logo wh

باز طراحی وب‌سایت

سایت شما، ویترین کسب‌و‌کارتان در اینترنت است

Website redesign

خدمات باز طراحی وب‌سایت

اینکه الان این متن را می‌خوانید احتمالاً در حال بررسی بازطراحی وبسایت خود هستید. شاید سایت شما قدیمی به نظر می رسد و احساس می کنید زمان تغییر فرا رسیده است، یا شاید مشکلی از ترافیک راکد و کاهش تبدیل مخاطب به مشتری وجود داشته باشد که می خواهید با طراحی مجدد وبسایت با آن مقابله کنید.

علت هرچه که باشد، طبق تجربه ما، طراحی مجدد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، اما – اگر اشتباه انجام شود – می‌تواند آنچه در این سال‌ها برای کسب و کار خود بر بستر دیجیتال توسعه را به کلی نابود کند. این راهنما برای کمک به شما در انجام یک باز طراحی موفق نگاشته شده.

ما بر این باوریم که آنچه برای مشتریان خوب است برای تجارت نیز مفید است و رویکرد اصلی ما در این راهنما این است که  بهترین، ایمن ترین و مؤثرترین راه برای انجام باز طراحی وب سایت، نزدیک شدن به نظر مشتریان است.

باز طراحی وب سایت چه معنی می‌دهد؟

باز طراحی وب سایت یک بازنگری در سطح بالا است که شامل تغییر قابل توجهی از عناصر مانند کد، محتوا، ساختار و تصاویر وب سایت فعلی شما برای ارائه خدمات بهتر به بازدیدکنندگان است. طراحی مجدد وب سایت با کیفیت باعث افزایش درآمد، کاهش  نرخ پرش و بهبود تجربه کاربر (UX) می‌شود.

باز طراحی وب سایت در مقابل به روز رسانی وب سایت

برای درک بهتر باز طراحی وبسایت لازم است مرز آن را با بروز رسانی وبسایت مشخص کنیم. اینکه کاری که انجام می‌دهید به‌عنوان یک طراحی مجدد یا به‌روزرسانی به حساب می‌آید، به تعداد تغییراتی که در طول فرآیند ایجاد می‌کنید و دامنه وسیعی شرایط بستگی دارد:

طراحی مجدد معمولاً به این معنی است که کد و ظاهر بصری یک وب سایت به طور قابل توجهی تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، یک هویت بصری و نام تجاری جدید منتشر می‌شود، صفحات با تغییرات عمده در تجربه کاربری و با استانداردهای UX بازسازی می‌شوند تا ماژول‌ها و عملکردهای جدید را در خود جای دهند، معماری اطلاعات به روز می‌شود، یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) جدید معرفی می‌شود.

زمانی که ساختار اصلی و عملکرد وب سایت تا حد زیادی دست نخورده باقی می ماند و تغییرات جزئی اعمال می شود در واقع به روزرسانی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، ظاهر و احساس سایت با یک پالت رنگی و تایپوگرافی جدید به روز می شود یا تغییرات کوچک UX به قالب‌های صفحه اضافه می شود.

طراحی مجدد و به‌روزرسانی ممکن است در مورد میزان منابع فشرده بودن آنها متفاوت باشد، اما آنها یک ویژگی مشترک دارند: هر دو به طور قابل توجهی بر مشتریان شما و تجربه آنها از وب سایت شما تأثیر خواهند گذاشت . در پایان روز، اینکه کاری را که انجام می‌دهید «بازطراحی» یا «بازسازی» بنامید، بسیار کمتر از نحوه انجام آن در وهله اول اهمیت دارد. و همه چیز با پرسیدن چند سوال شروع می شود:

 

سوالاتی که باید قبل از باز طراحی وب سایت از خود بپرسید

تحقیق بخش مهمی از فرآیند طراحی مجدد وب سایت شما است: این بهترین راه برای یافتن چیزهایی است که کار می کند و نمی کند، و عمیق تر در مورد آنچه مشتریان هدف شما می خواهند و چگونه وب سایت خود را کاربرپسندتر کنید، می باشد. وقتی شروع به فکر کردن در مورد طراحی مجدد (یا به روز رسانی) می کنید، سوالاتی در مورد وب سایت و مشتریان فعلی شما وجود دارد که باید بتوانید به آنها پاسخ دهید:

    • با ارزش ترین صفحات شما در حال حاضر کدامند؟
    • چه کسی به وب سایت شما می آید و چرا؟
    • کدام نیاز مشتری خاص و قابل اندازه گیری توسط وب سایت فعلی برآورده نمی شود؟
    • چه صفحات و عناصری به خوبی کار می کنند؟
    • موفقیت طراحی مجدد را چگونه می‌سنجید؟
     

اگر فوراً پاسخ‌ها را ندارید، وحشت نکنید. ما از بقیه این فصل برای مرتب سازی آنها استفاده می کنیم و به شما کمک می کنیم تا یک استراتژی طراحی مجدد وب سایت ایجاد کنید، بنابراین می توانید مطمئن باشید که طراحی مجدد خود را به دلایل درست انجام می دهید  و  به موثرترین روش به آن نزدیک می شوید.

بدانید با ارزش ترین صفحات وب سایت شما چه هستند

فرآیند طراحی مجدد وب سایت را به عنوان بازسازی خانه در نظر بگیرید. با چرخاندن چکش در جهات تصادفی و کوبیدن دیوارها بدون اینکه قبل از بارگذاری باربر بودن آنها را بررسی کنید، بازسازی را شروع نمی کنید. به همین ترتیب، قبل از شروع به طراحی مجدد، باید یک نقشه واضح از اکوسیستم وب‌سایت خود داشته باشید، وایرفریم‌های خود را بررسی کنید، و بدانید که کدام صفحات باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند در مقایسه با اینکه کدام صفحات را می‌توان خراب کرد و از ابتدا بازسازی کرد.

یک راه برای انجام آن  بررسی رابطه بین ترافیک و تبدیل است. بسته به نحوه اتصال این دو، هر یک از صفحات وب سایت شما در یکی از ۴ دسته احتمالی قرار می گیرد:

صفحات با تبدیل بالا، ترافیک بالا

اینها باارزش ترین و ارزشمندترین صفحات برای کسب و کار شما هستند: هر اشتباهی که در اینجا مرتکب شوید می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد، به همین دلیل است که باید با احتیاط و ۱۰ برابر دقت بیشتری نسبت به هر چیز دیگری که می خواهید در وب سایت خود طراحی مجدد کنید، به آنها برخورد کنید

صفحات تبدیل بالا، ترافیک کم

این صفحات به دلیل تبدیل هایی که منجر به آن می شوند مهم هستند، حتی اگر در حال حاضر ترافیک زیادی نداشته باشند، به این معنی که باید با دقت به طراحی مجدد نزدیک شوید تا چیزی را که قبلاً کار می کند خراب نکنید.

ترافیک بالا، صفحات با تبدیل کم

ترافیک در این صفحات زیاد است، اما چیزی از نظر تبدیل کار نمی کند. طراحی مجدد در حالی که بهبود را در ذهن داشته باشید: با تغییراتی که ایجاد می‌کنید خطر تبدیل را به خطر نمی‌اندازید، بنابراین می‌توانید نسبت به دو دسته قبلی آزمایشی‌تر عمل کنید.

ترافیک کم، صفحات با تبدیل کم

تغییرات این صفحات احتمالاً به دلیل ترافیک کم مورد توجه قرار نخواهند گرفت، و به هر حال شما خطر تبدیل را ندارید. هر آنچه را که می خواهید دوباره طراحی کنید: این صفحات بدون ریسک در سایت شما هستند.

چرا دانستن اهمیت صفحات در باز طراحی سایت مهم است؟

درک اینکه کدام صفحات باید حفظ شوند و با دقت مورد استفاده قرار گیرند، به شما کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از باز طراحی وب‌سایت خود ببرید و در عین حال مطمئن شوید که

الف) چیزی را که به خوبی کار می‌کند خراب نکنید.

ب) تبدیل‌ها را مخدوش نکنید.

این کار را با Google Analytics یا هر ابزار تحلیل سنتی دیگری که در سایت خود استفاده می کنید انجام دهید.

بدانید چه کسی و چرا از وب سایت شما بازدید می‌کند.

در تجربه ما، شناسایی با ارزش ترین صفحات شما یکی از نادیده گرفته ترین بخش های بازطراحی وبسایت است. اما پی بردن  به اینکه چه  صفحات مهمی هستند تنها نیمی از داستان است: همچنین باید بدانید  چه کسی و چرا  از آنها بازدید می‌کند.

چند سال پیش،  تحقیقات گوگل چهار نوع هدف اصلی را نشان داد که افراد را به سمت وب‌سایت سوق می‌دهد: «می‌خواهم بدانم»، «می‌خواهم بروم»، «می‌خواهم انجام دهم» و «می‌خواهم بخرم».

اینها دلایل بسیار متفاوتی برای بازدید از یک صفحه هستند، و بازطراحی سایت با در نظر گرفتن مشتریانتان به معنای دانستن هدفی است که آنها را به آنجا هدایت می‌کند. یکی از راه‌های انجام این کار،  ایجاد شخصیت‌های مشتری است: نمایش‌های نیمه تخیلی از مشتریان فعلی و ایده‌آل شما، بر اساس داده‌های جمعیت‌شناختی و  روان‌شناختی واقعی پرسوناها به شما کمک می کنند تا با وضوح خوبی تعیین کنید:

هدف اصلی آنها یا “محرک” آنها هنگام بازدید از صفحات خاص در وب سایت شما چیست (برای مثال، مدیر پروژه که یک تیم ۵ نفره را رهبری می کند ممکن است “به دنبال خرید نرم افزاری باشد که به او کمک می کند ۳۰٪ از وظایف خود را خودکار کند”)

چرا شناخت مخاطب در باز طراحی وبسایت مهم است؟

اطلاعات پرسونا به شما کمک می‌کند تصویر واضحی از  افرادی که  برای آن‌ها باز طراحی می‌کنید، ترسیم کنید و هنگام تصمیم‌گیری در مورد طراحی مجدد وبسایت، نیازها و انگیزه‌های آن‌ها را در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال: اگر مشتریان در صفحه لندینگ شما قرار می‌گیرند و تنها چیزی که به آن علاقه مند هستند یک مکان یاب فروشگاه است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن را به آنها بدهید. آنها نمی خواهند تبدیل شوند. این در حال حاضر در ذهن آنها نیست. بنابراین سعی نکنید آنها را مجبور به خرید کنید – فقط اطلاعاتی را که می خواهند به آنها بدهید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟ اگر قبلاً هرگز پرسونا ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با قرار دادن  نظرسنجی  در سایت در صفحات وب‌سایت خود و جمع‌آوری داده‌های مفید از مشتریان خود در مورد آنچه که آنها را به آنجا سوق می‌دهد، شروع کنید و یا از تیم داده چین در این حوزه مشاوره بگیرید.

بدانید چه چیزی مشتریان شما را به حرکت در می آورد یا متوقف می کند

دانستن اینکه با ارزش ترین صفحات شما چه هستند و چه کسانی به آنها می‌رسند (و چرا) نقطه شروع محکمی برای بازطراحی سایت است – اما برای یک وب سایت  موفق کافی نیست. در این مرحله، هنوز دو شکاف اصلی در دانش شما وجود دارد:  اینکه چه چیزی مشتریان را متقاعد می‌کند/کمک می‌کند تا اقداماتی مد نظر ما را انجام دهند، و چه چیزی آنها را در این مسیر متوقف می‌کند.

می‌توانید این موارد را به‌عنوان «موانع» و «قلاب‌هایی» که مشتریانتان در وب‌سایت تجربه می‌کنند در نظر بگیرید:

بررسی موانع و قلاب ها به شما کمک می کند تا ایده روشنی در مورد موارد زیر ایجاد کنید:

  • جایی که مردم گیر می کنند و مسائل را تجربه می کنند
  • چه چیزی در صفحات جداگانه کار می کند و چه چیزی نیست
  • آنچه مردم در مورد تجربه کلی دوست دارند یا دوست ندارند
  • اینکه آیا CTA های فعلی شما کار می کنند
  • اینکه آیا تجربیات بین دستگاه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ متفاوت است یا خیر
  • چیزی که تقریباً مردم را از تبدیل شدن باز می دارد
  • چیزی که باعث ایجاد شک و ناامیدی می شود
 

چگونه این کار را انجام دهیم؟ اگر قبلاً هرگز پرسونا ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با قرار دادن  نظرسنجی  در سایت در صفحات وب‌سایت خود و جمع‌آوری داده‌های مفید از مشتریان خود در مورد آنچه که آنها را به آنجا سوق می‌دهد، شروع کنید و یا از تیم داده چین در این حوزه مشاوره بگیرید.

چرا دانستن صفحات کارا و مضر در باز طراحی وبسایت مهم است؟

اگر نتوانید بین رفتار مشتریان خود و عملکرد وب سایت خود ارتباط برقرار کنید و نتوانید بین عناصری که به درستی کار می‌کنند و آنهایی که معیوب هستند تفاوت قائل شوید، نمی‌دانید چه چیزی را باید حفظ کنید و چه چیزی را حذف کنید و این موضوع ممکن است در نهایت بسیاری از مشکلات موجود را در طراحی جدید وبسایت نیز تکرار کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

هنگام ساخت این نقشه از وب سایت خود، ترکیب بینش از تجزیه و تحلیل های سنتی (به گوگل آنالیتیکس فکر کنید) و منابع داخلی (مانند تیم‌های فروش، گزارش های چت، رونوشت مصاحبه‌های مشتری و غیره) سودمند خواهد بود. این تحلیل‌ها در ورژن توسعه یافته می‌توانند شامل استفاده از ابزارهای تحلیل رفتار مشتری مانند Hotjar باشد که اجرا و تحلیل آن را می‌توانید با تیم داده چین در تماس باشید.

نقشه های حرارتی وب سایت و ضبط جلسات که به شما کمک می کند رفتار و تعاملات واقعی مشتریان خود را با صفحات و عناصر جداگانه تجسم کنید.

می‌توانید این موارد را به‌عنوان «موانع» و «قلاب‌هایی» که مشتریانتان در وب‌سایت تجربه می‌کنند در نظر بگیرید:

بررسی موانع و قلاب ها به شما کمک می کند تا ایده روشنی در مورد موارد زیر ایجاد کنید:

  • جایی که مردم گیر می کنند و مسائل را تجربه می کنند
  • چه چیزی در صفحات جداگانه کار می کند و چه چیزی نیست
  • آنچه مردم در مورد تجربه کلی دوست دارند یا دوست ندارند
  • اینکه آیا CTA های فعلی شما کار می کنند
  • اینکه آیا تجربیات بین دستگاه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ متفاوت است یا خیر
  • چیزی که تقریباً مردم را از تبدیل شدن باز می دارد
  • چیزی که باعث ایجاد شک و ناامیدی می شود
 

چگونه این کار را انجام دهیم؟ اگر قبلاً هرگز پرسونا ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با قرار دادن  نظرسنجی  در سایت در صفحات وب‌سایت خود و جمع‌آوری داده‌های مفید از مشتریان خود در مورد آنچه که آنها را به آنجا سوق می‌دهد، شروع کنید و یا از تیم داده چین در این حوزه مشاوره بگیرید.

شاخص های ارزیابی یک باز طراحی وب سایت موفق چیست؟

اگر کسب و کاری هستید که به صورت آنلاین می‌فروشید، معیارهای مربوط به نتیجه شما دقیق ترین راه برای مشاهده موفقیت آمیز بودن تغییرات شما هستند. آنها مستقیماً به اصل مطلب می‌رسند:  آیا طراحی مجدد شما برای کسب و کار نتیجه داد؟

معیارهای مربوط به درآمد به نقطه طراحی مجدد شما مربوط می شود: ایجاد سایتی که مشتریان هدف شما آن را دوست دارند – و بنابراین از آن خرید می‌کنند. آنها عبارتند از:

  • تعداد تبدیل
  • نرخ تبدیل
  • درآمد
  • میانگین ارزش سفارش AOV
  • ارزش طول عمر مشتری CLV

همچنین می توانید از معیارهای کیفی برای تعیین تأثیر طراحی مجدد خود استفاده کنید. مثلا:

حجم سوالات/بلیت های پشتیبانی آیا از زمان طراحی مجدد کاهش یافته است؟

  • امتیاز رضایت مشتری CSAT
  • امتیاز خالص تبلیغ کننده NPS
  • امتیاز تلاش مشتری CES

 

چرا برسی شاخص‌های ارزیابی در بازطراحی وبسایت مهم است؟

بدون KPI های واضح، نمی توانید تعیین کنید

الف) طراحی مجدد وب سایت شما موفقیت آمیز بوده یا خیر

ب) تا چه حد

فکر نهایی: طراحی مجدد وب سایت هرگز واقعاً انجام نمی شود

اگر فکر می‌کردید کار شما پس از طراحی مجدد وبسایت تمام می‌شود، دوباره فکر کنید.

ترجیحات مشتری همیشه در حال تغییر است، و همچنین فن آوری های مرورگر، شیوه های طراحی و استانداردهای دسترسی تغییر می کند. به علاوه، چیزهایی که در زمان طراحی مجدد کار می‌کردند ممکن است تا ۱۲ ماه دیگر کارایی نداشته باشند. شما باید آنچه را که مشتریان می‌خواهند و نیاز دارند پیگیری کنید – در نهایت، آنها افرادی هستند که وب‌سایت را برای آنها طراحی می‌کنید.

چطور همواره یک وبسایت پویا و همسو با نیاز مشتری داشته باشیم؟

 از همان ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار و بازخورد استفاده کنید که در مرحله تحقیقاتی استفاده کردید. به عنوان مثال، نقشه های حرارتی صفحات وب سایت قدیمی خود را با صفحات جدید مقایسه کنید تا ببینید آیا عناصر طراحی جدید توجه کاربر را به‌طور متفاوتی به خود جلب می کند یا خیر، یا یک نظرسنجی دائمی در صفحه به سایت خود اضافه کنید و تعیین کنید که آیا دلیل کاربر برای بازدید از سایت شما در طول زمان تغییر می‌کند یا خیر.

Website redesign question

سوالات متداول باز طراحی وب‌سایت

بسته به اینکه چگونه به طراحی مجدد وب سایت خود برخورد می‌کنید و اندازه و حجم محتوا، صفحات و ورودی وبسایت شما چقدر است هزینه طراحی مجدد سایت شما می تواند از حدود ۸ میلیون تومان تا بیش از ۳۰ میلیون تومان متغیر باشد.

از آنجایی که اولویت‌های مشتری، فناوری‌های مرورگر، الگوریتم‌های گوگل و استانداردهای دسترسی همیشه در حال تغییر هستند، هیچ بازه زمانی خاصی برای طراحی مجدد وب‌سایت خود وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل مستمر  وب سایت فعلی  و اهداف تجاری شما به شما کمک می کند فرصت های جدیدی را برای  بهینه سازی نرخ تبدیل CRO و تجربه کاربری از طریق طراحی مجدد وب سایت شناسایی کنید. اگر بیش از یک سال است که هیچ تغییر و بروز آوری را روی وبسایت اعمال نکردید وقت تجدید نظر فرا رسیده!

طراحی مجدد ضعیف وب سایت می‌تواند عواقب منفی بر سئوی شما داشته باشد، در حالی که یک طراحی مجدد خوب می تواند تأثیرات حداقلی یا بعضا با رفع ایرادات به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد.

در اینجا چند نمونه از آسیب هایی که طراحی مجدد می تواند به سئو شما وارد کند آورده شده است:

  • تغییر ساختار URL شما می تواند لینک‌های شکسته ایجاد کند و معماری سایت شما را خراب کند
  • حذف صفحات اغلب به معنای از دست دادن بک لینک‌های ارزشمند است
  • تغییر مسیرهای بیش از حد ۳۰۱ به سرعت صفحه وب سایت شما آسیب می رساند
  • طراحی مجدد ضعیف منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود و نرخ پرش شما را افزایش می دهد

بسته به محدوده پروژه شما، طراحی مجدد وب سایت ممکن است بین یک تا ۳ ماه طول بکشد تا تکمیل شود. برای هر طراحی مجدد، شما نیاز دارید:

چه کسانی به داده‌چین اعتماد کرده‌اند