در سال ۲۰۱۸ توسط ناتان سینگ خریداری شد. انویرا در واقع یک افزونهٔ گالری با ویژگی‌هایی غنی برای وردپرس است. هرچند به نظر نمی‌رسد که از زمانی که تیم Awesome Motive آن را فروخته است، محبوبیتش را حفظ کرده باشد. امروزه این گالری دارای بیش از ۱۰۰۰۰۰ نصب فعال در WordPress.org است. (۴.۷ ستاره)

مزایای گالری Envira

گالری Envira هرآنچه را که در یک افزونه گالری نیاز دارید را دارد و یکی از بهترین گالری سازها را در فضای وردپرس دارد. این افزونه یک سازنده بصری و آسان برای استفاده دارد که ایجاد گالری کورد نظر شما را ساده می‌کند. جدا از آن، همان‌طور که انتظار دارید، گالری Envira کاملاً پاسخگوست و در رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و موبایل‌ها عالی عمل می‌کند و از لحاظ SEO بهینه‌سازی شده است تا به تقویت گالری و تصاویر شما در نتایج جستجو کمک کند.

معایب گالری  Envira

گالری Envira مانند بسیاری از افزونه‌ها یک افزونه فریمیوم است. این بدان معنی است که یک نسخه رایگان با ویژگی‌های محدود و یک نسخه پولی برتر برای آن موجود است. اما قسمت بد ماجرا آن است که صفحه‌بندی حتی در طرح اولیهٔ پولی موجود نیست، بنابراین باید به طرح بعدی بروید؛ بنابراین هرچند این یک پلاگین عالی است اما به‌احتمال زیاد به یک طرح پروی آن نیاز خواهید داشت.

 NextGEN Gallery یک افزونه گالری وردپرس freemium است که توسط تیم Imagely توسعه داده شده است. این پلاگین یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌های گالری وردپرس است که در ابتدا در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. امروزه این گالری بیش از ۶۰۰۰۰۰ نصب فعال دارد و بیش از ۳۰۰۰ رتبه‌بندی ۵ ستاره دارد. بااین‌حال، همه چیز با گالری NextGEN عالی نیست.  (1 ستاره)

مزایای گالری  NextGEN

مزیت اصلی NextGEN Gallery این است که برای افزونه گالری وردپرس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. به لطف استفاده از ترنزینت‌ها که به ذخیرهٔ داده‌ها در پایگاه‌داده وردپرس کمک می‌کند، این افزونه زمان بارگذاری را سرعت می‌بخشد. جدا از آن، در خارج از باکس، NextGen دارای سه نوع گالری اصلی از جمله تصویر بندانگشتی، نمایش اسلاید و مرورگر تصویر است. نسخه حرفه‌ای گالری NextGEN حتی دارای پشتیبانی تجارت الکترونیک برای فروش تصاویر نیز هست که استفاده از آن بسیار آسان بوده و یک راه عالی برای کسب درآمد اضافی از سرگرمی شما (افزایش درآمد به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای) است.

معایب گالری   NextGEN

اشکال اصلی گالری NextGEN این است که از تصاویر WebP پشتیبانی نمی‌کند.درحالی‌که تصاویر آنلاین WebP به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به استاندارد صنعتی هستند؛ بنابراین باید مطمئن شوید که حتماً از نوع فایل تصویری PNG یا JPG استفاده می‌کنید.

NextGEN Gallery

۴. FooGallery

FooGallery یک افزونه گالری وردپرس با کاربری آسان است که توسط تیم FooPlugins ایجاد شده است. نام FooPlugins ممکن است به نظر شما آشنا برسد زیرا آدام وارنر که اکنون در GoDaddy کار می‌کند، یکی از بنیان‌گذاران FooPlugins بود. بد نیست بدانید این افزونه محبوبیت زیادی به دست آورده و اکنون بیش از ۲۰۰۰۰۰ نصب فعال دارد. (۵ ستاره)

مزایای FooGallery

FooGallery با صفحه‌بندی ساده، ظاهر مینیمالیستی زیبایی دارد. همچنین دارای یک امتیاز بزرگ در بارگذاری لیزی است تا اطمینان حاصل شود که گالری‌های شما در سریع‌ترین حالت ممکن بارگیری می‌شوند. بااین‌حال بهترین ویژگی آن پشتیبانی ویدئویی است که نمایش ویدئوها را در گالری شما آسان می‌کند. این افزونه از صفحه‌بندی نیز پشتیبانی می‌کند و اسکرول بی‌نهایت را در دسترس شما قرار می‌دهد.

علاوه‌بر‌آن شش قالب گالری وجود دارد که شروع کار را برای شما سریع و آسان می‌کنند:

  • گالری عکس ریسپانسیو
  • گالری نمایشگر تصویر
  • گالری کاشی‌کاری
  • نمونه کارهای ساده
  • گالری تراز شده
  • گالری بندانگشتی تکی

سخن پایانی

برای کمک به شما در انتخاب بهترین افزونه گالری وردپرس و صرفه‌جویی در زمان، ما به‌تفصیل به معرفی چهار افزونه گالری وردپرس پرداختیم. در نهایت مهم نیست کدام گزینه را انتخاب کنید، چون درهرصورت تصمیم خوبی گرفته‌اید. اما اگر بودجه کمی دارید یا تازه شروع به کار کرده‌اید، FooGallery برای شما عالی است و به شما کمک می‌کند گالری وردپرس خود را قبل از اینکه متوجه شوید اجرا کنید. ولی برای داشتن امکانات بیشتر Kadence Blocks کمک می‌کند تا نسل بعدی سایت‌های وردپرس را با ویرایشگر بلاک بسازید.

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x