logo wh

مقایسهٔ ۱۲  تا از بهترین افزونه‌های کش وردپرس در ۲۰۲۲

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید سرعت وب‌سایت وردپرسی خود را افزایش دهید، استفاده از افزونه‌ی کش در وب‌سایت شما یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از بارگذاری سریع‌تر سایت شما است. از نظر آماری، تقریباً نیمی از مخاطبان وب‌سایت شما انتظار دارند که سایت شما در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود؛ بنابراین جای تعجب نیست که گوگل همچنان بر سرعت سایت در الگوریتم جستجوی خود تأکید می‌کند و هرچه سرعت صفحه بیشتر باشد، رتبه جستجوی شما بهتر است و می‌توانید ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین افزونه‌های کش وردپرس را برای افزایش سرعت سایت با شما به اشتراک بگذاریم، اما ابتدا بیایید در مورد اینکه کش کردن چیست و مزایای استفاده از افزونه کش بیاموزیم.

چرا به افزونه کش وردپرس نیاز دارید؟

کش مجموعه‌ای از داده‌ها است که به طور موقت برای بارگیری سریع رایانه‌ها، مرورگرها و برنامه‌ها ذخیره می‌شود. با کمک یک افزونه کش، می‌توانید کش را در سایت وردپرس خود نیز فعال کنید. این افزونه صفحات ایستای HTML  وب‌سایت شما را تولید کرده و در سرور شما ذخیره می‌کند.

بنابراین، هر بار که کاربر سعی می‌کند به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کند، افزونه کش شما به‌جای پردازش اسکریپت‌های نسبتاً سنگین PHP وردپرس، صفحه HTML سبک‌تر را ارائه می‌دهد. این باعث بهبود زمان بارگذاری صفحه و عملکرد کلی سایت شما می‌شود. همچنین می‌توانید از افزونه‌های کش برای موارد زیر استفاده کنید:

  • سرعت وب‌سایت خود را افزایش و کاهش زمان بارگذاری صفحه
  • بهبود تجربهٔ کاربری و تبدیل‌ها (زیرا همه چیز سریع‌تر و روان‌تر کار می‌کند)
  • افزایش رتبه‌بندی سئو از طریق بارگذاری سریع سایت

هنگامی که یک افزونه کش را در سایت خود راه‌اندازی کردید، تمام کارهای فنی را خودش انجام می‌دهد و شما فقط کافی است روی چند دکمه کلیک کنید تا سایتتان فوق‌العاده سریع‌تر شود. با این اوصاف، بیایید به معرفی بهترین افزونه‌های کش برای وردپرس بررسی کنیم.

بهترین افزونه‌های کش

۱. WP Rocket: محبوب‌ترین افزونه کش پریمیوم

 WP Rocket محبوب‌ترین افزونه کش ممتاز برای وردپرس است. سهولت پیکربندی چیزی است که WP Rocket را از رقبای خود متمایز می‌کند و بلافاصله پس از فعال‌کردن افزونه، کش صفحه فعال می‌شود. همچنین این افزونه دارای ویژگی و عملکرد پیشرفته است. کراولر (خزنده) آن به طور خودکار صفحات وردپرس شما را برای ایجاد کش بررسی می‌کند. همچنین دارای تنظیمات کش از پیش تعیین شده مانند فشرده‌سازی Gzip، کش صفحه و بارگذاری پیش از کش است.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد WP Rocket، قابلیت بارگذاری lazy (آهسته) است. با این کار، تصاویر و رسانه‌های موجود در وب‌سایت شما تنها زمانی بارگذاری می‌شوند که بازدیدکننده روی آنها اسکرول کند. این به افزایش سرعت و عملکرد بیشتر سایت شما کمک می‌کند. از طرفی این افزونه برای سایت‌های تجارت الکترونیک بهینه شده است، بنابراین صفحات مهمی مانند پرداخت و حساب کاربری من را از کش حذف می‌کند. این کار تضمین می‌کند که هیچ تداخلی در روند خرید فروشگاه شما وجود ندارد.

نکات برجسته:

  • راه‌اندازی و استفادهٔ آسان
  • بهینه‌سازی پایگاه‌ داده وردپرس
  • ابزارهای مناسب برای توسعه‌دهندگان
  • کوچک سازی (Minification) و الحاق (concatenation)
  • کوچک‌سازی (Minify) فایل‌های HTML، جاوا اسکریپت و CSS
  • Object caching و بارگذاری اولیه
  • سازگار با تم‌ها و پلاگین‌های اصلی

۲. WP-Optimize: پلاگین همه‌کارهٔ بهینه‌سازی وردپرس

WP-Optimize یک افزونه کش فریمیوم است که توسط سازندگان افزونهٔ بی‌نظیر UpdraftPlus ایجاد شده است. این پلاگین با بیش از ۱ میلیون نصب فعال، یکی از محبوب‌ترین‌های بازار است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا سرعت سایت وردپرس خود را با تمیزکردن پایگاه‌داده، فشرده‌سازی تصاویر و ذخیره‌سازی صفحات خود افزایش دهید.

با ویژگی کش ساده و درعین‌حال قدرتمند آن، می‌توانید به طور خودکار زمانی که کاربر از هر صفحه یا پستی در سایت شما بازدید می‌کند، کش ایجاد کنید. بسیاری از ویژگی‌های مفید مانند کش پیش بارگیری، کش  دستگاه خاص و ذخیره‌سازی کش مرورگر را ارائه می‌دهد.

 WP-Optimize به شما کمک می‌کند تا پایگاه‌داده وب‌سایت خود را با حذف تمام داده‌های غیرضروری مانند ویرایش‌های پست، نظرات حذف شده یا هرزنامه و موارد دیگر را بهینه‌سازی کنید. همچنین دارای یک ابزار فشرده‌سازی تصویر است که با تبدیل تصاویر بزرگ به فایل‌های فشرده، منابع سرور را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و زمان بارگذاری صفحه را بهبود می‌بخشد. نسخه پریمیوم این افزونه به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های بیشتری مانند پشتیبانی چند سایتی، بارگذاری لیزی و پشتیبانی مشتری اولویت را می‌دهد.

نکات برجسته:

  • فشرده‌سازی تصویر بالک (Bulk) و با اتلاف (Lossy)
  • CSS و JAVASCRIPT را کوچک و ترکیب کنید
  • فشرده‌سازی Gzip برای کاهش سرعت بارگذاری سایت
  • فونت‌های گوگل و بهینه‌سازی فونت عالی
  • مناسب کاربران مبتدی و پیشرفته

۳. SG Optimizer: افزونه کش رایگان وردپرس توسط  SiteGround

SG Optimizer

 SiteGround یک سرویس میزبانی وب محبوب است که یک افزونه کش رایگان به نام SG optimizer ارائه می‌دهد. این افزونه برای اتصال سایت وردپرس شما با سرویس پرفورمنس SiteGround ساخته شده است؛ بنابراین، شایان ‌ذکر است که این افزونه تنها در صورتی کار می‌کند که وب سایت خود را با SiteGround میزبانی کرده باشید، زیرا با هیچ هاست دیگری کار نخواهد کرد.

SG Optimizer به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را با پیکربندی کش پویا، کش مبتنی بر فایل و Memcached بهبود بخشید. همچنین می‌توان پاک‌سازی خودکار کش را فعال یا غیرفعال کنید و URLها را از کش (حافظهٔ پنهان) حذف کنید. از طرفی به شما این امکان را می‌دهد که صفحات وب خود را برای بررسی اینکه به‌درستی کش شده‌اند، تست کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد تصاویر را به‌صورت انبوه یا جداگانه بهینه کنید و به سایت شما کمک می‌کند سریع‌تر بارگذاری شود و در موتورهای جستجو رتبهٔ خوبی پیدا کند.

نکات برجسته:

  • قوانین کش مرورگر
  • کوچک‌سازی منابع HTML ،  JS و  CSS
  • از فشرده‌سازی Gzip پشتیبانی می‌کند
  • بهینه‌سازی تصویر WebP
  • صفحه تست سرعت برای بررسی عملکرد سایت شما

۴. WP Super Cache: افزونهٔ کش از  WordPress.com

WP Super Cache یکی دیگر از افزونه‌های کش محبوب وردپرس است که بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد و توسط Automattic، همان تیمی که در پشت WordPress.com، WooCommerce و غیره قرار دارد، اجرا می‌شود. این افزونه به شما کمک می‌کند فایل‌های HTML ایستا را از وبلاگ پویای وردپرس خود تولید کنید. پس از پردازش اسکریپت‌های سنگین PHP وردپرس در سایت شما، این پلاگین فایل ایستای HTML را در اختیار اکثر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قرار می‌دهد.

WP Super Cache سه حالت کش ارائه می‌دهد. حالت اول که حالت ساده نامیده می‌شود، توصیه‌شده‌ترین روش برای ذخیرهٔ فایل است. با این کار، نیازی به ویرایش فایل‌های PHP نخواهید داشت و فایل .htaccess شما نیازی به پیکربندی ندارد. شما همچنین حالت Expert را دریافت می‌کنید که سریع‌ترین روش کش برای ارائه فایل‌های سوپر کش HTML به کاربران است البته از شما می‌خواهد که فایل‌های .htaccess خود را تغییر دهید و در نهایت روشی وجود دارد که برای کش کردن صفحات برای کاربران شناخته شده (کسانی که وارد سایت شما می‌شوند، نظر می‌گذارند و غیره) استفاده می‌شود. اگرچه این انعطاف‌پذیرترین روش ذخیره‌سازی است، اما در مقایسه با روش‌های دیگر کمی کندتر است.

نکات برجسته:

  • مناسب کاربران مبتدی
  • قابلیت بازسازی کش
  • جمع‌آوری زباله (Garbage collection) برای پاک‌کردن فایل‌های قدیمی و بهینه‌سازی سایت
  • ادغام با سرویس شبکهٔ تحویل محتوا (CDN)

۵. W3 Total Cache: افزونه کش وردپرس برای توسعه‌دهندگان

W3 Total Cache

 W3 Total Cache یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های کش برای وردپرس است که عملکرد سرور شما را با ذخیره کردن تمام جنبه‌های سایت شما بهبود می‌بخشد و همچنین یکپارچه‌سازی شبکهٔ تحویل محتوا را ارائه می‌دهد. این افزونه توسط شرکت‌ها و نشریات بی‌شماری مانند AT&T، MattCutts.com،  Mashable.com استفاده و توصیه شده است.

چه سایت شما روی یک شبکهٔ مشترک یا یک سرور اختصاصی میزبانی شود، W3 Total Cache برای بهبود عملکرد سرور و کاهش زمان بارگذاری صفحهٔ شما مفید است. از طرفی توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که این افزونه می‌تواند تا ۸۰ درصد استفاده از پهنای باند را از طریق کوچک‌سازی، فرایند کاهش اندازهٔ HTML، CSS، جاوا اسکریپت و فیدهای شما بدون تأثیر منفی، کاهش دهد. در نهایت باید گفت این افزونه از Google Accelerated Mobile Pages (AMP) و Secure Socket Layer (SSL) پشتیبانی می‌کند.

نکات برجسته:

  • بهبود ۱۰ برابری در عملکرد کلی سایت
  • یکپارچه‌سازی شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • بهبود عملکرد وب سرور
  • تحمل دوره‌های ترافیکی بالا

۶. WP Fastest Cache: افزونهٔ کش ساده برای وردپرس

 WP Fastest Cache با تنظیمات پیکربندی کمتری برای کش وردپرس ارائه می‌شود که همین آن را به یکی از ساده‌ترین افزونه‌های کش موجود در مخزن رسمی افزونه‌های وردپرس تبدیل می‌کند. این پلاگین درست مانند هر افزونهٔ کش دیگری، فایل‌های HTML ایستا را از سایت پویای وردپرس شما ایجاد می‌کند و هر زمان که کاربران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، نسخه ذخیره‌شدهٔ صفحات وب را که سریع‌تر بارگذاری می‌شود، ارائه می‌دهد.

برای کاهش حجم فایل‌ها، این افزونه فایل‌های HTML و CSS را کوچک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که ایموجی‌ها را در سایتتان غیرفعال کنید. این پلاگین به طور مؤثری کش مرورگر وردپرس را برای کاهش زمان بارگذاری صفحه برای بازدیدکنندگان تکراری و یکی کردن فایل‌های CSS اجرا می‌کند تا تعداد رفت‌وآمدهای HTTP را کاهش دهد.

نسخه پریمیوم این افزونه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری جهت افزایش سرعت صفحهٔ شما است، مانند بهینه‌سازی تصویر، پاک‌سازی پایگاه‌داده، کش موبایل و موارد دیگر؛ بنابراین می‌توانید پس از نصب افزونه رایگان WP Fastest Cache ، نسخه پریمیوم آن را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود خریداری کنید.

نکات برجسته:

  • کنترل مدیریت برای حذف فایل‌های کش
  • فعال یا غیرفعال‌کردن گزینه کش برای دستگاه‌های تلفن همراه
  • پشتیبانی از SSL و  CDN
  • پیش بارگیری (Preload) کش و پاکسازی کش WP-CLI

۷. Comet Cache: افزونهٔ کش رایگان وردپرس

Comet Cache

Comet Cache یکی دیگر از پلاگین‌های کش محبوب با بیش از ۵۰۰۰۰ نصب فعال است که برخلاف سایر پلاگین‌های کش، دارای قابلیت کش کاربرانی است که وارد سیستم شده‌اند؛ بنابراین اگر یک سایت عضویت، سایت تجارت الکترونیک یا هر سایت دیگری را اجرا می‌کنید که کاربران ملزم به ثبت‌نام هستند، Comet Cache یک افزونه ضروری برای شماست.

این افزونه از کش مرورگر وردپرس با سرور آپاچی استفاده می‌کند، یعنی می‌توانید سرعت صفحه را با اجتناب از رفت‌وبرگشت‌های متعدد بین سرور و مرورگر افزایش دهید. همچنین می‌توانید تمام فایل‌های کش شده در سایت خود را از شبکه تحویل محتوا (CDN) موردنظر خود ارائه دهید. این پلاگین از شبکه‌های CDN محبوب مانند CloudFront، MaxCDN و غیره پشتیبانی می‌کند.

Comet Cache برای جلوگیری از ایجاد نسخه جدیدی از کش درحالی‌که سرور شما مشغول است، بارگذاری سرورتان را نظارت می‌کند و به طور موقت انقضای کش را غیرفعال می‌کند. این افزونه همچنین آمار کش را به شما نشان می‌دهد و به شما کمک کند تا از وضعیت کش سایت خود اطلاعاتی کسب کنید.

نکات برجسته:

  • کنترل پاکسازی خودکار کش
  • متناسب با توسعه‌دهنده
  • سازگاری WP-CLI
  • پیکربندی ساده و به‌خوبی مستند شده

۸. Cache Enabler: بهترین افزونه کش وردپرس کم‌حجم

 Cache Enabler by KeyCDN یک افزونه کش کم‌حجم است که یک فایل HTML ایستا از سایت شما ایجاد کرده و در صورت درخواست به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما ارائه می‌کند. این افزونه به حداقل پیکربندی نیاز دارد ولی درعین‌حال با تمام ویژگی‌های مهمی که از یک افزونهٔ کش نیاز دارید، ارائه می‌شود.

برخلاف اکثر افزونه‌های رایگان کش وردپرس، Cache Enabler مستندات و آموزش‌های گسترده‌ای از جمله اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهایی را ارائه می‌کند که در کشف ویژگی‌های و جنبه‌های مختلف کش وردپرس، شما راهنمایی می‌کند.

لازم به ذکر است که بهتر است از هیچ تم یا افزونه مخصوص موبایل که طرح‌بندی‌های متفاوتی را برای کاربران موبایل و دسکتاپ نشان می‌دهند همراه با Cache Enabler استفاده نکنید، زیرا در این صورت کش را دور زده و بی‌فایده اش می‌کند.

نکات برجسته:

  • موتور کش سریع و کارآمد
  • پاک‌سازی کش هوشمند خودکار
  • پاک‌سازی کش دستی
  • پاک‌سازی کش  WP-CLI
  • با سایر پلاگین‌های شخص ثالث به‌خوبی کار می‌کند

۹. Hummingbird: افزونه بهینه‌سازی سرعت فریمیوم

Comet Cache

Hummingbird یکی دیگر از افزونه‌های کش قدرتمند برای وردپرس است که توسط WPMU DEV ، همان افرادی که پلاگین بهینه‌سازی تصویر Smush را ایجاد کردند، توسعه‌یافته است. پس از راه‌اندازی، این افزونه وب‌سایت شما را اسکن می‌کند و آنچه که باعث کاهش سرعت آن شده را پیدا کرده و تنها با یک کلیک، راه‌حل‌هایی برای افزایش عملکرد سایتتان به شما ارائه می‌کند. این کار نمرهٔ شما را در ابزارهای تست عملکرد مانند Google PageSpeed، GTmetrix و Pingdom بهبود می‌بخشد.

با Hummingbird ، به ویژگی‌های کش در سطح جهانی دسترسی خواهید داشت که شامل کش تمام صفحه، مرورگر و گراواتار می‌شود. همچنین مجموعه کاملی از ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید و تجربه مرور سریع‌تری را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. به‌غیراز آن، گزینه‌هایی را نیز برای فشرده‌سازی فایل، کوچک‌سازی CSS و JS و بارگذاری آهسته در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکات برجسته:

  • فشرده‌سازی فایل  Gzip
  • داشبورد گزارش عملکرد
  • ادغام داخلی Cloudflare
  • بهینه‌سازی تصویر با افزونه Smush

۱۰. Hyper Cache: کش وردپرس رایگان

 Hyper Cache یک افزونه کش است که صرفاً به زبان PHP نوشته شده است که هم می‌تواند در محیط‌های میزبانی ارزان‌قیمت و هم در سرورهای پیشرفته استفاده شود. فعال‌کردن این افزونه آسان است زیرا با مجموعه‌ای از مقادیر پیش‌فرض کار می‌کند. هایپر کش دارای یک گزینه سوئیچ تم موبایل است که به شما امکان می‌دهد حتی اگر از طرح‌بندی‌های مختلف برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ استفاده می‌کنید، کش را فعال کنید. این گزینه هنگامی که از یک تم ریسپانسیو در سایت خود استفاده می کنید یا به فرمت های تبلیغاتی متفاوتی برای دستگاه های مختلف نیاز دارید، به کار می‌آید.

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد Hyper Cache توانایی آن در ارائه صفحات ذخیره شده در کش به نویسندگان نظرات است. البته در صورت تمایل می‌توانید ارائه صفحات ذخیره‌شده در کش را برای نویسندگان نظرات غیرفعال کنید.

نکات برجسته:

  • کش دوگانه برای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل
  • پشتیبانی CDN و HTTPS آماده
  • سازگاری با افزونه‌های انجمن ساز مانند  bbPress  

۱۱. LiteSpeed Cache: بهترین پلاگین همه‌کارهٔ تسریع سایت

LiteSpeed Cache

LiteSpeed Cache یک افزونه رایگان برای سایت‌های وردپرسی است که دارای یک کش انحصاری در سطح سرور و بسیاری از ویژگی‌های بهینه‌سازی سایت برای کاهش زمان بارگذاری صفحه است. همچنین می‌توانید تنظیمات خود را از سایر افزونه‌های کش وارد یا صادر کنید، بنابراین انتقال به این افزونه بسیار آسان است. علاوه بر کش، این افزونه ویژگی‌های بهینه‌سازی تصویر داخلی و بارگذاری آهسته را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تصاویر سایت خود را برای سرعت و عملکرد بهتر سایت بهینه کنید

نکات برجسته:

  • پشتیبانی CDN چندگانه
  • پشتیبانی از فرمت تصویر WebP
  • بهینه‌سازی امتیاز PageSpeed
  • Cloudflare API
  • پشتیبانی از Single Site و Multisite (شبکه)

۱۲. Autoptimize: سازگارترین افزونهٔ کش

Autoptimize یک افزونه کش وردپرس رایگان و عالی است که بهینه‌سازی سرعت را برای شما بسیار آسان می‌کند. این برنامه دارای یک API گسترده است که به شما امکان می‌دهد افزونه را متناسب با نیازهای خاص سایت خود تنظیم کنید. این پلاگین همهٔ اسکریپت‌ها و سبک‌های سایت شما را جمع کرده و آنها را کوچک و فشرده می‌کند. سپس هدرهای منقضی را اضافه و آنها را در کش نگه می‌دارد، استایل‌ها را به سر صفحه و اسکریپت‌ها را به پاورقی منتقل می‌کند. همچنین کد HTML وب‌سایت شما را کوچک می‌کند تا سرعت وردپرس شما را بیشتر کند. با فعال این افزونه، صفحات شما با سرعت بالایی، بارگیری می‌شوند.

نکات برجسته:

  • Lazy-load و بهینه‌سازی تصویر
  • سازگاری بی‌عیب‌ونقص با اکثر وب‌سایت‌ها
  • پشتیبانی حرفه‌ای از تنظیمات خودکار

انتخاب بهترین افزونه

وقتی نوبت به انتخاب یک افزونه کش وردپرس برای سایت شما می‌رسد، نمی‌توان یک راه‌حل واحد برای همه تجویز کرد. به‌عنوان‌مثال اگر به افزونه کشی نیاز دارید که پشتیبانی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و به حداقل پیکربندی نیاز دارد، WP Rocket را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از افزونه ذخیره‌سازی SG Optimizer استفاده کنید که برای وب‌سایت‌هایی که در SiteGround میزبانی می‌شوند رایگان است. به طور مشابه، ارائه‌دهندگان میزبانی مانند Bluehost و WP Engine نیز خدمات کش داخلی را به‌صورت رایگان برای کاربران خود ارائه می‌دهند؛ بنابراین انتخاب یک افزونه از میان پلاگین‌هایی که معرفی کردیم بسته به نیازهای شما دارد که امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب بهترین افزونه کش برای وب‌سایت خود کمک کرده باشد و در افزایش سرعت سایت خود موفق باشید برای مشاهده بهترین افزونه‌های وردپرس را در وبسایت داده چین روی لینک کلیک کنید!

به مطالعه و یادگیری ادامه دهید

۲۰ نوع وب‌سایت محبوب در اینترنت

اگر می‌خواهید در فضای آنلاین حضور داشته باشید، داشتن یک وب‌سایت به شما کمک بزرگی می‌کند. برای این منظور شما می‌توانید در سایت‌های محبوبی مانند

همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x